Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av prestifare, torsdag 13. november 2014, klokken 11:17

« forrige - neste »

prestifare

Hei!

Kjøpte en Think til datteren min for et drøyt halvår siden hos Reacc på Ski. For en måned siden dukket "system fault, service required" opp i displayet - bilen ville ikke lade, selv om alt så ut som om den gjorde det. Forsøkte å få tak i Reacc, men alt av telefonnumre og epost-adresser var sorte hull. Etter hvert kom også "charging fault, service required" opp i displayet. Nå kommer ingenting opp, så bilen er nok fullstendig tom for strøm. Får heller ikke tak i Reacc (selv ved oppmøte på Ski), men i følge ElbilMek har de gått konkurs, så det er kanskje ikke så rart. Hadde dog vært hyggelig med litt informasjon eller alternativer fra Reacc i løpet av den måneden som har gått...

Uansett - er dette noe jeg kan gjøre noe med selv? Har forstått at man trenger en såkalt BMS for diagnostisering, er dette noe som er mulig å få fatt på?

All hjelp mottas med takk, datteren har nettopp fått førerkort og er lite happy med å ikke kunne bruke bilen sin (og far er ikke kjempebegeistret for å låne bort sin).

Warlock

Prøv å lade opp 12V batteriet først. Lav spenning på dette gir mange rare feilmeldinger (slik du beskriver) og problemer med lading.

prestifare

Var en hyggelig kar innom meg i går med diverse diagnoseutstyr. Vi fikk opp 12v-en, og han fikk slettet en del av feilmeldingene, men det er en isolasjonsfeil som ikke blir borte, og som antagelig er resultat av at tenåringen har hatt klampen i bånn litt vel mye.

Ble også tipset om ElbilMekk og ringte de, men de hadde ikke noe ledig for slutten av november. Finnes det andre som kan fikse slikt?

auduns

Hei.
Denne hyggelige karen hadde vært grei å kjenne - har du tips til hvor jeg når ham?
Har noen feilmeldinger selv jeg skulle ha slettet...

Nøtterøy
Think 2001 i 6 mnd før kona sa stopp
Outlander PHEV Instyle+ 2015, kona sa; topp!

elektrolux

Er nok det vanlige med brann i batterikassen som har ført til lekkasje av lut og påfølgende lekkasje av strøm til bilens chassis.

Vi fikser dette, men bilen må til Stavanger, og dere må forberede dere på en regning på mellom 20-30 000 kr inkludert batteri fix, RoboMeter og omprogramering av Simotion
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA