Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32A Hjemmelading

Startet av Vind, mandag 17. november 2014, klokken 17:52

« forrige - neste »

iCar

Sitat fra: JonArne på tirsdag 14. april 2015, klokken 12:01

Er det noen andre her som har valgt ladepakkene BoS tilbyr?
Har selv valgt:

Ladepakke 2 - 400V 16A 3-faseFor kunder med 400V strømforsyning i huset.Kan bestilles med type 2 uttak eller påmontert ladekabel med type 2 plugg. Ladestasjonen har integrert jordfeilvern type B.

Har pr nå en 400v 16a rød stikk som jeg lader Tesla med satser på at den vil kunne brukes på MB også, men hva måtte du betale for den ladepakke løsningen fra Bos?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

JonArne

Ladepakke 2 – Forsynes med inntil 400V 16A 3-fase – gir inntil 60km/t ladefart

Saltoboks 522 med Type-2 uttak, eller Saltoboks 553 med påmontert ladekabel og Type-2 plugg til bilen. Kan forsynes med inntil 400V 16A 3-fase. Ladestasjonen har innebygget jordfeilvern type B. Låsbar med 2 medfølgende nøkler.

Pris per stykk ferdig montert inkludert installasjon = Kr. 13.570,-



Pakkene inneholder en viss mengde installasjon; Ny kurs i sikringsskapet og inntil 10 meter kabel (tak/vegg) eller på vegg frem til ønsket plassering. Pakkene inkluderer også reise for installatøren inntil 50km inkludert alle kostander (eks eventuelle fergekostnader), idriftsettelse og dokumentasjon. Eventuelle tillegg utover pakken som flere meter kabel, lengere reise etc. – gjøres opp direkte mellom installatør og kunde.



For tillegg utover pakkene gjelder følgende priser; kr. 8,- per overkjørte km, kr. 150,-/300,- per ekstra meter kabel og kr. 300,- per hulltaging i mur og lignende). Slikt arbeid/produkter utover pakkene og annet - må avtales og gjøres opp direkte mellom utførende installasjonsbedrift og sluttkunden. Her tilkommer MVA. Det betyr at alle tillegg holdes utenom.

iCar

Sitat fra: JonArne på onsdag 15. april 2015, klokken 08:07
Ladepakke 2 – Forsynes med inntil 400V 16A 3-fase – gir inntil 60km/t ladefart

Saltoboks 522 med Type-2 uttak, eller Saltoboks 553 med påmontert ladekabel og Type-2 plugg til bilen. Kan forsynes med inntil 400V 16A 3-fase. Ladestasjonen har innebygget jordfeilvern type B. Låsbar med 2 medfølgende nøkler.

Pris per stykk ferdig montert inkludert installasjon = Kr. 13.570,-



Pakkene inneholder en viss mengde installasjon; Ny kurs i sikringsskapet og inntil 10 meter kabel (tak/vegg) eller på vegg frem til ønsket plassering. Pakkene inkluderer også reise for installatøren inntil 50km inkludert alle kostander (eks eventuelle fergekostnader), idriftsettelse og dokumentasjon. Eventuelle tillegg utover pakken som flere meter kabel, lengere reise etc. – gjøres opp direkte mellom installatør og kunde.



For tillegg utover pakkene gjelder følgende priser; kr. 8,- per overkjørte km, kr. 150,-/300,- per ekstra meter kabel og kr. 300,- per hulltaging i mur og lignende). Slikt arbeid/produkter utover pakkene og annet - må avtales og gjøres opp direkte mellom utførende installasjonsbedrift og sluttkunden. Her tilkommer MVA. Det betyr at alle tillegg holdes utenom.

Har somsagt 16a 3 fase rød stikk allerede som gir ca 60km/t på Tesla, satser på at Tesla UMC virker på MB ED da trenger jeg ikke den løsningen :)
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

P85_Norway

#78
Har somsagt 16a 3 fase rød stikk allerede som gir ca 60km/t på Tesla, satser på at Tesla UMC virker på MB ED da trenger jeg ikke den løsningen :)


iCar: Har du fått bilen og sjekket om UMC fungerer på MB'n ?
Tesla M3 Performance

AreLib

Umc fungerer med blått, bør da og fungere med rødt
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

iCar

Sitat fra: P85_Norway på mandag 25. mai 2015, klokken 18:31
Har somsagt 16a 3 fase rød stikk allerede som gir ca 60km/t på Tesla, satser på at Tesla UMC virker på MB ED da trenger jeg ikke den løsningen :)


iCar: Har du fått bilen og sjekket om UMC fungerer på MB'n ?

Får ikke bilen før juli, men det er en/flere på Tesla gruppen på Facebok som har testet UMC og bekrefter at det fungerer.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

dundun

Jeg har Tesla og får b-klassen min i morra. Will check.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

dundun

Så bra, da kan Mercedesladeren bo i bilen.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

iCar

Må skaffe meg en ekstra Tesla UMC m/rød plugg til jeg får bilen min, noen som vet hva Tesla selger UMC+ rød plugg for?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

jin1987

bestilte den 26 januar får bilen første uka i juni

KongenavQueens

Bestilte min 22 mai med levering i midten av juli...synes ikke det var så ille :)

iCar

Sitat fra: KongenavQueens på torsdag 28. mai 2015, klokken 20:58
Bestilte min 22 mai med levering i midten av juli...synes ikke det var så ille :)

Ja må si det var rask levering om det stemmer, bestilte selv rett etter påske og forventet levering en gang i juli.

Selger bilen så dårlig andre steder at de har ledig produksjonskapasitet eller har dem fått inn ekstra plasser kun for Norge hvor det selges mye.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

KongenavQueens

Jeg var heldig å fikk overta en bestilling som BOS hadde inne men som ikke var låst. Kunne derfor "spekke" bilen slik jeg ønsket. Selger virket veldig godt fornøyd med salget hittil.

iCar

Sitat fra: KongenavQueens på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:35
Jeg var heldig å fikk overta en bestilling som BOS hadde inne men som ikke var låst. Kunne derfor "spekke" bilen slik jeg ønsket. Selger virket veldig godt fornøyd med salget hittil.

Det forklarer saken:)
Åssen spec endte du med å bestille tilslutt.
Har det kommet noe nytt info vedrørende remote app har ikke vært i kontakt med min selger hos BOS siden bestilling
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

GauteM

Sitat fra: KongenavQueens på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:35
Jeg var heldig å fikk overta en bestilling som BOS hadde inne men som ikke var låst. Kunne derfor "spekke" bilen slik jeg ønsket. Selger virket veldig godt fornøyd med salget hittil.

Jeg fikk liknende mulighet i februar og skulle få bilen ca 21.april. Enda ikke fått den. Siste melding var at den var kommet til Norge, men funnet feil i motorstyring under klargjøring..!  >:( Lånebil enn så lenge med uviss utlevering.  :(

Virker med andre ord på meg som at de sliter litt med å holde de estimerte leveringsdatoene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA