Hovedmeny

Bilpriser og dollarkurs

Startet av edorf, onsdag 29. oktober 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på torsdag 11. desember 2014, klokken 16:29
Sitatjeg er usikker på om det var lurt..
Hvorfor?
Viktigste motargument er vel revidert fra 010715- det blir jo ren spekulasjon men det er mulig det kommer avgifter.

Muffinman

Jeg har vondt for å tro at regjeringen innfører avgifter på så kort varsel. _Litt_ forutsigbarhet må man da forvente. Men så sitter det jo en temmelig trangsynt Kjetil i forsamlingen.

Han sitter heldigvis ikke alene.

Tin

Hvis man bestiller bil i dag for levering i august/september.. betaler man da dagens pris?...... Er det evtmulig å avbestille bilen ved ett senere tidspunkt? (mot at man da taper de 15 tusen man har betalt i innskudd...)

Øggen

Tin

Takker... Fristende å bytte fra S85 til P85D...

KrW

Dollar 7,3 nå. Samme som euroen var i starten av 2013  :(
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

christian1986

Tenkte å selge den tidlig neste år, men nå må jeg jo nesten vente på prisstigningen før jeg selger den jeg har...

Tesla P85D

Har bestilt en P85D. Den kom seg på 826.000. Hvis jeg nå bygger samme bil I USA, så koster den 128.420 dollar, noe som tilsvarer litt over 935.000,- altså 109.000,- billigere I Norge. I tillegg skal bilen fraktes til Norge.

Bygger jeg samme bilen I Danmark så koster den 977.500,- minus 195.500,- I mva = 782.000,- danske kroner som tilsvarer litt over 950.000 Norske.

Dere får si hva dere vil, men en prisøkning tror jeg at kommer rimelig snart.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Car-El

@Neon

Der va svaret på spørsmålet æ stillte i en annen tråd. Takk!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Undertegnede

Da har jeg også sikret meg og reservert en s85d med tech,vinter,skinn,dobbel,hifi sånn cirka. Spekket til 640k.

Vil fortsatt helst ha model x men etter Norges bank satt ned renten nå så tror jeg den blir litt for dyr dessverre (Høy dollar,prisjustering). Hvis man kan få en x til 700isj fornuftig spekket blir det salg av s en med forhåpentligvis marginalt tap.

Har ikke låst bestillingen min enda og beholder x reservasjon.

Tror dere at det blir så enkelt som noen skal ha det til her å selge s85d til innkjøpspris isj? Jeg tror egentlig ikke det, så ender heller opp med en s enn en x til syvende og sist :)

darthy001

Ja er jo helt bananas her nå. Min spec har på en uke blitt nye 31000 "dyrere" i USA grunnet valutakursen. Uten å regne på at jeg faktisk har bedre dekk og mer kabler så er bilen nå 115000NOK _dyrere_ i USA.

Havebigfun

Sitat fra: Undertegnede på lørdag 13. desember 2014, klokken 13:36
Tror dere at det blir så enkelt som noen skal ha det til her å selge s85d til innkjøpspris isj? Jeg tror egentlig ikke det, så ender heller opp med en s enn en x til syvende og sist :)
Spørs det - kan hende vi kommer til et metningspunkt mtp TMS. Hvor mye du får igjen for bilen avhenger av listeprisene den dagen du skal selge. Slik det utvikler seg nå blir listeprisene den dagen bilene kommer hit antakelig vesentlig høyere enn nå.
På den andre siden kan det tenkes at mange har bestillt biler på ren spekulasjon- hvis alle de skal på markedet samtidig kan "gevinsten" være blåst bort over natten. Ser ut til at det går trått på Finn nå også...

Så kommmer det enda en ukjent størrelse- bilavgiftene- innen TMX kommer kan det være (del-)moms som trekker prisene opp.

Epleskreller

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 11. desember 2014, klokken 18:20
Hvorfor?
Viktigste motargument er vel revidert fra 010715- det blir jo ren spekulasjon men det er mulig det kommer avgifter.

Usikker fordi jeg bestilte den ekstra bilen like etter resultatafremleggelsen og siden har det blitt mye snakk om at "folk" bestiller biler til spekulasjon. Når mange gjør dette vil naturlig nok bli mange "brukte"-nybiler til salgs og prisen disse går for vil ikke bli like bra.. derfor har jeg blitt mer usikker, lurer også på hvorfor Tesla drøyer med å justere de norske prisene..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 13. desember 2014, klokken 22:50
Hvorfor?

Usikker fordi jeg bestilte den ekstra bilen like etter resultatafremleggelsen og siden har det blitt mye snakk om at "folk" bestiller biler til spekulasjon. Når mange gjør dette vil naturlig nok bli mange "brukte"-nybiler til salgs og prisen disse går for vil ikke bli like bra.. derfor har jeg blitt mer usikker, lurer også på hvorfor Tesla drøyer med å justere de norske prisene..
Vi får satse på at det stadig kommer nye kunder til- både fordi de brukt blir billigere og fordi ny funksjonalitet kommer til- AWD+++.
Det er mulig å trekke seg- koster 15 k- i bilsammenheng er det ikke så mye.

Epleskreller

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:00
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 13. desember 2014, klokken 22:50
Hvorfor?

Vi får satse på at det stadig kommer nye kunder til- både fordi de brukt blir billigere og fordi ny funksjonalitet kommer til- AWD+++.
Det er mulig å trekke seg- koster 15 k- i bilsammenheng er det ikke så mye.

Ikke noe vits å trekke seg før det nærmer seg, da får man heller ta tapet på 15k. Jeg satset på en ribbet S85D til spekulasjon.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA