Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ceramic Pro vs andre behandlinger hva anbefales.

Startet av Skrotenisse, mandag 17. november 2014, klokken 16:51

« forrige - neste »

Skrotenisse

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 24. november 2014, klokken 17:58
Kjører du med helhjelm?

En ting er å pakke inn kroppen, men hodet er vanskelig å holde varmt i -5, høy luftfuktighet og 70km/t.

Synes Twizy er kul og vurderte den et svakt øyeblikk -til jeg så prisen...

Thomas

Kjører faktisk med ørepropper og lue for øyeblikket. Tror nok det blir helhjelm når det blir enda kaldere. Ellers har jeg jo en BF-lue. Er ikke så mye direkte vind mot ansiktet, tror heller om noen sitter på bak at de får alt. Er jo overaskende lite vind direkte på meg når jeg kjører.
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

Skrotenisse

Sitat fra: moonbuggy på mandag 24. november 2014, klokken 15:29
Kaldt? Neida.. Ta på deg klær!
Vått? Pingle! Du er født vanntett!
Bråkete? Fint at hørselen funker


Nå er jo hørsel slik at den ikke bedres av å bli trent av støy, så spørsmålet er hvor lenge hørselen fungerer.  :P
(Jeg har syklet gjennom tunnel og møtt vogntog. Den lydopplevelsen ga resonans i hjernen i laaaang tid.)

Haha, jeg må innrømme litt at jeg bruker ørepropper her da :)
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

DeadLock

Hei.

Syns det er tøft gjort å gå for Twizy. :)

Jeg har prøvekjørt den selv, og hadde jeg hatt plass ville jeg hatt en. :)

Nyt høsten og vinteren. :)

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Stigzy

Nå, hvordan går det med dere som har Twizy? Har sett på den i det siste, og synes den virker som et godt kjøp!
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Skrotenisse

Går bra for min del, jeg storkoser meg. Lett å finne parkering er det til den og! :) Parkerer jo på tvers.
Ellers så kan jeg nevne at jeg ikke merker noen nevneverdige endringer når det kommer til temperatur.

Så er det fortsatt artig å se folk snu seg.
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

nien

Ser prisene i england er nede under 50000 kr.... noen her som handlet derfra ?

Noen som har gjort erfaringer rundt batterileasingen når twizy flytter seg over landegrenser ?

Skrotenisse

Sitat fra: nien på mandag 15. desember 2014, klokken 10:42
Ser prisene i england er nede under 50000 kr.... noen her som handlet derfra ?

Noen som har gjort erfaringer rundt batterileasingen når twizy flytter seg over landegrenser ?

Min er importert, og batterileie forflyttes over landegrenser ja.
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

kennethnilsen69

#22
En Twizy batteripakke består av 7 moduler
en modul består av 6 seller. 3 i parallel og 2 i seriel
En selle er på 43 Amp

Totall volt er begrenset til 57.4 volt
57.4 / 16 4.1 volt pr selle.
Max volt på disse cellene er 4.2 volt så de blir aldri fullladet.
Max amper inn på batteriet via laderen er på 32 amp (1836,8 watt) en husikring på 10 amp = 2300 watt.
Max amper ut til motorkontrolleren er begrenset til 315 Amp men batteripakken kan gi 450 amp
motorkontrolleren tåler opp 450 ampe i 2 minutter og 540 amp i 10 sekunder så her er det mye og hente :-)

Jeg kan øke vrimomentet fra orginale 55 Nm opp til 80 Nm hvis ønskelig :-) Jeg har kjørt min på 100Nm nå i litt over et år men ved 100 Nm så krever det også at du passer godt på motoren så den ikke blir for varm. Jeg bruker en ekstra display som overvåker det meste :-) Men ved 80 Nm er ikke dette nødvendig siden det er innen for spesifikasjonene til Batteri,Kontroller og Motoren  :-) Ved 80 Nm så får blir topfart grensen flyttet fra 84 km/t til 115 Km/t. På flat vei så vil du klare alt fra 95 - 105 Km/t litt avhengig av vær å vind. Nedoverbakke så stopper den på 115  :-)

Hvordan vil dette på virke kjørelengden :-)
Det kommer helt an på deg. kjører du pent å prøver og komme så lang som du kan, så kommer du akuratt like langt som før :-) er du har på speeden og bruker alle de ekstra kreftene så vil du komme 2 til 3 mil kortere. ved normal kjøreing ca 1 mil kortere.

Jeg er nå for øvrig nå nettopp ferdig med å bygge min egen batteri pakke på 13 kw :-) inni samme orginale batteri boksen :-) Har øket også volten til fra 57.4v til 65.25 volt for å kunne dra ut enda litt mer Power :-)
Den blir nå montert i løpet av vinteren :-)


kennethnilsen69

Ja en kan ha det mye morro med en Twizy :-)

DeadLock

Heftig Twizy du har! :)

Fortell gjerne hva du har gjort med bilen din.

Alltid kjekt å se modifiserte kjøretøy.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

elektrolux

Her har jeg sovet i timen.

Enig at dette er interessant. Ser du noen problemer med å bruke alternativt batteri? Det skal ikke mange måneders leie til for å kjøpe ut et Leaf batteri fra en hugger og heller bruke det.

Vet om en som har twika Twicy'en sin og kjører nå 90+ km/t

Digg med breidekk og hengerfeste. Har du vurdert booster batteri på en liten henger og langtur med kreasjonen. Siden det er en MC er jo mulighetene for å skru og endre kjøretøyet større enn om det hadde vært en bil. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

JBS

Hej alle Twizy ejer.
Jeg er ved at overveje om jeg skulle udskifte min Mini-El til en Twizy...
Men som i sikkert ved kan vi kun lease batterierne i Danmark og ingen mulighed for at købe.
Jeg ønsker IKKE at betale den høje pris som Renault vil ha, og påtænker at bygge mit eget.

Har set der er flere her som har gjort her på det norske forum, men hvad skal der til ??
Controller osv el-diagrammer?
Gerne et link eller PM fra rette vedkommende som DIY.
Ønsker blot et overblik FØR jeg køber til 40000 Dkr
Jeg har ombygget flere Mini-el og City El. Er Elektronik-tekniker :-)
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA