Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteripakke type A-B-C-D

Startet av rsa, søndag 16. november 2014, klokken 16:19

« forrige - neste »

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bno

Den motor journalisten får ikke frem de sentrale negative sidene ved bilen. Han har sikkert ikke fått påspandert reisen til Mallorca, men det bare virker slik...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

tomrh

#3
"...undersøkelser fra Transportøkonomisk Institutt (TØI) viser at folk lader mest hjemme og at det er viktigst at dette skjer fort her."

Makan til sprøyt. Joda, folk lader mest hjemme men der har man jo hele natta på å lade. Kan ikke skjønne at dette er noe som TØI skal ha funnet ut?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Thomas Parsli

#4
Sitat fra: tomrh på fredag 19. desember 2014, klokken 19:46
Makan til sprøyt. Joda, folk lader mest hjemme men der har man jo hele natta på å lade. Kan ikke skjønne at dette er noe som TØI skal ha funnet ut?

Jeg har barn som driver med flere fritidsaktiviteter og kan forsikre deg om at det er ikke er tøys.
Trening 3-4 ganger i uken og kamper både kvelder og helger er heller ikke tøys.

Vi må ofte bruke fossilbilen fordi elbilen ikke har nok strøm.

Men når vi først lader om natten skjer det på 10A som er mer enn raskt nok.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

krl

#5
Sitat fra: bno på fredag 19. desember 2014, klokken 19:10
Den motor journalisten får ikke frem de sentrale negative sidene ved bilen. Han har sikkert ikke fått påspandert reisen til Mallorca, men det bare virker slik...
For meg ser det ut som om bilen blir vurdert som en familiebil til bruk i bynære områder. Og på det området tror jeg Mercedes har truffet meget bra. Selv om app-en for varmestyring mangler. Og "bensinlokket" er på feil side...

Hurtiglader, som faktisk nevnes i testen, er for spesielt interesserte; dette er uansett ikke bilen for langturer (mangler luftfjæring++).

Råde

Sitat fra: bno på fredag 19. desember 2014, klokken 19:10
Den motor journalisten får ikke frem de sentrale negative sidene ved bilen. Han har sikkert ikke fått påspandert reisen til Mallorca, men det bare virker slik...
Du kan være sikker på at reisen ER spandert... Det er bare DinSide.no som oppgir slikt foreløpig som jeg har sett.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Et blad som kaller seg "Motor" og utgis av en organisasjon kjent som "NAF", har også ganske lang rutine med å oppgi bl.a. hvem som har dekket utgiftene ved prøvekjøring av nye biler i utlandet. :)

Råde

Ah, du mener den organisasjonen 100-åringer er medlem av? Jeg mener jeg så et slikt et blad hos oldemor en gang ;D

(Sorry - kunne ikke dy meg. Betalte aaalt for dyr eu kontroll hos dem en gang).

MEN... Fin bil den daimlern. De får spørre han som laget varmepumpa i eGolfen om han kan lage hurtigladerinntak på MB'en (det var visst ikke plass). Da står det nok ferdig i 2032.
e-Golf | X75D

OlavEmil

Sitat fra: tomrh på fredag 19. desember 2014, klokken 19:46
"...undersøkelser fra Transportøkonomisk Institutt (TØI) viser at folk lader mest hjemme og at det er viktigst at dette skjer fort her."

Makan til sprøyt. Joda, folk lader mest hjemme men der har man jo hele natta på å lade. Kan ikke skjønne at dette er noe som TØI skal ha funnet ut?

Eg synst i grunn det er rart at dei brukar ei undersøkjing som viser at 6 - 8 % av elbileigarar brukar hurtiglading UKENTLIG som eit argument for IKKJE å inkludere denne funksjonen. At nesten ti prosent av alle elbilar på vegen blir hurtiglada kvar einaste veke, i tillegg til vanleg nattlading (vil eg tru) viser då at dette er ein høgst naudsynt moglegheit.

Dessutan seier det ingenting om ønsket om å ha moglegheit til å hurtiglade den vinterdagen ein skulle ein liten omveg, og fekk stiv kuling rett imot på motorvegen, så ein ikkje kom seg heim.

Å bruke den undersøkjinga slik Mercedes gjer, verkar som eit desperat forsøk på å rettferdiggjere eit ufatteleg val på ein nydesigna elbil i dag.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

bno

Godt sagt i innlegget over her. Hvem på hele elbilforum vil ha en bil med kort rekkevidde? Hvem? I mangel av det i et hvert fall kompensert med QC.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

krl

Sitat fra: bno på lørdag 20. desember 2014, klokken 00:12
Godt sagt i innlegget over her. Hvem på hele elbilforum vil ha en bil med kort rekkevidde? Hvem? I mangel av det i et hvert fall kompensert med QC.
800 km rekkevidde ville vært fint, men dersom prisen på bilen øker med 300.000, og vekten havner på nærmere to og et halvt tonn, så tror jeg ikke det er så fornuftig. Da velger jeg heller 200km rekkevidde og moderat vekt til en hyggelig pris...

OlavEmil

Sitat fra: krl på lørdag 20. desember 2014, klokken 07:36
Sitat fra: bno på lørdag 20. desember 2014, klokken 00:12
Godt sagt i innlegget over her. Hvem på hele elbilforum vil ha en bil med kort rekkevidde? Hvem? I mangel av det i et hvert fall kompensert med QC.
800 km rekkevidde ville vært fint, men dersom prisen på bilen øker med 300.000, og vekten havner på nærmere to og et halvt tonn, så tror jeg ikke det er så fornuftig. Da velger jeg heller 200km rekkevidde og moderat vekt til en hyggelig pris...

Ja, men poenget var jo at så lenge vi må ta til takke med 200km (til overkommeleg pris), er iallefall hurtiglading / QC ein kompensasjon for dette dei dagane rekkjevidda ikkje strekk til.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

bno

#13
Olavemil
Det var liksom poenget ja. Vi må bare feste vår lit til at Tesla på alle måter lykkes slik at vi etter hvert slipper slike tullebiler. Om en ikke fjern fremtid vil dette produktet fremstå enda mer latterlig enn i dag. Håper ikke kjøperne gjør det. Men det kan vise seg at man vil fort komme til å sitte med sjegget i postkassa godt hjulpet av motorjournalister som her.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Jejl

Den blir vel en like stor suksess som den elektriske Fokusen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA