Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Roman, fredag 14. november 2014, klokken 01:08

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Roman på torsdag 30. oktober 2014, klokken 12:58
Er det noen som vat om muligheter for å få dette fikset? Er det mulighet for å sende laderen til reparasjon/ eventuelt få en erstatningslader i retur?
+1
lurer på det samme. Men hvis grunnen er at den er overfølsom, så hjelper vel ikke det?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Sitat fra: LMOR på torsdag 30. oktober 2014, klokken 13:01
Sitat fra: moonbuggy på torsdag 30. oktober 2014, klokken 11:20
Nå tror jeg du "overkompliserer" skikkelig. Jeg er sikker på at bilen slett ikke kobler posisjon med noe som helst når det gjelder lading.
Om jeg overkompliserer eller tenker for kreativt kan vel diskuteres  ;D
Men du tar nok feil i forhold til om bilen husker posisjonen. Du kan søke frem "dine ladere", og der står alle du har brukt, og hvor langt det er til disse. For hver ny lader jeg har brukt, så kommer den opp her. Hjemmeposisjonen ligger der som en lader, og jeg har ikke lagt den inn.
Greit. Jeg var kanskje litt unøyaktig. Det er fornuftig å arkivere "dine ladere", for fremtidig bruk. Det et et planleggingshjelpemiddel for deg når du kjører, som alle ladepunkter er.
Når det gjelder selve ladingen, skjer det på grunnlag av kommunikasjonen mellom det som plugges inn og bilen der og da, ikke noe annet.
Om bilen skulle huske at du brukte en 10A lader på punkt A for 11 måneder siden, så flagger den selvfølgelig ikke feil om du plugger inn en 32A lader der neste gang. Det blir jo totalt tullete.

LMOR

Helt enig med deg at det er tullete.
Men merk at det er bilen som arkiverer disse, og ikke jeg. Jeg var ikke klar over at den gjorde det.
Men disse ladefeilene er også tullete  :(
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Til info har jeg ikke hatt noen flere feil, og avslutter testen. Har bare 13A, og 12A med standard kladden er optimalt.
Feilene jeg har fått har vært ved første gangs tilkobling til et nytt ladepunkt. Sikkert tilfeldig.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Roman

Kan rapportere inn at jeg opplevde rød blinking erroren igjen selv om jeg har stilt ned på ladestyrken. Skal prøve å kontakte butikken jeg kjøpte det fra og se om dem kan sende en erstatning og få denne i retur.

LMOR

Sitat fra: Roman på fredag 07. november 2014, klokken 07:56
Kan rapportere inn at jeg opplevde rød blinking erroren igjen selv om jeg har stilt ned på ladestyrken. Skal prøve å kontakte butikken jeg kjøpte det fra og se om dem kan sende en erstatning og få denne i retur.
Jeg hadde min på 13A når jeg fikk feilen. Er det det "normale" uttaket du bruker, eller er det på et nytt sted?
Du får poste resultatet ift å få en ny lader. Når jeg tok kontakt om dette, så hadde de ikke hørt om noen andre tilfeller, men nå er vi i hvert fall 2.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Roman

Sitat fra: LMOR på fredag 07. november 2014, klokken 08:12
Jeg hadde min på 13A når jeg fikk feilen. Er det det "normale" uttaket du bruker, eller er det på et nytt sted?
Du får poste resultatet ift å få en ny lader. Når jeg tok kontakt om dette, så hadde de ikke hørt om noen andre tilfeller, men nå er vi i hvert fall 2.

Bruker samme uttak hver gang ja, men har også opplevd lignende feil på en annen kurs hjemme hos meg. Teoriserer om at det ikke er uttaks avhengig og at det er fail-safe i laderen som er problemet.

Hyperstress

Sitat fra: Roman på fredag 07. november 2014, klokken 07:56

Nei! Lever den tilbake og kjøp helt lik kabel av Volvo i Sverige til halv pris :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Roman

Oppdatering: Kjøpte min ladekladd hos Kontroll Elektro AS (nofuel.no). Dem sa at dem kan sende en ny en i posten mot bytte av den gamle om jeg ønsker det.

Hyperstress: Har du noe kontakt info som du kunne delt om jeg eventuelt skal benytte meg av angreretten?

LMOR

Sitat fra: Roman på mandag 10. november 2014, klokken 13:37
Oppdatering: Kjøpte min ladekladd hos Kontroll Elektro AS (nofuel.no). Dem sa at dem kan sende en ny en i posten mot bytte av den gamle om jeg ønsker det.

Hyperstress: Har du noe kontakt info som du kunne delt om jeg eventuelt skal benytte meg av angreretten?

Nå tror jeg leverandøren din også følger med på dette forumet, og du får ikke angret kjøpet etter 14 dager, og ikke hevet kjøpet før etter 3 mislykkede reparasjoner, normalt...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Roman

Sitat fra: LMOR på mandag 10. november 2014, klokken 14:25
Nå tror jeg leverandøren din også følger med på dette forumet, og du får ikke angret kjøpet etter 14 dager, og ikke hevet kjøpet før etter 3 mislykkede reparasjoner, normalt...

Jeg er klar over det. Her er det først og fremst snakk om å få mer informasjon i tråden for folk som kommer over tråden i senere tid med samme problemet. Nofuel har behandlet meg bra så langt noe jeg er godt fornøyd med, ikke minst er det flott å støtte en norsk bedrift. Jeg håper at dette løser seg med bytte av kladden.

LMOR

2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA