Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lureri på Finn

Startet av Wired, torsdag 29. mars 2007, klokken 23:30

« forrige - neste »

Wired

Syntes kansje at  THINK får mye "pepper" om dagen, og føler kansje at dette gjør omtalen av elbil vel negativ.
Hver gang jeg snakker varmt om elbil generelt blant venner og kollegaer så blir automatisk kritikken som i pressen er rettet mot THINK brukt som argumenter mot "Ideen" elbil. For folk flest i dag så er jo El bil i Norge THINK , og ikke de andre alternativene. Blir litt frustrert over at det tydlig vis skal være så vanskelig og få gehør for de virkelige positive sidene ved "EL" som drivstoff.
Eller er det bare jeg som har denne følelsen ?

Se på denne  i fra dn.nohttp://www.dn.no/dnBil/article1050419.ece?WT.svl=article_image

Griffel

Det er nok heller de 1200 kr/mnd enn prisen på bilen som kommer i tillegg til strømforbruket som skaper denne reaksjonen. ("1200 i mnd. det er jo mer enn jeg bruker i bensin det".)

Om bilen er dyr eller billig er avhengig av hva en sammenligner med:
Blant lesere av DN er det nok noen som har kjøpt seg børstraktor eller minibuss hovedsaklig for å kunne kjøre i Elbilfeltet (også kalt kollektivfelt). For denne gruppen må Think være rene røverkjøpet.

Prisen vil trolig ikke begrense salget av Elbiler, men kanskje påvirke fordelingen mellom Think, Reva, Buddy, oa.

Sammenligning med fossilbiler blir litt urettferdig da de egentlig er utrolig billige å produsere på grunn av store stykktall. At Kewet og Think kan produseres til den prisen er egentlig godt gjort. (Men jeg synes vedlikeholds utgiftene på batteri virker høye)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El rayo

#2
Dagnes Næringsliv er visst ikke helt enige med seg selv. Følgende artikkel opplyser at Think er blant de hundre fremste i Europa.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1055784.ece?WT.svl=article_readmore
Man kommer ikke dit ved å selge noen billige kopier av hva andre har gjort før.
Oppfordrer alle som synes at vi kan være litt stolte av hva de har fått til her å kjøpe en selv om det ikke lønner seg i rene kroner.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA