Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av edorf, fredag 14. november 2014, klokken 00:17

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: Djo på lørdag 24. januar 2015, klokken 18:21
Sitat fra: Sharp på lørdag 24. januar 2015, klokken 17:45
Sitat fra: Djo på lørdag 24. januar 2015, klokken 17:34
Hmen som ref. så selger Tesla Skøyen noen demobiler P85 som har gått under 10.000 og er henholdsvis 6 resp 8 mån gamle til en pris fra 567 TNOK til 599 TNOK.


Averterer Tesla sine demo-biler noe sted?

Jeg tror ikke de averterer demo bilene noe sted- dette var info jeg mottok av selger da jeg var innom der i dag. Jeg tolkede nesten selger som om alle deres demo biler var mulig at kjøpe uten at det ble sagt så...
Det er vel eneste måten å få rabatt hos Tesla.. 50k ned fra nypris og med ca 10k på tellern.
Husqvarna Automower 320

Havebigfun

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 24. januar 2015, klokken 18:56
Det er vel eneste måten å få rabatt hos Tesla.. 50k ned fra nypris og med ca 10k på tellern.
10k jojo-kjøring tilsvarer vel 50 k hensiktsmessig kjøring- men det er komplett OT i denne tråden :o

sn0le

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 24. januar 2015, klokken 18:00
Altså, dersom du VET hvor krona går vil du bli en rik mann... Kan like fort fortsette den veien den går nå og ende på 9kr/$  .. Da jeg bodde i USA i 2001 var USD oppe i 10kr...
http://valutakurser.no/kursutvikling.php?valuta=USD&from=978307200&until=1422057600
Vanskelig å spå hvor oppturen stopper, men trenden er klar.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

MR Tesla

Tipper det kommer en snarlig prisøkning på minst 5% nå pga stadig økende kurs på usd:  ikveld 7.81
Tror det ble bestillt svært mange AWD Tesla mod S som skal leveres i norge i Q1 2015 - dette blir et stort tap for Tesla
La oss ta utgangspunkt i 1000 biler levert til Norge i Q1 2015. Min P85D(bestillt før prisøkningene) koster nå 177.000 mindre i Norge en i USA dersom jeg skulle kjøpt den med norske kr i USA idag: gang det med 1000 biler og Tesla taper 177 millioner på disse bilene vs å selge dem i USA ex transport/leveringskostnader- De siste prisøkningene vil ikke slå inn før i Q2 kvartalsrapporten i 2015- tror jeg selger allt av TSLA like etter q4 2014 kvartalsrapporten som kommer i februar iår

eadie

Det er forskjell på tap, kontra bortfall av inntekt.
Det er produksjonskost som er viktig for Tesla. Den er tilnærmet lik på en USA bil vs en norsk bil. Kun transporten er forskjellen.
Så vi snakker om bortfall av marginer, men ikke tap.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

MR Tesla

Sitat fra: eadie på mandag 26. januar 2015, klokken 06:13
Det er forskjell på tap, kontra bortfall av inntekt.
Det er produksjonskost som er viktig for Tesla. Den er tilnærmet lik på en USA bil vs en norsk bil. Kun transporten er forskjellen.
Så vi snakker om bortfall av marginer, men ikke tap.

Takk for denne utrolig nyttige presiseringen  ;D

Epleskreller

Nå har de hatt tre prisjusteringer etter at D ble lansert. Første var økningen av 85D med ca 5k. Så ca 9% og denne helgen ca  3%. Dersom dollaren passerer 8kr tipper jeg vi får ca 3% til
.

Når det gjelder marginer,  så har vel Tesla et uttalt ønske om ca 25%. Det er nærliggende å tro at dette er høyere i US nå og lavere i bla. Norge?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

krl

Dette høres særdeles useriøst ut.. Bil til "spotpris"? Greit nok at spotpris stort sett lønner seg ved kjøp av strøm, men når det gjelder bil, så er forutsigbarhet viktigere!

Epleskreller

Sitat fra: krl på mandag 26. januar 2015, klokken 10:23
Dette høres særdeles useriøst ut.. Bil til "spotpris"? Greit nok at spotpris stort sett lønner seg ved kjøp av strøm, men når det gjelder bil, så er forutsigbarhet viktigere!
Forutsigbarhet har du det øyeblikket du bestiller bilen. Tesla må sefølgelig justere prisen i land der valuttaen svekkes.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

NegativeElectrode

Hørte at ved bestilling av f.eks. biler hos VW (Møller) forbeholder de seg retten til å kunne endre prisen man må betale når bilen leveres. Vet ikke detaljer, men høres ut som om vilkårene er dårligere enn for Tesla.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

krl

Jeg har aldri hørt om at dette har skjedd hos Volvo, Mercedes, BMW eller lignende... Vanligvis kjøpes det vel en valutagaranti for å holde stabile priser. Men godt mulig det ligger en klausul i kontraktene ja.

Sjøhyene

Du har aldri hørt om at nybil-priser blir justert som følge av en endringer i valutakurs??
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

rakriste

Akkurat det har nylig skjedd hos Kia.
den elektriske Soul ble drøye 20k dyrere, hvorpå alle som ikke hadde fått levert sin enda fikk påslag på rett i underkant av 10k. nybestillinger 20k
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Muffinman

Hmm...håper Tesla ikke prøver seg med et påslag for oss som har finalizet og betalt reservasjonsbeløp lenge før prisoppgangen...

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. januar 2015, klokken 14:03
Hmm...håper Tesla ikke prøver seg med et påslag for oss som har finalizet og betalt reservasjonsbeløp lenge før prisoppgangen...
Kia har ikke reservasjonsgebyr.. og dessuten så har du låst prisen den dag du betalte inn depositum.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA