Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av ladov, tirsdag 18. november 2014, klokken 17:39

« forrige - neste »

Barskog

Denne feilen har vart lenge nå. Sist jeg klarte å lade via appen var 26. september.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

torjen6

Start og kontroll av lading funger oss meg men ikkje start av klima annleg.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Barskog

Ser jeg skrev lade, men jeg mente klimaanlegg. Å lade fra appen har jeg ikke testet ut da jeg alltid lader bilen i det jeg parkerer og setter i kontakta hjemme.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

torjen6

Har hatt problemer med å oppdatere appen på R-linken, fekk bla. ikkje opp Facbook og ikkje oppdatert kartet frå Europa men her er løsninga! :D

At one point, I provided you a two stage process to perform but, in the meantime, you took the vehicle to the dealer who then updated the SD card, so the second step was overlook.

Since the SD card is now updated, please observe the steps below:

Synchronisation Process

1) Once the download(s) is/are complete on the Toolbox, go back to your R-Link store website and on the left-hand side menu go to R-Link--> My products. Once the account has loaded and shown the information, click on the option "Manage my product".
2) Now choose the R-Link line on the "Manage" button.
3) Next, choose all the contents and click on "Synchronisation/Synchroniser".
4) Go back to the R-Link toolbox and click on "Launch my downloads" again.
5) Once all the downloads are complete (these are done one by one), remove the SD Card from the computer, insert it in the device and only then you should switch it on.
6) The updates should be done automatically. However, please note that, depending on the size and amount of files downloaded, the update may take longer than usual. For example, map updates take longer as they're larger files.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

hdh

Er det noen her som har prøvd stemmestyring i Zoe'n sin? Skulle teste det av ren nysgjerrighet nå og da får jeg bare "Stemmegjenkjenning lastes fortsatt inn..." Er det slik at Stemmegjenkjenning ikke støttes om r-link er stilt inn på norsk? Jeg finner heller ingen innstillinger direkte relatert til stemmestyring.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Flips

Sitat fra: hdh på mandag 05. januar 2015, klokken 18:16
Er det noen her som har prøvd stemmestyring i Zoe'n sin? Skulle teste det av ren nysgjerrighet nå og da får jeg bare "Stemmegjenkjenning lastes fortsatt inn..." Er det slik at Stemmegjenkjenning ikke støttes om r-link er stilt inn på norsk? Jeg finner heller ingen innstillinger direkte relatert til stemmestyring.
Tror du må sette på engelsk for at det skal fungere, det funket i hvert fall for meg :)

hdh

Sitat fra: Flips på mandag 05. januar 2015, klokken 19:57
Sitat fra: hdh på mandag 05. januar 2015, klokken 18:16
Tror du må sette på engelsk for at det skal fungere, det funket i hvert fall for meg :)

Hadde en snikende følelse av at det var noe sånt ja. Leste at det var det som måtte til på leafen også.

jornheim

Franske og britiske Zoe-ejere har skrevet en hel del om R-link-reset og reset af GPRS-enheden. ved at trække den passende sikring - dette er ikke dokumenteret i brugerhåndbogen:

Reset af R-Link:
http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Frenault-zoe.forumpro.fr%2Ft2842-fusible-r-link&act=url

Reset af GPRS-enheden:
http://myrenaultzoe.com/index.php/topic/lost-connectivity/

Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

hdh

Nå vil plutselig ikke telefonen min og R-linken snakke sammen. Har fungert prikkfritt fra dag en, men i dag ville den ikke koble seg til telefonen. Etter å slettet telefonen fra listen på R-linken og vise verca så vil de ikke la seg sammenkoble igjen. Noen tips?

Telefonen er en LG Nexus 5 med Android 5 forresten.

hdh

Oppdatering: Da har tilsynelatende problemet løst seg. Kjørte en programvareoppdatering på R-linken i dag, og da var den og telefonen på talefot igjen.

torjen6

Androd og Google har ein del issue, men oppdater til 5.0.1 og så til 5.1.
Fortsatt feil kontakt UK.service for R-link.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

M3U- virker fint på R-linken min, må legges på kvar enkel fil:"
C: \\ Documents and Settings \\ Users \\ Desktop \\ [ songfile ] "

Navn filen og på slutten legger en " . m3u " filtype , uten anførselstegn . Dette vil lagre innholdet i tekstdokumentet som en M3U spilleliste , som nå er klar til bruk med media spiller programvare som iTunes og Windows Media Player .
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

standahm

Har måttet ta i bruk et nytt SD-kort fordi det opprinnelige feilet i en R-Link PC oppdatering pga. for lite ledig minne i PC'en (SD kortet lot seg ikke lese hverken i bilen eller på PC'en etterpå).  Det nye SD-kortet ble satt inn hos forhandler, men viste ikke kart og ingen av menyene virket heller.  Nå på lørdag (et par dager før bilen skulle inn for å synkroniseres av forhandler, 2 uker etter at SD-kortet ble satt inn) begynte plutselig GPS-delen å virke helt fint (kart kom opp med en gang bilen ble startet).  Er det flere som har opplevd dette?   Kan det være at Renault-folk ser at et kort ikke er synkronisert og kan fikse det på server-siden?
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

standahm

Skulle visst ikke skrevet at GPS virket fint, for i går ettermiddag var systemet tilbake med tom GPS skjerm igjen ......
2014 Q210 Sort Intense;  3.6 kW hjemmestasjon;  Renault TN-kladd for Schuko; bakluke-stativ; tak-stativ.

hdh

Sitat fra: standahm på tirsdag 17. mars 2015, klokken 09:29
Skulle visst ikke skrevet at GPS virket fint, for i går ettermiddag var systemet tilbake med tom GPS skjerm igjen ......

Kan det være at du har en dårlig/defekt sd-kortleser?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA