Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 32A Hjemmelading

Startet av Vind, mandag 17. november 2014, klokken 17:52

« forrige - neste »

Vind

her kan man diskutere dialog med forhandlere, Informasjon Og ventelistehåndtering.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Vind

Mercedes forhandlere er klare til å ta i mot bestillinger fra kl 08:00 i morgen.  Man trenger ikke å bekrefte utstyr før om noen uker.

Ebola

Hei.

Dette blir mitt første innlegg her.  :)
Jeg bestillte B-Klasse Electric Drive i dag. Forventet leveringstid på denne er April.

Bestillte hvit med Electric Art pakke.

Som tilleggsutstyr valge jeg:
Blendbare og innfellbare sidespeil
Regnsensor
Større skjerm til radio
Parkeringsassistent
Cruise control
Intelligent lyssystem med fjernlysassistent
Oppvarmet vindusspylersystem
Konturbelysning interiør med variabelt fargevalg
Radarbasert rekupervativt bremsesystem
Range plus pakke

DAB kan ikke leveres med range plus pakke, men dette ettermonterer jeg selv senere (original løsning)

Kunne jo lagt på mye mer utstyr, men føler at dette utstyret er det mest fornuftige på en bil i denne prisklassen. Siden forventet levering er i April, så har jeg god tid til og gjøre evt endringer.

Prisliste ligger forøvrig ute her: http://www.mercedes-benz.no/content/norway/mpc/mpc_norway_website/no/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/b-class/w242/kjopsinfobelectric/pris_246.html
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

krl

Sitat fra: Ebola på mandag 03. november 2014, klokken 20:56
DAB kan ikke leveres med range plus pakke, men dette ettermonterer jeg selv senere (original løsning)
Vil dette fungere? Varmetrådene i frontruten skal visstnok blokkere radiosignalene..

Ebola

Planen er og kjøpe en original DAB tuner i etterkant. Monterer deretter en DAB/FM/UKW splitter. Dette gjør at man kan kjøre DAB signalene via FM antennen. Ikke prøvd det i praksis, men bør fungere :)
Erik
2008 Mercedes C-220CDI

Vind

Jeg bestillte B-Klasse Electric Drive i dag. Forventet leveringstid på denne er April.
Gratulerer!  Det blir en bra bil!

Gizmo

Hva ble prisen med pakken og tilleggsutstyret du listet opp?
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Ebola

339 000,- Dette er med det utstyret jeg mener man MÅ ha. Kan plusse på endel mer dersom man velger alle assistansesystemer, memorypakke osv, men tror ikke man får igjen for dette ved salg. Lurer på om jeg skal legge til midtarmlene i baksetet med gjennomlasting (1504,-) Vinterhjulene kommer også i tillegg, men disse kjøper jeg ikke før neste sesong da jeg får bilen i April :)

Man kan jo også velge utstyrsvariant "Urban" da sparer man noen penger, men jeg falt for de blå kontrastsømmene i dashbord og seter. De utvendige speilene samt grillen kommer jeg til og foliere sort

Erik
Erik
2008 Mercedes C-220CDI

Vind

Sitat fra: Ebola på tirsdag 04. november 2014, klokken 14:20
Lurer på om jeg skal legge til midtarmlene i baksetet med gjennomlasting (1504,-)
Om du tenker på videresalg - og praktisk bruk - så tror jeg det er lurt.  Du sparer skistativ - og det er ikke så bra for rekkevidde om du skal på fjellet.

..men det er viktig å sette ett tak for hva man vil betale - det er lett å krysse seg helt vill

Ohm

@Ebola - husk at du slipper mva på vinterdekkene hvis du kjøper dem sammen med bilen og alt er på samme faktura. Har du ander kontakter på dekk, vil det selvsagt være billligere enn MB felger og dekk, men verdt å vite, hvis du ikke var klar over det.

Ellers gratulerer jeg med ny bil, den blir nok knallfin.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Moonrise

Jeg bestemte meg for å avbestille min E-golf med varmepumpe som jeg hadde bestilt i august i år. Har vært svært misfornøyd med mangelen på informasjon fra møller. Først ville de ha meg til å betale 10% for å kansellere bilen, men senere har de snudd.

Har heller lagt inn en bestilling på nærmest fullutstyrt Mercedes B-klasse electric drive (Urban). Antatt levering på denne er april 2015. Forutsatt at Mercedes greier å bygge bilen riktig.  ;)

Bestilt:
2015 Mercedes B-klasse electric drive, antatt levering April 2015

Avbestilt:
2015 VW E-golf, Night blue med Marrakech
Med varmepumpe, antatt levering Mars 2015

Vind

Sitat fra: Moonrise på torsdag 06. november 2014, klokken 16:46
Jeg bestemte meg for å avbestille min E-golf med varmepumpe som jeg hadde bestilt i august i år. Har vært svært misfornøyd med mangelen på informasjon fra møller. Først ville de ha meg til å betale 10% for å kansellere bilen, men senere har de snudd.

Har heller lagt inn en bestilling på nærmest fullutstyrt Mercedes B-klasse electric drive (Urban). Antatt levering på denne er april 2015. Forutsatt at Mercedes greier å bygge bilen riktig.  ;)
..nå er det desverre ikke varmepumpe på Mercedes heller - men informasjon og oppfølging virker foreløbig ganske god.  Får håpe de har lært litt av Tesla siden det er Tesla motor og batteriteknologi i bilen...

moby666

Nå har ikke Tesla heller varmepumpe, men de har jo litt mer batteri å ta av...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bno

"DAB kan ikke leveres med range plus pakke, men dette ettermonterer jeg selv senere (original løsning)"

I utstyrslisten til Mercedes B klasse fossilbil kjøpere: Varmetråd i frontruta: Opsjonen kan kun leveres med 20 liters drivstoff tank og kassett spiller.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Sitat fra: krl på mandag 03. november 2014, klokken 21:04
Vil dette fungere? Varmetrådene i frontruten skal visstnok blokkere radiosignalene..

Standard utstyr for B klasse er radioantenne integrert i takspoiler. Da blir dette merkelig.
Kilde
m.mercedes-benz.no/;mbp_l=no/content/norway/mpc/mpc_norway_website/no/home_mpc/passengercars/mobile/mbp/new_cars/model_overview/b-class/w246.html
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA