Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av Milzit, tirsdag 18. november 2014, klokken 09:49

« forrige - neste »

Milzit

På tide å bytte til vinterdekk i neste uke, og tok en titt på mine Pilot Sport 2 dekk. Bak er det 2 mm igjen og 5mm foran, så må vel bytte dekk bak.
Fikk bilen i september 2013 og den har gått 20 000 km nå. Så det er kun litt over en sesong, trodde faktisk man skulle få litt mer:) Synes jeg har kjørt ganske forsiktig... Jeg hadde bilen på 4 hjulskontroll i sommer hos Tesla, men jeg har ikke merket noe ujevn slitasje på dekkene som det har vært bilder av her.

Jeg var klar over dette når fikk bilen, blir vel nye dekk i vinter får håpe de holder 2 sesonger da. Mer enn det er vel vanskelig å få til? Jeg hadde uansett ikke byttet til 19":-)

Muffinman

Kjørte 0,4 sesonger på Conti før de måtte byttes. Knapt.

Milzit

Sitat fra: Muffinman på lørdag 01. november 2014, klokken 22:52
Ja, det var ikke mye..vil tro at en litt snillere høyrefot vil hjelpe endel.

Brede

Jeg kjørte vel 8000km på Conti, de dekkene var noe møkk gitt..
Michelin PSS ser iallefall ut til å holde bedre.

Hetlsh

Jeg har 18000 km med P85+. Nå er det 3-4mm igjen bak og 5-6 mm foran. Greit nok med tanke på noen av de riv startene jeg har hatt. Kan nok doble levetiden, men det er ikke like gøy. ;D

Muffinman

Sitat fra: Milzit på lørdag 01. november 2014, klokken 23:18
Knapt. Jeg kjører nesten utelukkende langturer.

petersv

Sitat fra: Muffinman på søndag 02. november 2014, klokken 08:01
Sitat fra: Milzit på lørdag 01. november 2014, klokken 23:18
Knapt. Jeg kjører nesten utelukkende langturer.

Med venstrefoten da? Kan vel ha vel så tung fot på kort- og langkjøring. Fobikjøringer f.eks. +++. Er nok ikke noen nevneverdig forskjell på slitasje på kort og langkjøring, kjørestilen er nok den viktigste differensatoren.

I ditt tilfelle må det nok ha vært dekkene eller bilen, siden du opplever ok slitestyrke på de nye dekkene, så sånn sett er avsnittet over off-topic.

Muffinman

Har kjørt nesten det doble på PS2, og de er ikke riktig halvslitte. Så jeg betalte nok god pris for dårlig vare hos Tesla.

Olauten

P85+ kjørt 15000km med PS2. 1mm igjen bak, 4mm foran. Jevnt slitt bak dessverre så det er nok min skyld gitt ;D Kjell har appetitt på bakdekk!
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

Knut Erling Øen

S85 med PS2  (P+ "21" hjul) kjørt 6500km 6mm igjen bak og 7 mm foran
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Milzit

Tydelig at de fleste her har kjørt lenger enn meg. Jeg hadde som nevnt 2mm igjen bak, bilen har gått 20 000 km totalt nå. Jeg vet ikke hvor mye som er i sommersesongen, men vil tippe ca. 12 000 km..

Det er likevel ikke så ofte at det lyser gult fra ABS, men får følge med litt mer på slitasjen på nye bakdekk fra våren.
Oppløftende at man kan få dekkene til å vare litt lenger da ;D

ducktolate

Totalt 14000km. Litt over halvparten på sommer. Noe må være galt...

Muffinman

Mulig. Ikke Tesla Norge sitt lyseste øyeblikk når de justerte vekk hjulstillingen på alle bilene en periode.

tSla

Mine 21'' 265 PS2 bakdekk holdt i ca. 8000 km. Var på service nå i høst, og der fant Tesla en skrue i ene bakdekket. I stedet for å sende dekket over til dekksjappa i samme bygg for reparasjon, måtte jeg kjøpe to nye bakdekk til den nette sum av 8600,-. Dekkene hadde noen tusen km igjen før de var helt nedslitt, men tipper jeg måtte bytte dekk neste sesong uansett. Så kanskje 10-12.000km pr. dekksett?

Jeg har kjørt pent, og det var jevn slitasje på dekka.
Tesla Model S P85+

lurium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA