Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EV2009 og EVS24

Startet av cra, søndag 08. mars 2009, klokken 18:55

« forrige - neste »

cra

Sitat
NB! Innledningsvis og fordi det nødvendigvis vil dukke opp i debatten: Til alle de som argumenterer mot el-biler på grunnlaget at mye av strømmen blir produsert av kraftverk som bruker fossile drivstoff, presiserer både Mitsubishi og de fleste andre produsenter at el-motorene er mye mer energi-effektive (eksempelvis går mye mindre av energien med til å bare å produsere overflødig varme), og at, omregnet til forbruk i liter per mil av bensin, vil dette befinne seg svært langt under det de mest effektive bilene med forbrenningsmotorer klarer.

http://www.dinside.no/789532/provekjort-el-bil-fra-mitsubishi

Edit:
Nå som jeg har sett at kommentarene kan det tyde på at jeg har postet link til en gammel arrtikkel, men den var vitterlig datert i dag øverst.....  ??? Jeg har ikke prøvd å finne ut noe om hva som evt. er nytt siden sist.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Denne er ny tror jeg: Se Mitsubishis elbil på norske veier for første gang.

http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1614262.ece?WT.mc_id=dntv_tips_en_venn

De regner desverre ikke med å få den til Norge før i 2011 :(.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Boogie

Jeg håper han bare er litt forsiktig i sine uttalelser.
Tidligere har det vært snakket om 2009 i Japan og 2010 i Europa.
Norge er regnet for en av de landene de kommer til å lansere først i Europa.

Og ja, jeg har allerede bestillt en 8)
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA