Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av edorf, fredag 14. november 2014, klokken 00:17

« forrige - neste »

sigurdi

De kan nok ha endret mening iløpet av de siste dagene, dollar kursen har gått nedover en periode nå den har ikke vist tegn til å snu sin ferdg nedover, så da er det naturlig at de avventer og ser hva som skjer.

Høyste ser ut til å være 17.03.15 med 8.4 og nå nærmer den seg 7.4.

http://www.valutakurser.no/kursutvikling.php?valuta=USD&from=1426550400&until=1430438400
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

TorAtle

Er det ikke grunn til å tro at prisene settes på grunnlag av gjennomsnittlig dollarkurs de siste x antall månedene?
2014 BMW i3

Epleskreller

#632
Sitat fra: TorAtle på fredag 01. mai 2015, klokken 23:19
Er det ikke grunn til å tro at prisene settes på grunnlag av gjennomsnittlig dollarkurs de siste x antall månedene?
Jo, tipper de nye prisene allerede er satt. Kurs mellom norske og US-priser er ca 7,3. Akkurat nå koster dollaren 7,62,  så det er fremdeles grunnlag for å sette opp prisen noen prosent når shipping og norske kostnader er med i regnestykket. Ville være rart å presse folk til bestilling pga høyere priser og så ikke sette opp likevel.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

AndreasB

Da er prisene justert oppe noe. Heldigvis så lite at det ikke ødelegger for salget. Vi snakker om noen svært få prosent på de dyreste modellene. En greit utstyrt 70D har gått opp ett prosent noe som er levbart.

MeTesla

Lite å ringe rundt for ja. Min 85D konfig med nextgen, pano, metallic, luft, hifi, tec og vinter har gått opp 11 000.

Muffinman

Omkring 11.000 opp for "min" bil også. Nå må jeg riktignok ta med noe jeg ikke har bestilt i den nye konfiguratoren for å få med det som jeg faktisk HAR bestilt. Skal jeg krysse av slik at bestilt utstyr blir med har bilen gått opp fra 630" ved bestilling til 740" nå, inkludert nattens justering.

MeTesla

Du tenker på Premium interiør for å få med bakluka?

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. mai 2015, klokken 08:20
Omkring 11.000 opp for "min" bil også. Nå må jeg riktignok ta med noe jeg ikke har bestilt i den nye konfiguratoren for å få med det som jeg faktisk HAR bestilt. Skal jeg krysse av slik at bestilt utstyr blir med har bilen gått opp fra 630" ved bestilling til 740" nå, inkludert nattens justering.
Da tar du både premium interiør og autopilot for techpakka? Og 15k for dobbeltlader?

Dette var ingen stor prisøkning.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

#638
Var bestilt med skinn, karbon, tech, luft, metallic, 4wd. Ikke dobbeltlader, pano eller alcantara. Tåke/kurvelys og elektrisk bakluke var inkludert i tech og er nå flyttet i interiørpakka.

Fremdeles litt bekymret for at man må legge på interiørpakka på bilen slik at den blir levert med alcantara på dashbordet. Det vil jeg IKKE ha. Nå er det vel sagt at alle får bilene slik som de er bestilt, men jeg er ikke overbevist siden levering er så langt fram som i oktober.

HåkonE

P85D jeg snart henter har gått opp 107 000,- siden jeg bestilte.

Og da får man ikke med dobbelt-lader (18k?), så den reelle differansen er enda høyere.

thoru

ser ikke noe innpå konfiguratoren om dobbeltlader. Hvor ser dere denne der?

Elkjell

Sitat fra: thoru på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:50
ser ikke noe innpå konfiguratoren om dobbeltlader. Hvor ser dere denne der?

Den er nå kun tilgjengelig for ettermontering.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

kjellan

Sitat fra: Haknys på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:26
P85D jeg snart henter har gått opp 107 000,- siden jeg bestilte.

Og da får man ikke med dobbelt-lader (18k?), så den reelle differansen er enda høyere.

Du får vel dobbeltladeren ettermontert uten kostnad for deg ?

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Muffinman

Den er nok originalmontert om den ble bestilt i utgangspunktet.

thoru

Sitat fra: Elkjell på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:55
Sitat fra: thoru på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:50
ser ikke noe innpå konfiguratoren om dobbeltlader. Hvor ser dere denne der?

Den er nå kun tilgjengelig for ettermontering.

aha. så for en 85D koster dette nå 18tusen å ettermontere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA