Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av edorf, fredag 14. november 2014, klokken 00:17

« forrige - neste »

JohanH

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 06. november 2014, klokken 00:45
Sitat fra: JohanH på torsdag 06. november 2014, klokken 00:42
Elon sier på kvartalsrapporten at prisen vil måtte gå opp snart, da dollar svekket seg 7% mot NOK. Deepak Ahuja (Chief Financial Officer) sier at det at NOK blitt så sterk faktisk har påvirket Teslas inntjening negativt i det siste.

Det er vel akkurat det motsatte som er tilfellet?

Selvfølgelig, beklager rot. Jeg tenkte fra Teslas perspektiv.

Elbil fundamentalist

Dual motor koster 6.300,- mer. Økt fra 25.100 til 31.400 siden jeg bekreftet bestillingen...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

elbilen

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 06. november 2014, klokken 00:45
Sitat fra: JohanH på torsdag 06. november 2014, klokken 00:42
Elon sier på kvartalsrapporten at prisen vil måtte gå opp snart, da dollar svekket seg 7% mot NOK. Deepak Ahuja (Chief Financial Officer) sier at det at NOK blitt så sterk faktisk har påvirket Teslas inntjening negativt i det siste.
Det er vel akkurat det motsatte som er tilfellet?
At pris ikke skal gå opp?
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

ELTesla

Nei. Det er dollar som har styrket seg, ikke kronen.

Mulig det var ironi du prøvde på men jeg tok den ikke  ;)

JohanH

Beklager jeg rotet det til. NOK har blitt svakere mot USD og vi skal forvente snarlig prisoppgang.
Da 60D og P85 nå er borte tror jeg det skjer nesten her og nå. Finalize den som kan!

turfsurf

Sitat fra: JohanH på torsdag 06. november 2014, klokken 07:02
Beklager jeg rotet det til. NOK har blitt svakere mot USD og vi skal forvente snarlig prisoppgang.
Da 60D og P85 nå er borte tror jeg det skjer nesten her og nå. Finalize den som kan!

Trenger ikke trykke finalize, holder å bestille, så får du den prisen. Trykte finalize nå nettopp, og fikk gammel pris på AWD.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

BMW850

Dollarkursen har styrket seg nesten 15% i forhold til når jeg bestilte i fjor. Jeg hadde ikke sittet på gjerdet og ventet med å bestille for å si det sånn.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

elbilen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. november 2014, klokken 09:06
Trenger ikke trykke finalize, holder å bestille, så får du den prisen. Trykte finalize nå nettopp, og fikk gammel pris på AWD.

Så hvis du bestiller nå og setter levering langt frem i tid (f.eks. juni) så trenger du ikke finalize enda? Er det noe frist på finalize?
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

Teslaguten

Sitat fra: chitty på torsdag 06. november 2014, klokken 11:39
Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. november 2014, klokken 09:06

Så hvis du bestiller nå og setter levering langt frem i tid (f.eks. juni) så trenger du ikke finalize enda? Er det noe frist på finalize?

Ja.

14 dagar frå du bestiller.

Endringer etter finalizing har kan gjerast, men du risikerer at du då får heile bilen med nye prisar...
Kjekt om prisen går ned, men heller tvilsamt slik Nkr/$ forholdet er forventa å utvikla seg...
Model X #1094
P85D RN6614200

ELTesla

HY

Om jag inte minns fel så justerade Tesla priserna i NOK i november förra året. I utskriften från Conferens Callen efter Q3 resultatet i går kan man läsa följande.

"We're probably going to have to adjust the price of our car in euros upwards because there has been a 7% change in the exchange rates of the euro versus the dollar. So we'll periodically have to make pricing adjustments if the exchange rate band gets too wide. I would certainly encourage anyone in Europe to purchase their car soon because we probably will have to make an adjustment there."

De som funderar på att beställa bör kanske slå till nu innan prisjusteringen kommer.
http://seekingalpha.com/news/2101885-highlights-from-tesla-motors-earnings-call?uprof=44#email_link

turku

P85D, panorama, luftfjæring, techpakke, next gen svarte, dobbellader, spoiler, vinterpakke

Muffinman

Kanskje like om hjørnet her på bjerget også da.

Teslanewbie

hvis du har betalt depositum men ikke finalized.. og det kommer prisjustering i mellomtida , hvilket pris betaler man da?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fviken

Så langt jeg forstår det så er da prisen satt (er i denne situasjonen selv). Ved å bestille og betale depositum inngår man en kjøpskontrakt der prisen er fastsatt. Så er det inntil 14 dager mulig å angre og få tilbake depositum. Etter det (eller når man trykker "Bekreft nå") så er depositumet evt. tapt.

Men slik jeg forstår inngås kontrakten ved bestilling og dermed er prisen den som er oppgitt. Fra avtalen:

"Kjøpesummen  til   Kjøretøyet,  som  indikert i Kjøretøykonfigurasjonen din  som er  vedlagt  denne  Avtalen,  kan  ikke  endres."
Model S P85D med alt unntatt alarm og barneseter bestilt 6. nov 2014 - VIN: P697XX. Utlevering 6. mars 2015

Model X Signature #202 (reservert 21. des 2013, kansellert 7. nov 2014)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA