Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Missinformasjon fra VG.no om Ampera/Volt

Startet av espens, mandag 09. mars 2009, klokken 00:17

« forrige - neste »

espens

Jeg har noe en av de siste Think'ene som kjørte ut fra Røhne Selmer ettersom jeg hentet den fredagen før Think meldte om permitteringer i desember. Bilen er vi veldig fornøyd med så langt, men jeg lurer jo litt på denne batterileien.

Jeg har ikke hørt en eneste lyd fra Simens.... Jeg antok lenge at de sikkert skyldtes litt kaos i forbindelse med endiringene får jul, men nå er det jo over to måneder siden.. Noen andre i samme situasjon, eller som vet hva som skjer?

corvette

Samme her. Fikk bilen 4.12.08, ikke hørt en lyd.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

cra

Dere trenger nok ikke å være redde for at gdere ikk efå rlov å betale, men jeg ville kanskkje tatt kontakt med dem, for å unngå å få "alt på en gang" seinere. Hvis dere setter av pengene så kan dere evt la det skure og gå, og heller heve renter på pengene selv. ;) (Jada, jeg er sunnmøring :D )
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

el nino

Det gikk også en tid før jeg fikk giroen fra Siemens, og da måtte jeg betale alt, fra første dag jeg hadde bilen. Så de har nok ikke glemt dere ;)

corvette

VW e-Up! kjørt 17100 km

elox

Ja regningen får du nok, fikk min i midten av januar, det var da for 2 dager i november, samt des og jan, med forfall 1. feb (denne var på 975 +mva og gerbyr (75,-) Fikk da også for februar, men denne var justert i hht avtale, så den gikk ned til ca 930,-. og før helgen fikk jeg for mars pålydende 901,- +mva og gebyr.

Jeg er sterk motstander av gebyret >:( >:(, så jeg sørger for å gi Siemens litt arbeid for de 75,- kronene. Benytter ikke KID-feltet når jeg betaler, bruker tekstfeltet og legger inn KID'en her, med et og to mellomrom mellom hver siffer! ;D ;D ;D Betalingen må da behandles manuelt! ::)
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

HHF

Sitat fra: elox på fredag 20. februar 2009, klokken 09:07
legger inn KID'en her, med et og to mellomrom mellom hver siffer! ;D ;D ;D Betalingen må da behandles manuelt! ::)
:D
Hater også slike gebyrer og synes du har funnet en fin-fin protestmetode her. De river seg nok i håret over disse innbetalingene - vet de hvorfor de kommer på denne måten slik at de kan velge å endre praksisen overfor deg?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

caro

ja dette gebyret på nesten 10% av månedsleien synes jeg er helt usmakelig. Det er rett og slett ran, fordi de ikke har konkuranse på dette. Jeg har aldri sett et fakturabeløp som utgjør så mye av regningen. Dette bør vi alle gå sammen om for å fjerne. Jeg har allerede tatt kontakt med Simens og klaget. De sa de ikke hadde fått andre klager på dette. Er det ingen andre som har reagert på dette? Noe må gjøres!!!!!!

elektrolux

Dersom problemet er at ingen klager, lar vel dette seg ordne; eller hva?

Går det ikke an å få autofaktura? Regningen må jo betales, så det er jo bare å sette et fast trekk rett inn på Siemens sin konto først som sist.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

caro

Nei, problemet er at Simens ikke aksepterer efaktura, autofaktura eller noe annen måte å betale på for å slippe dette gebyret. De fleste andre leverandører av varer og tjenester, tilbyr å fjerne fakturagebyr(vanligvis kr 30-35 og ikke 75), dersom du velger efaktura/autofaktura.

Simens gjør dette bevist for å snike inn ekstra penger som de vet folk vanligvis ikke reagerer på. Men der håper jeg at mange av dere der ute vil være med på å protestere på. Blir vi mange nok som klager på dette så må de gi etter til slutt.

Husk det er en årlig utgift kr 1. 125,00 inkl. mva som ingen har fortalt noe om da vi skrev under på kontrakt på Think i fjor.

Griffel

Dersom ikke Think i sin markedsføring har opplyst om gebyret og tatt det med som en del av prisen de bruker i markedsføring er jeg som hobbyjurist ganske så sikker på at det er ulovlig med et slik gebyr.

Gebyret kan heller ikke være større enn at det gjenspeiler kostnadene ved utsendelsen av faktura.

Derfor er jeg av den oppfatningen at Siemens Finans må tilby en eller annen form for gebyrfri betaling, f.eks autogiro eller slutte å forlange et slik gebyr.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Dette med fakturagebyr er i seg selv en forferdelig uting.  >:( Det hører ingen steds hjemme å ta seg betalt for å ta seg betalt! Slikt burde alltid vær einkludert i prisen for en vare/tjeneste.

Det er utrolig fristende å ta seg et klekkelig "betalingsgebyr". Jeg må jo tross alt *manuelt* legge regningen til betaling i nettbanken, og det er en omstendelig prosess sammenlignet med de mer ell er mindre automatiserte rutinene for sending av fakturra for denne typen "abonnement".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Lov om forbrukerkjøp
§ 37.
Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynet

Dette gebyret var en av grunnene til at jeg IKKE har kjøpt ny Think. Det var MIN måte å protestere på.......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

corvette

Enig i at fakturagebyr ikke hører noen steder hjemme dersom de ikke aksepterer alternative innbetalinger. Jeg kommer til å returnere regningene (når de kommer da...) med påskrift at dette ikke er etter avtalen. Hvis de ikke gir seg, får de ingen penger. Det burde være protest nok... Går det til inkasso vil jeg bestride denne nettopp med urimelighetsprinsippet og at det ikke er etter avtale. Hvis man skal sende noe til inkasso må kravet vel være ubestridt?

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA