Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av mr.rs4, tirsdag 18. november 2014, klokken 11:52

« forrige - neste »

mr.rs4

Er det noen Minste garanterte kapasitet på Tesla? Etter f.eks 100.000km eller med 5 / 8 år?
Er det noe som sier at det skal være 80% igjen på batteriet etter Etter f.eks 100.000km eller med 5 / 8 år?

For min del så gjelder det Tesla Model S P85D
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

B_Tesla

Jeg er ikke kjent med at Tesla garanterer for restverdi i det heletatt.

bb her på forumet har kjørt over 80k, og tror ikke det er nevneverdig mange prosent han har mistet.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Som andre antyder her, batteriet vil nok med ganske stor sannsynlighet vare bilens levetid, og tom. da har den en reell verdi. Blir nok mer enn vrakpant på disse (burde love bra for bruktprisen på tampen av bilens liv.)

TRM

Når du ikke lenger rekker fra en SC til en annen med en S60 - da bør du ha en god sak. Samme tapet i prosent tenker jeg da også bør gjelde 85kwh-batteriet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Espen Hugaas Andersen

Det er en generelt akseptert regel om at ved 70% gjenstående kapasitet så har et li-ion batteri nådd slutten av levetiden. Så jeg ville forvente at Tesla ville reparere eller bytte batteriet om man ikke har kjørt ekstremt mye innenfor garantitiden (50.000+ mil).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

laumb

Tesla reklamerte i 2011 med 70% restkapasitet på nettsidene sine. Dette er i ettertiden fjernet og de vil ikke lenger gi ut et tall. Jeg tror grunnen til dette er for å oppfordre til å behandle batteriet pent på en litt annen måte. Med restprosentgaranti tror jeg de hadde risikert at "alle" hadde ladet til 100% hele tiden og forventet nytt batteri før garantien gikk ut...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA