Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av ladov, tirsdag 18. november 2014, klokken 17:39

« forrige - neste »

ladov

Det skal visstnok være mulig å oppdatere ting på multimedia-anlegget. Oppdatere kart, legge inn apper osv.. Hvordan gjør man det? Jeg fant fram til 'r-link store' men den var ikke grei å bli klok på, jeg fikk ikke engang lov til å opprette konto?!?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Flips

Du må gå på no.rlinkstore.com og lage en bruker der, også må du sette inn minnekortet som sitter i bilen i en PC og oppdatere ting via et program som heter R-Link Toolbox ;)

ladov

Jeg får ikke laget bruker fordi jeg ikke har serienr på r-link modulen i bilen.. Noen ide om hvordan jeg finner det?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

torjen6

Det er vel serie Nr til bilen du skal legge inn VF1........
Du skal ha fått eit dokument frå Renault forhandleren med ein god å informativ bruksanvisning korleis du kobler opp R-linken og ZE Appen.
Ellers finer du noko av den på nette hos Renault.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Flips

Serienummeret finner du ved å laste ned programmet "R-Link toolbox" på en PC, og sette inn minnekortet i bilen (ved siden av USB-porten). Da vil serienummeret dukke opp.

torjen6

I dag lagde eg meg ein minnepenn med videoer som eg kan sjå mens eg venter på at bilen skal lade.
Formanterte minnepennen til FAT 32;
Åpne "Min datamaskin" og vent til det å oppdatere om nødvendig.
Finn ut hvilke stasjonsbokstav minnepennen stasjonen er koblet til.
Hvis du har problemer eller datamaskinen ikke viser stasjonen, kobler en fungerende enhet, for eksempel et kamera eller en ekstern harddisk, i det samme sporet og se hvilken bokstav den tilsvarer. Plugg til minnepinner tilbake i når du har funnet den.

Klikk "Start" og deretter "Run " Skriv "cmd" inn i boksen, og trykk deretter på "OK".

Type. "Format /FS: FAT32 X:" ved prompten, erstatte "X" med bokstaven som tilsvarer minnepennen stasjonen, og trykk deretter "Enter " Ledetekst vil deretter formatere minnepennen stasjonen til FAT32-format, slik at den blir lest og modifisert av hvilken som helst datamaskin du kobler den til.
NB! ikkje bruk " når du skriver inn i cmd.

Så oppner du you tube, finner feks ein musikk video du vil ha starte den og seter så på pause.
Koppier lenken og legg den inn i "uk.onlinevideoconverter.com/ "konverter fila til MPEG4 og laggre på datamasikna under video og så kopier over til minnepennen, og volla du har video du kan spille av på R-linken. Er også flere av Pixer sine kort filmer som ligger oppen på you tube så har du noko til barna, kjempe morsame!

(And the system cannot display videos for which :
- The refreshing speed is more than 30 images per second or
- The output is more than 4Mo per second or
- Resolution is more than 800 points x 480 points)
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

Stormfull

Har ett spørsmål til dere som har hatt Zoe lenger en meg. Dette med ladestasjoner som man kan søke etter i bilen hvordan gjøres dette? Ladestasjoner i Ze service er grå hos meg og får da ikke trykt på den. Kan man søke etter ladestasjoner i navigasjonen? Hvordan er den beste måten å få info om ladestasjoner på ruten man skal kjøre og eventuelt de som er i nærheten ved kjøring?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

torjen6

Hvis du trykker på karte når R-linken står i hjemeposisjon kommer det opp eit stort kart i 2D, på det karte er ladestasjonene merket av, du trykker på ikonet og kan lage deg ei rute ditt.
Eg har nett fått oppdatertt min R-link og no ser eg at eg har alle "ny" ladestasjoner i Hordaland.
Det kjem oppdateringer fortløpende no ifølge @Renault.no/ze/zoe.
Andre har kanskje andre mettoder for å finna ladestasjonene ?

(som ein ser har bilde under inngen ladestasjoner det var slik det var når eg henta bilen, etter det har eg hatt tre oppdateringer av R-linken)

Finne lade stasjoner: Trykk på "Meny",  trykk der etter på  "Kjøre til ...", trykk der etter på "Ladestasjon", trykk der etter på "I næreheten" (her har du fleire valg "I by", "Nær hjemme", "Markedet Kjøpesenter,Ha...", Hvis du har planlagt ein tur kan du også velge "Langs ruten" og "Nær reisemålet".

Då for du opp fleire valg, velg ein av ladestasjonene og du for opp eit 2D kart over veier og ladestasjon.
Bekreft der etter valget og du kan lage deg ein tur.(Rute)
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

Er det nokon som veit kva som hender med TMC når FM båndet blir slått av i 2017 ?
Tom Tom bruker vel TMC styrt over RDS ?
Og det er vel ingen TMC i DAB + ?
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

Stormfull

Sitat fra: torjen6 på torsdag 06. november 2014, klokken 23:50
Hvis du trykker på karte når R-linken står i hjemeposisjon kommer det opp eit stort kart i 2D, på det karte er ladestasjonene merket av, du trykker på ikonet og kan lage deg ei rute ditt.
Eg har nett fått oppdatertt min R-link og no ser eg at eg har alle "ny" ladestasjoner i Hordaland.
Det kjem oppdateringer fortløpende no ifølge @Renault.no/zoe.
Andre har kanskje andre mettoder for å finna ladestasjonene ?

(som ein ser har bilde under inngen ladestasjoner det var slik det var når eg henta bilen, etter det har eg hatt tre oppdateringer av R-linken)

Oppdaterer ikke dette seg selv eller er det noe vi som eier må gjøre selv? Hvor oppdaterer man eventuelt?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

torjen6

Hentet frå nette:

1 – Plocka ut SD-kortet ur bilen och sätt in det i din dator.

2 – Nedladdningen ska starta automatiskt.
Vänta tills nedladdningen är klar innan du plockar ut SD-kortet.
Märk väl: Om nedladdningen inte startar automatiskt, plocka ut SD-kortet och sätt in det igen i din dator

3 – Sätt in SD-kortet i din bil.

Märk väl: Dina produkter kommer att installeras automatiskt på R-Linken

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

Finne lade stasjoner: Trykk på "Meny",  trykk der etter på  "Kjøre til ...", trykk der etter på "Ladestasjon", trykk der etter på "I næreheten" (her har du fleire valg "I by", "Nær hjemme", "Markedet Kjøpesenter,Ha...", Hvis du har planlagt ein tur kan du også velge "Langs ruten" og "Nær reisemålet".

Då for du opp fleire valg, velg ein av ladestasjonene og du for opp eit 2D kart over veier og ladestasjon.
Bekreft der etter valget og du kan lage deg ein tur.(Rute)
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

Volla så har du video du kan spille av på R-linken, egen kino når du sitter å venter på at bilen skal bli ferdig å lade. (Med meget god lyd, Intens.)
Exsempel på full skjerm på R-linken:

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

Exsempel på tjenester på R-link:
Du kan også få opp vegmeldinger frå Politiet, Brannvesnet feks "110 Hordaland", Veitjenesten frå NRK Trafikk og Operasjonssentralen, osv, osv.
Veldig greit å ha.
twitter

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

torjen6

Har sendt mail til:
R-link.helplineUK@renault.com

Hi

Do you plan on following?

Also have trouble getting services.renault-ze and ZE app to work, get the message status on the battery, but it ends there.
Can not start the climate balance with services.renault-ze and ZE app, get the error;

"-The Car your are out of range, or vehicle are not vigilant not but it is not charging.
-There May be an error in the data center. «

Dette er svaret frå Renault Norge.

Hello,

As informed to you Tor...., we are aware of this problem. The technicians at Renault are working with a solution for this.
Info is coming as soon as we have some news about this.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA