Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trenger litt hjelp til å ta en endelig avgjørelse: sort eller grå bil?

Startet av valvolainen, mandag 17. november 2014, klokken 18:43

« forrige - neste »

nicoeko

Sitat fra: Ebola på lørdag 15. november 2014, klokken 11:40
Gratulerer. Har selv bestillt denne. Da er vi vel 2?  :P

Erik

Takktakk.. Det er vi ;) Eg får en av dei 4 som blir levert til forhandler i Ålesund 28 Februar.  :D

Det blir en stor oppgradering fra trillingen vertfall! :P
Peugeot ion,Til salgs. B-klasse Electric Bestilt (loaded)

bno

Var dere tidlig ute. BOS Stavanger opererer med lev. Mai ?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Ebola

Skal vel ikke så mange bestillinger til før leveringstidspunktet endres. Bare demobilene som er bestilllt til forhandlerene får leveringstidspunktet til og endres med nesten to måneder. Jeg bestillte bilen tidlig på morgenen den dagen de åpnet for bestillinger (3. november)
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

nicoeko

Veit ikkje, fekk vite at dei hadde fått tildelt 4 biler fra Januar produksjonen der en av dei skulle gå som demo, dei 3 som ikkje skal gå som demo har allerede fått kjøpere.  :)

bno

Ok da er det rimelig med lev. som det opereres med. Tenker litt på 50000 bil målet. .... Selv om jeg tror det blir forlengelser

Ebola

Legger inn litt mer info om beskrivelse av radarbasert rekuperasjon, de forskjellige kjøremodusene, lademuligheter, bagasjeromsplass og et bilde fra kupeen. Helt klart mye penere innvendig en mye annet jeg har sett :)

Erik
Erik
2008 Mercedes C-220CDI

nicoeko

bno

Ambient light som underholdning mens man venter på å få ladet til topp  ;D

kvolle6

Nicoeko - jeg er også en av de 3 som får av de første 4 bilene som kommer til Ålesund........selgeren var litt mer forsiktig mht faktisk levering med meg dog - antydet midten av Mars.

Personlig så valgte jeg B-klasse for å FÅ tilgang til å spesifisere hva jeg vil ha i vogna, der komfort står høyt på lista (sammen med memory på seteinnstillingen på førersetet). Når man deler en bil med andre ofte - og som har annen "geometri" så vet man hva det betyr i lengden.

Jeg setter pris på at denne elbilen ser ut som en BIL, med normale "proposjoner", i tillegg til at den har mer power og toppfart. Jeg trenger også plass, både til barnesete men også for å stappe bilen full (5) når alle fra dine-mine-våre familien av og til skal kjøre i lag. Ingen andre minus Tesla strekker da til, men Tesla blir litt drøytt for min del akkurat nå.

dundun

Jeg lurer på en ting rundt lys - har bestilt med Bi-xenon, men sikler litt på den mest fancy pakka. Er det sånn at den kommer i tillegg (ca. 12K), eller betaler man kun forskjellen mellom xenon og denne (ca. 4k)?

Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Ebola

Hei.
Har selv bestillt  Bi-Xenon med ils og adaptiv fjernlysassistent. Dette ble valgt da jeg har god erfaing fra dette tidligere

Du betaler kun forskjellen mellom bi-xenon og ils (ca 4000)
Fjernlysassistent til 1640kr ekstra anbefalles også

legger ved en link til dinside som beskriver systemet veldig bra:http://www.dinside.no/522413/mercedes-med-overlegen-lysteknologi

Erik
Erik
2008 Mercedes C-220CDI

kvolle6

Erik; jeg vurderer fortsatt om ILS event m fjernlysassistent er verdt pengene. Hva er det i dine øyne som gjør at du kan anbefale å oppgradere? Jeg har ikke testa hvordan lys ved sving faktisk fungerer - det ser bra ut med hvordan oppleves dette? Og fjernlysassistenten?

Ebola

På min bil valgte jeg bort ryggekamera og valgte ILS isteden. Nå får nok ikke denne bilen samme kjørestil som C-klassen jeg har nå, men fjernlysassistent og motorveislys fungerer veldig bra og gir godt lys. Ved kjøring på motorvei økes effekten på pærerne og lyset heves for og se langt frem.
I tillegg er Bi-xenon frontlyktene på biler med ILS svingbare, så de følger bilen rundt svingen. Dette er også veldig bra. For at fjernlysassistenten skal fungere, må det være helt mørkt. Fungerer ikke der det er gatelys.
Erik
2008 Mercedes C-220CDI

krl

Kjenner noen til når Bertel O. Steen reviderer prislistene? Og vil det komme en økning fra 1. januar? Spesielt med tanke på valutakurser.... Det kan gi prisøkninger opp mot 10% hvis man ser på euro-kursen fra prislisten ble skrevet og til nå.

kvolle6

Thanks Erik - jeg skal gjøre en ny vurdering på nyåret!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA