Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32A Hjemmelading

Startet av Vind, mandag 17. november 2014, klokken 17:52

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 07. desember 2014, klokken 17:52
Sitat fra: LGF på søndag 07. desember 2014, klokken 17:30
Sitat fra: bno på lørdag 06. desember 2014, klokken 12:19
Det er ikke varmetråder i frontruta. Det er folie samme som for egolf men der går vist signalet gjennom?
Det er tråder og ikke folie i e-Golf - godt synlige, men ikke nevneverdig forstyrrende på sikt...
Mener å ha sett skrevet at det er folie i eGolf 2015-modeller...

Tråder er standard,men det er folie dersom du bestiller klima/komfort frontrute.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Olar0701

Ny her inne og også hva elbil angår, men må takke for god info her på Forumet :-)

Etter å ha kjørt Kia, i3, Audi e-tron og Electric Drive, har jeg landet på sistnevnte. Regner med at jeg skriver kontrakt på mandag og er lovet levering i månedskiftet april/mai (BOS Stavanger).  Noen andre som har fått samme løftet?

Vil også bestille Range plus selv om det går på bekostning av DAB. Selgeren sier imidlertid at dette kan ettermonteres av MB for ca kr. 3000,- når det analoge nettet slukkes om et par år. Når det gjelder app for fjernstyring av klima-anlegg forstår jeg det slik at den i øyeblikket mangler. Selger på BOS Stavanger sier at man kan stille inn dette manuelt i bilen, dvs om man f.eks vil at det skal være 22 grader i kupeen kl. 0700, så kan dette gjøres uavhenging av app. Noen som hørt om det? Selgeren var ganske ny - så dette kan tilgis om det skulle være feil.

Når det gjelder utstyr, vurderer jeg å kombinere P27/P34 (Style/eksklusiv). Er det skinn bare i forsetene eller bak og?

Ellers; noen gode tips i f.t. utstyr som er et "must"? Koster gjerne på meg noe ekstra etter å ha kjørt kjip bil på grønne skilter en årrekke..

valvolainen

Gratulerer!
Personlig ville jeg tenkt på en eller annen form for adaptiv cruise control hvis du kjører litt i køer og steder med tett trafikk.
Jeg (altså min selger) klarte ikke helt å finne ut av akkurat hvilke utstyrskoder som gjaldt for elektrisk utgave, så jeg er usikker på hva det koster. Bilen er jo litt kostbar i forhold til konkurrentene, så hvis du har en ribbet utgave tror jeg den kan bli vanskelig å selge igjen hvis du ikke har tenkt å beholde den lenge selv.
Kanskje skinninteriør hadde vært ok?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Olar0701

Går for blant annet for skinn og B50 (radarbasert rekuperativt bremsesystem). Kjører på med en del utstyr, og antar at jeg havner på ca 340' - 350' totalt. Ser for meg at jeg beholder bilen i 3 år før jeg bytter inn..

krl

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. januar 2015, klokken 20:38
Personlig ville jeg tenkt på en eller annen form for adaptiv cruise control hvis du kjører litt i køer og steder med tett trafikk.
Jeg (altså min selger) klarte ikke helt å finne ut av akkurat hvilke utstyrskoder som gjaldt for elektrisk utgave, så jeg er usikker på hva det koster.
Det går vissnok ikke an å få kjøpt adaptiv cruise control (distronic plus eller lignende) til B Electric drive. Jeg har sjekket hos flere forhandlere, men det er jo en sjanse for at de tar feil.

Ebola

#35
Distronic plus (kode 239) er ikke tilgjenglig i følge tysk prisliste. Ser ut som man har noen flere utstyrsvalg i tysk prisliste. Denne kan lastes ned på: http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/b-class/w242/advice_sales/pricelist.html
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

MBEl

Hei.

Noen som er interessert i å  skaffe seg en av de første MB B-Electric som kommer til Norge? Bilen skal leveres rundt slutten av februar. Den er en hvit Urban med noe ekstrautstyr. Hvis noen er interessert i å overta min bestilling hos BOS og få en av de første i Norge så er det bare å kontakte meg på mail:okr.orn@hotmail.com


krl

Av ren nysgjerrighet; hvorfor vil du ikke ha den selv?

MBEl

Sitat fra: krl på mandag 19. januar 2015, klokken 21:41
Av ren nysgjerrighet; hvorfor vil du ikke ha den selv?

Planen var å ha denne som hovedbil for familien men jeg ser at det blir for mange begrensninger i forbindelse med rekkevidde dersom vi skal på familienhytte eller andre turer. Blir nok forsatt dieselbil for oss en stund. Jeg kan godt legge ut listen med utstyr dersom noen er interessert.

Ebola

Da her jeg vært hos forhandleren og "låst" bestillingen min.
Ble noen endringer. Tok bort ILS og fjernlysassistenten og valgte eller Bixenon. Årsaken til dette er at jeg kommer ikke til og bruke denne likt som C-klassen jeg har. Vanlig Xenon gir også meget godt lys. I tillegg valgte jeg og legge på keyless start og 4-veis korsryggstøtte

Utstyrslisten min ser da sånn ut:
Cirrushvit med P51 Electric Art pakke.

P49 Speilpakke med blendbare og innfellbare sidespeil
U59 Setekomfort pakke
U62 Lys og siktpakke med regnsensor og doble solskjermer med belysning
857 Større skjerm til radio
235 Parkeringsassistent
400 Delt midtarmlene med gjennomlasting
440 Cruise control
614 Bixenon
875 Oppvarmet vindusspylersystem
877 Konturbelysning interiør med variabelt fargevalg
893 Keyless start
U22 4-veis korsryggstøtte
B50 Radarbasert rekupervativt bremsesystem
P58 Range plus pakke
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

krl

Jeg ville tatt med støygeneratoren, slik at det blir hakket enklere for fotgjengere å høre bilen. Spesielt på vinteren med snødekte veier.

Den koster lite, og slikt utstyr blir påbudt om få år. Ikke helt uten grunn...

valvolainen

Hvis den høres inne fra kupeen hadde jeg latt være.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Ebola

Tenkte på støygenerator, men jeg synes det er unødvendig og bruke ekstra penger på det. Dersom det blir skal bli påbudt om noen år burde dette vært standardutstyr og ikke tilleggsutstyr.
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Ebola

Tror det er ca 4mnd fra man bestiller
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA