Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av detektor, onsdag 12. november 2014, klokken 12:35

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Det er selvfølgelig lite tilfredsstillende at VW har innstilt produksjonen av e-Golf uten at man vet når den vil komme i gang igjen.

Men hvis man sammenligner med konkurrentene, er Mercedes-Benz blitt lovet 1000 biler til Norge i 2015, og det kan ventes levering mot slutten av mai hvis man bestiller bil nå.  Hos Kia snakkes det om levering i august, og det har ikke kommet melding om at de vil øke årsproduksjonen til mer enn 5000 biler totalt.

Det er ikke umulig at for kunden som bestiller i dag, vil ventepumpe-Golfen være den av de tre som kan leveres først.

Kent

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 18. november 2014, klokken 00:11
Det er ikke umulig at for kunden som bestiller i dag, vil ventepumpe-Golfen være den av de tre som kan leveres først.

Nei, men slik ting serut som i dag, så er det heller ikke umulig at varmepumpegolfer ikke kan leveres før om et år heller, kanskje lenger. Med de stadige utsettelsene volkswagen har, så tyder det i de baner at de bare løfter fingeren i været når de gir leveringsdatoer. Den kommer når den kommer liksom :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

eivhelle

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 18. november 2014, klokken 00:11
Det er selvfølgelig lite tilfredsstillende at VW har innstilt produksjonen av e-Golf uten at man vet når den vil komme i gang igjen.
Jeg antar at vi fortsatt kun snakker om e-Golf med varmepumpe nå. For jeg har ikke hørt noe offisielt om at man har stoppet produksjon av e-Golf uten VP, selv om det har kommet frem noen påstander om dette her på forumet.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

schcar

Her står det mye som jeg har vanskelig for å tro kan være sant. Bestilte e-Golf uten varmepumpe i september og ble opprinnelig lovet levering uke 43. Bilen har blitt forsinket angivelig på grunn av problemer etter en USA krasj test med etterfølgende behov for forsterkning av fronten - noe som må gjøres manuelt på samlebåndet.
Bilen produseres i uke 48 og leveres i uke 50/51 - gleder meg.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

elbilbruker

Har avbestilt min eGolf med VP, står på lager i Tyskland og venter på godkjenning uke 51. Ble for lenge å vente da jeg trenger bil nå. Ble enig med forhandler om at de selger den uten at jeg må betale kompensasjon. Antar den er lett omsettelig og at de fort får mer for bilen enn jeg ville betalt med 10k kompensasjon....
Avbestilt eGolf m/ VP.

Gordon Retriever

Sitat fra: schcar på tirsdag 18. november 2014, klokken 16:39
Her står det mye som jeg har vanskelig for å tro kan være sant. Bestilte e-Golf uten varmepumpe i september og ble opprinnelig lovet levering uke 43. Bilen har blitt forsinket angivelig på grunn av problemer etter en USA krasj test med etterfølgende behov for forsterkning av fronten - noe som må gjøres manuelt på samlebåndet.

Er dette en forklaring du har fått fra forhandleren din?
Opplysningene om den simulerte USA-testen spores ofte tilbake til en Reuters-artikkel fra september, og som refererer til begivenheter på VW-fabrikken "tidligere i år."

SitatBut at Volkswagen's main Wolfsburg plant earlier this year, workers had to resort to handing metal sheets to robots working on the E-Golf, said people who saw it happen.

The improvisation came after the electric model failed a simulated U.S. crash test. Planners at the 76-year-old plant decided to stiffen the frame of the car. But there was nowhere to put extra robots on the crowded assembly line, they said.

SitatVW suspended production of E-Golf models in August for fear that hundreds of holiday staffers, filling in for trained workers during the three-week summer vacation period, would struggle to cope, company sources said.

schcar

Har funnet informasjon på Internett, men det tyder på at det er korrekt. Har ikke fått noe fra forhandler. Det kan jo stemme når man ser på salgsstatistikken, som viser at det ikke er solgt(levert) en e-Golf i hele oktober 2014. Den er helt ute av listen.

Har nå fått bekreftet produksjon i uke 48 og levering i uke 50/51. Gleder meg - blir årets julegave. ;)
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

eivhelle

Sitat fra: schcar på fredag 21. november 2014, klokken 16:49
Har funnet informasjon på Internett, men det tyder på at det er korrekt. Har ikke fått noe fra forhandler. Det kan jo stemme når man ser på salgsstatistikken, som viser at det ikke er solgt(levert) en e-Golf i hele oktober 2014. Den er helt ute av listen.

Har nå fått bekreftet produksjon i uke 48 og levering i uke 50/51. Gleder meg - blir årets julegave. ;)
I følge statistikken på grønnbil.no ble det registrert elbiler fra 632 VW i oktober. Mesteparten av disse var
Golf. Så det leveres jevnt og trutt biler uten VP. Og det ser ut som at gjennomsnittlig leveringstid er rundt 4 mnd.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

jkirkebo

Sitat fra: schcar på fredag 21. november 2014, klokken 16:49

Det ble registrert 324 e-Golf i oktober...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oy!

Jeg avbestilte min eGolf, og har idag bestilt en Golf GTE, håper på levering en gang før sommeren!

Råde

Sitat fra: Oy! på mandag 24. november 2014, klokken 18:20
Jeg avbestilte min eGolf, og har idag bestilt en Golf GTE, håper på levering en gang før sommeren!
Er det ikke litt kjipt å gå ned i utstyr og opp i pris?
e-Golf | X75D

Sidewinder

Sitat fra: Råde på mandag 24. november 2014, klokken 18:25
Sitat fra: Oy! på mandag 24. november 2014, klokken 18:20
Er det ikke litt kjipt å gå ned i utstyr og opp i pris?

Fikk du en bedre deal ang alle problemene?

Oy!

Fikk en bra deal pga av problemer ja. Ang. utstyr, mye klarer jeg meg uten, så har kuttet en del! Mest kjipe er vel å bytte ut fine brune skinnseter med skotsk tartan-mønstret stoff.. men får til gjengjeld hengerfeste!

Jeg regner med å bruke mer bensin selvsagt, men samtidig vil jeg bruke mindre tid på å bekymre meg over rekkevidde og kwt-tall og måtte studere værvarsler og kjøreforhold. Og jeg føler jeg vil få en bedre kjøreopplevelse! Nesten 2 biler i en, og det er jo ikke værst, for ikke mange tusen mer..

BadaBing

Høres ut som en lur ide å gå for gte. Særlig hvis man ikke har alt for mye glede av gratis bom og kollektivfelt. Ble jo litt bedre pris også med statsbudsjettet de klinte til med på fredag. Selve drivlinjen må jo være ganske mye mer komplisert. Får bare håpe den ikke er for komplisert...

ionboy

Folkens!

Er det noe klausul i kontrakt mot kansellering av egolf eller har man sin fulle rett til å gjøre dette om man ønsker?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA