Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hastighet på forskjellige hurtigladere

Startet av Elmar, mandag 17. november 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

zbk

Sitat fra: Elmar på søndag 21. desember 2014, klokken 10:09
Fungerer hytteladeren bare på på IT-nett eller både på It og TN?

Begge deler. På TN-nett kan vanlige ladekabler med kladd og Type2-plugg oså brukes.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Elmar

For de som har den gule bøtta som har vært til nå, har jeg forstått at det er den vanlige kabel med kladd (tn) som er koblet i bøtta som så har en schuko som skal i vegg (it). Er det rett?

Nå leste jeg en plass at den nye bøtta hadde fast kabel, så er spørsmålet mitt: må man kjøpe en egen kabel for å lade på tn nett, med den siste versjonen? Egentlig lurer jeg på den kommende hytteladeren, men det er vel ingen som vet?

Har bestilt bil, fått montert opp pod point, og kommer til å bestille en kabel som kan henge fast i garasjen, i bilen ligger kabelen som skal brukes på hurtigladerne langs veien.

Har bestilt hyttelader, ny versjon når den evt kommer for å kunne lade hos svigers evt andre i tillegg til at jeg tror det blir lettere å selge bilen i ettertid om denne er med.

På jobb er det tn-nett og har ikke behov for lading, men kunne tenkt meg å være tilkoblet for varmefunskjonen.  Så er spent på om jeg må kjøpe enda en kabel for dette?

I utgangspunktet kan det godt hende jeg ikke trenger noe mer enn kabelen som følger med :).  Hva bruker dere andre?




2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

hdh

Jeg har første utgave av "bøtta". Der må du bruke vanlig ladekabel med kladd som mellomledd mellom bil og bøtte. Så er det vanlig ledning fra bøtte til stikkontakt. Jeg synes det er en bedre løsning enn den nyere med kabel integrert, siden jeg da slipper unna bøtten når jeg skal lade på en plass med TN-nett.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Griffel

#33
Sitat fra: Elmar på søndag 21. desember 2014, klokken 10:09
Fungerer hytteladeren bare på på IT-nett eller både på It og TN?
Hytteladeren som altså ikke er en hyttelader, men en skilletransformator lager et galvanisk skille mellom nettet og lader i bilen. Takket være det galvaniske skille vil den virke "over alt", men er ikke nødvendig "over alt". På TN bør den være overflødig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmar

Takk for svar, da får man vurdere dagens bøtte mot den kommende utgaven, men slik jeg forstår det skal den nye fungere på tn selv om man har koblet den med galvanisk skille, i tilfelle det ikke går å ta av.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

torjen6

#35
crOhm Sveits kan levere lader for IT nett og TN nett no, koster lit mykje i følge Zoe forum Danmark.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

kos

Hei har du båt og ønsker gjenbruk. Så vil den være genial for båter som fast montering ombord for å sikre at galvaniske strømniger fra land( jordfeil ) kommer ombord.

TM

Eller som fast fortøyning eller ballast i kjølen  ;)

emil

Sitat fra: kos på tirsdag 23. desember 2014, klokken 22:21
Hei har du båt og ønsker gjenbruk. Så vil den være genial for båter som fast montering ombord for å sikre mot at galvaniske strømniger fra land( jordfeil ) kommer ombord.

For førsteutgaven av bøtta er det absolutt en mulighet. Andre-utgaven med fast Type2 kabel gir litt mer utfordringer rundt ombygging før den kan brukes i båt. Alternativt hvis man bygger el-båt å kan bøtta være veldig fin sikring når man skal lade batteriene.

Ellers veier bøtta mer enn dreggen vi har i båten, så det kunne jo også vært et alternativ...

kos

Hei - så ikke kom å si at den bøtta ikke er anvendelse - kan brukes til alt.
God Jul Hilsen KOS

emil

Sitat fra: kos på onsdag 24. desember 2014, klokken 13:23
Hei - så ikke kom å si at den bøtta ikke er anvendelse - kan brukes til alt.
God Jul Hilsen KOS

God elektrisk jul...

(sa en som etter 4 år i denne kåken har brukt fossile brennstoff til oppvarming for første gang nå nettopp)

TM

Har fått så stor tro på Renault's elbil satsing at jeg tenker alvorlig på å bestillen en Zoe til før 31.12. (Kjekt å ha :-))
Det blir nok en Intens siden jeg har en Life i bestilling. Men farge synes jeg det er vanskelig å velge. Sort er stilig, men det er jo upraktisk. Synes egentlig at Grå Neptune er ganske fin (og praktisk), men jeg har inntrykk at at mange synes den er kjedelig. Noen som har fått Blå Energy og har et bilde av den ? Ser litt lys ut på bildet etter min smak, men bilder kan jo avvike en del fra virkeligheten.
Hører en del kjøper setetrekk. Er det noe særlig pent og hva koster det ?
Midtarmlene kunne være greit, men det er jo veldig overpriset. 3000 eks mva ! Må være mulig å kjøpe det og montere selv eventuelt.

TM

Jeg har ikke sett "grå givre" live. Hadde en A4 i en liknende farge. Den så suppe-rosa ut om vinteren  når det var tåke eller gråvær. Men hvis ikke det er tilfelle med Zoe'n så er den aktuell.
Mulig jeg har oppfattet feil. Du har sikkert rett i at den koster 1800. Da er det ikke bryet verd å montere selv.

TM

Sitat fra: nime01 på fredag 26. desember 2014, klokken 18:52
Hvilken forhandler har gitt deg den prisen? Midtarmlene kostet 1800 mener jeg å huske
Mener å ha sett at andre har fått oppgitt en pris på ca 3000. Hvor kjøpte du din Zoe ?  Er du fornøyd med midtarmlenet ?

Speeder

1913,- kosta armlenet i følge vår kontrakt.
Har prøvekjørt bil både med og uten.
Helt klart greit å ta med, godt å kunne hvile armen på.
Zoe 43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA