Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av html, fredag 14. november 2014, klokken 10:47

« forrige - neste »

html

Hei!
Når jeg starter bilen viser den alltid 22 grader (Celsius) i Maps&More-displayet. Jeg setter den ned til 20 grader, men neste gang jeg starter bilen, er den tilbake på 22 grader. I følge Oppegård bil (hvor jeg kjøpte bilen) er dette standard for VolksWagen (alle biler), DBS-det bare er sånn, mens ifølge svar fra Møller (spørsmål lagt inn på moller.no) er dette noe jeg kan innstille enten i Appen eller fra Maps&More. Men hvordan? Hvor angir jeg default kupetemperatur? Finner ikke noe sted hvor jeg kan gjøre dette, hverken i Appen eller i Maps&More.
Could someone enlighten me?

Going Up, up, up....  ;D
Mvh. Trond Martin!

P.t.:
VW e-Up! (2014 modell) - heter Euphoria :)
Mitsubishi Outlander (2011 modell)
Yamaha Majesty 125 Scooter (2000 modell)

.

cmniels

Jeg har oppdaget akkurat det samme og spurte Møller på Slependen. Svaret derfra var at dette er slik det er fabrikkjustert.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cmniels

Elmo: Dette var nok ikke et spørsmål ift forhåndsprogrammeringen på Maps&More.

Når jeg kjører (bilen er startet og har kjørt en stund) og jeg setter temperaturen på f.eks 23 grader, så ønsker jeg det som starttemp på klimaanlegget neste gang jeg starter bilen. Slik er det på vanlige fossile VW, men slik er det ikke på e-UP. Der går den alltid tilbake til 22 grader som vistnok da er fabrikksatt standard.

Morten M

Min står på samme temperatur som den stod  på  når jeg stanset den. Stod den på 24 kvelden før, står den på 24 på morgenen også. Bilen er registrert 15 januar - 14

einarhelge

Jeg får også 22 grader hver gang, bortsett fra hvis jeg har vært ute å kjørt samme dag.

Finnes det et sted dette kan endres fra 22 grader?
VW E-UP 2015

Zacken

Dette er en merkelig funksjon. Ved kort stopp husker bilen temperaturen men hvis den står så lenge at den starter å telle en ny tur så er det tilbake til 22 grader. Mest irriterende vår og høst når det blir for varmt med ytterjakke.

TM

Det fungerer slik hos meg også at den holder på innstilt temperatur ved kortere stopp. Men står den over natten så går den tilbake til 22 grader. Alt for høy temperatur, og idiotisk i en elbil hvor varmeapparatet reduserer rekkevidden. Dette må da være en "bug" som må endres med en sw-fix. Har noen rapportert det til Møller ?

olegregert

To små ting som kunne oppgarderes på E-UP :

1 Huske siste gradetall på innetemperatur på bilen uansett når du brukte den sist

2 Husk hvilke posisjon girkassa sto i sist man kjørte slik at man kan starte fra den modusen ved neste tur
(D1-D3 og B1-B4)

TM

Sitat fra: olegregert på søndag 10. mai 2015, klokken 20:34
To små ting som kunne oppgarderes på E-UP :

1 Huske siste gradetall på innetemperatur på bilen uansett når du brukte den sist

2 Husk hvilke posisjon girkassa sto i sist man kjørte slik at man kan starte fra den modusen ved neste tur
(D1-D3 og B1-B4)
Enig. I tillegg kunne den gjerne huske ECO eller ECO + instilling. Men dette ønsker de kanskje ikke, fordi de gjerne vil at bilen skal føles raskest mulig. Men at de skal bestemme at 22 grader er en optimal temperatur for alle kunder, sommer og vinter er helt meningsløst.

Autowinder

Det går nok på pris, tipper det installerte minnet er lite på eUp'ens kjørecomputer og VAG sparer penger der de kan, f.eks. få instillingsmuligheter lagt ut i brukergrensesnittet. Og så ting som billigste type ekstranøkkel, elektriske vindusheiser en må holde knappen til det er åpnet/lukket, vippevinduer bak, ikke kledd bagasjerom, blinklys i skjerm istedet for integrert i speilet osv... Tipper de ikke kommer med en upgrade på dette. MEN, bilen fungerer bra den =)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

jonrb

Min e-up! fra mai 2014 husker alle innstillingene på klima-anlegget, inkludert temperatur.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Sigurd

Sitat fra: Autowinder på mandag 11. mai 2015, klokken 13:42
Det går nok på pris, tipper det installerte minnet er lite på eUp'ens kjørecomputer og VAG sparer penger der de kan, f.eks. få instillingsmuligheter lagt ut i brukergrensesnittet.
Hvor mye betalte du sist du kjøpte en minnepinne? jeg hadde giddet å betale 100 kroner ekstra for dette...

-Sigurd
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Autowinder

#13
Joda, jeg vet selvsagt at minne isolert sett er rimelig. Men om du selger 10000 biler og kan spare 1000 kroner i produksjonskostnader på hver, hvor mye større overskudd får du da? Jo da blir den billigste minnebrikken sammen med alt det andre du kjiper på, til 10 millioner kroner ;o) Det er selvfølgelig en hårfin balanse mellom hva kunden kan akseptere å være uten eller oppdager for sent at ikke er der, og hva som må til for å "sukre pillen" nok til å gjøre salget. ( Som for eksempel en irriterende mangel som innebygget instrumentlys i førerdørens låseknapp så en skal slippe å fomle etter hvor den er eller sette på taklyset ) Og ikke minst, et sett av mulige tilvalg som fordyrer vedlikehold og oppdatering av websider, salgspersonell, logistikk med mer. Litt sånn one-size-fits-all tilnærming.

Edit: Typos og presisering
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

TM

Sitat fra: jonrb på tirsdag 12. mai 2015, klokken 21:45
Min e-up! fra mai 2014 husker alle innstillingene på klima-anlegget, inkludert temperatur.
Hvor lenge husker den det da ? Min e-up fra august 2014 husker også innstillingene, men bare ved korte stopp. Vet ikke hvor lenge det går før den går tilbake det det Volkswagen oppfatter som "ideal" temperatur på 22 grader. Tror derfor heller ikke på teorien med at dette er gjort for å spare noen kroner på minnebrikke. Da ville den vel heller ikke husket innstillingene ved kortere stopp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA