Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32A Hjemmelading

Startet av Vind, mandag 17. november 2014, klokken 17:52

« forrige - neste »

dundun

Jeg bestilte i November og fikk bilen på estimert dato (aka onsdag denne uka).
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

iCar

Ny info angående remote app/modulen.(ref importør)

Kommer i starten av 2016 og skal kunne monteres/retrofit på eksisterende biler mot en håndfull tusenlapper(er visstnok en ganske enkel operasjon)

Ifølge importeren selges det ca 100biler i måned og at dem vil neste mnd passere antall i3 biler i Norge :)
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

TM

Sitat fra: iCar på lørdag 30. mai 2015, klokken 16:24
Ifølge importeren selges det ca 100biler i måned og at dem vil neste mnd passere antall i3 biler i Norge :)
Tror det må være en misforståelse. Det var registrert 2575 i3 i april 2015. På det tidspunktet startet BMW for første gang kampanjer med rabatt på i3. (fra 16-35.000 avhengig av utstyrsnivå og evnt. storkunderabatt). Hvordan kan B-klasse Electric da kan ta igjen totalsalget av i3 med et salg på 100 biler pr. mnd. ? De vil kanskje selge noen flere biler pr. mnd, men det er jo naturlig det første året bilen er i salg. Da i3 kom på markedet ble bilene solgt for 10-20 % over listepris i gråmarkedet. Det samme er vel ikke tilfelle med B klasse.

Softblue

Jeg tror B Electric Drive blir en helt marginal bil på linje med Ford Fucus fordi den mangler hurtigladning. Blir den ikke det så selger jeg min  ;D

E-golf selger som varmt hvetebrød, og I3 er genial, men jeg vil helst ikke ha en bil som alle andre  :)
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

TM

Ja jeg ser det argumentet  8) At bilen ikke selges i stort volum kan faktisk bety at bruktprisene på litt sikt vil holde seg bedre enn eksempelevis e-golf eller trillinger som bruktmarkedet vil flomme over av på sikt. At Mercedes lager denne bilen på tross av at de sannsynligvis ikke tjener penger på den, betyr jo at kjøperne blir subsidiert. Å kjøpe en dyr elbil fra et amatørmessig selskap som ennå ikke har tjent penger  (les Tesla) ser jeg på som et sjansespill. Når Mercedes kjøper Tesla drivverk og garanterer for det, så elimineres denne usikkerheten. Så hvis B Electric dekker behovet, så er den et knallkjøp for norske kunder.

Trikkern

Sitat fra: iCar på mandag 30. mars 2015, klokken 17:24
Sitat fra: Softblue på mandag 30. mars 2015, klokken 17:15
Interessant å se at folk prioriterer forskjellig utstyr.

Gratulerer. Da har du en flott bil å glede deg til å få.
Takker håper jeg ikke faller for noe flere fristelser og legger på flere ting, frem til produksjon.

Antatt levering en gang i juli 2015 (blir 2016 modell) :)

Er du sikker på at det blir en 2016 modell? Vi bestilte i dag med produksjon i juli og levering mot slutten av august. Spurte om det var 2016 modell, men selgeren her mente de ikke ble produsert før nærmere september.
Håper han tar feil ;) kjedelig å få en av de siste 2015 modellene  :-\
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Trikkern

Bestilte forøvrig:

Metallic lakk 787 mountain grey
111 artico kunstskinn sort
P59 urban
30p oppbevaringspakke
P49 speilpakke
357 garmin map pilot
518 media interface
857 større skjerm
218 ryggekamera
235 aktiv parkeringsassistent
293 sideairbag bak
440 cruise control
893 keyless go startfunksjon
B53 akustisk kjøretøy indikasjon
B50 radarbasert rekuperativ bremsesystem
P58 range plus

Kom på 329 900,-

Er ikke låst enda, men håper jeg motstår fristelsen å legge til noe mer  ::)

Droppet også vinterdekkene til underkant av 18000,-
Kommer mest sannsynlig til å bestille ladestasjon også.
Får den til samme pris fra bos ferdig montert som jeg må betale for utstyret løst og gjøre jobben selv  :o
Da kan jeg liksågodt sette meg i godstolen å se på at en annen elektriker gjør jobben for meg  ;D
2017 Model X75D.

iCar

Sitat fra: Trikkern på tirsdag 16. juni 2015, klokken 21:07
Sitat fra: iCar på mandag 30. mars 2015, klokken 17:24
Sitat fra: Softblue på mandag 30. mars 2015, klokken 17:15
Interessant å se at folk prioriterer forskjellig utstyr.

Gratulerer. Da har du en flott bil å glede deg til å få.
Takker håper jeg ikke faller for noe flere fristelser og legger på flere ting, frem til produksjon.

Antatt levering en gang i juli 2015 (blir 2016 modell) :)

Er du sikker på at det blir en 2016 modell? Vi bestilte i dag med produksjon i juli og levering mot slutten av august. Spurte om det var 2016 modell, men selgeren her mente de ikke ble produsert før nærmere september.
Håper han tar feil ;) kjedelig å få en av de siste 2015 modellene  :-\

Det var det bos selgeren sa til meg ved bestilling i april, men når jeg nå tenker meg om har jeg mine tvil om at det blir 2016 modell...
Den skulle i produksjon denne uken så får vel vite det snart
Kjører 100% elektrisk

Trikkern

Fikk uansett beskjed om at den var omtrent lik. Muligens noen endringer som kun gjaldt software. Eneste grunnen til at jeg ville ventet på 2016 modellen var i tilfelle det skulle komme mulighet for 22kw lader, men det var det ikke sa forhandler :-\
2017 Model X75D.

iCar

Sitat fra: Trikkern på onsdag 17. juni 2015, klokken 10:06
Fikk uansett beskjed om at den var omtrent lik. Muligens noen endringer som kun gjaldt software. Eneste grunnen til at jeg ville ventet på 2016 modellen var i tilfelle det skulle komme mulighet for 22kw lader, men det var det ikke sa forhandler :-\

Software hmm...
Kan hende den kommer mer CarPlay støtte eller Android Auto ;D
Kjører 100% elektrisk

iCar

Sjekket kontrakten min igjen idag og på den står det at jeg får 2016 modell.
Vet ikke om det at det står 2016 har noe betydning om at jeg kanskje likevel får en 2015 modell

Edit: Da fikk jeg svar at jeg får 2015 modell og at 2016 modell kommer først i oktober og det er ingen forskjell på bilene.

Bilen min er ferdig produsert og på vei til Bremerhaven for understellsbehandling og frakt til Drammen..
Kjører 100% elektrisk

Brosmen

Jeg var hos BOS sist lørdag da jeg innså at mitt gamle dieseldyr ble for kostbar å få EU-godkjent. Var innstilt på at jeg måtte gå for en Leaf eller noe lignende siden jeg ikke kunne vente så lenge (bilen er ikke lenger godkjent etter juni), men falt jo pladask for Mercedesen under prøvekjøring (som det ble to av under besøket)... Leverings estimat på August ble uansett for lenge å vente... Men BOS hadde løsning, da de hadde bil i bestilling til utstillingslokalet.

Om jeg kunne klare meg med de specs og farge som var bestilt til den bilen, så kunne jeg overta bestillingen. Den bilen gikk til understellsbehandling 19.06, så burde være klar til levering i starten av juli.

Kort fortalt, det ble ingen Leaf :D Godt fornøyd med serviceinstillingen til BOS og gleder meg til bilen kommer. Kjørelengde til og fra jobb er 15km hver vei, med lademulighet på jobben, samt 65km hver vei til landsted i helgene, med 16A Shucko der. Ut over det, går det år mellom hver gang jeg har noen form for langkjøring, så ser ikke problemet med manglende hurtiglading. Kan heller leie eller byttelåne bil de gangene det skal være nødvendig. Kommer uansett billigere ut av det enn å fortsette å kjøre dieseldyret (7,3L V8), for ikke å snakke om... seriøst mye mer miljøvennlig :)

Ser lyst på fremtiden som el-bilist :) [Edit:] Men kommer til å savne den behagelige rytmen fra V8
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

Trikkern

Gratulerer med valg av flott bil :) vårt valg ble vel tatt allerede etter 2 minutter kjøring ;) bilen blir produsert 6 juli med levering i begynnelsen av august. Gleder oss noe enormt. Eneste ulempen var at jeg prøvde å legge til noe ekstra nå på mandag, men da var det dessverre for sent. Trodde ikke bilen ble "låst" så mange dager før produksjon?
2017 Model X75D.

iCar

Da var bilen straks klar for levering(muligens fredag)
Dere som har tatt levering av bilen er det noe spesielt en trenger
å se over på bilen ved utlevering?

Har ikke bestilt med vinterhjul satser på å få det billig ved vinter, de originale
koster jo 18k uten moms :o

- Har noen vurdert lakkforsegling? Ceramic Pro eller Opticoat?
(Jeg har Ceramic Pro på Tesla vurderer det samme her)

- Har bestilt dashcam og skal montere det(God erfaring med Tesla)

- Hva slags forsikring gikk dere for, og hva betaler dere?
Kjører 100% elektrisk

Rubam

Angående forsikring så endte jeg på Codan. Fikk også et tilbud via BOS fra Enter som isolert sett var litt billigere de første årene, men totalpakken gjorde at Codan sin pris på rett under 3600,- ble valgt.

Henter min i morgen og det viktigste blir vel å sjekke at alt av utstyr er på plass som bestilt. I tillegg skal jeg få fjernet de, mindre pene/stygge, klistremerkene på sidene (electric art).

Kommer også til å se litt nøye etter lakkskader. Har jobbet noen år med klargjøring av nye biler og det hender at det er noen småskader fra transporten. Kjedelig å se det først etter noen dager. Vanskelig å bevise at de var der når bilen ble levert.
Bestilt: Mercedes B Electric drive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA