Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av detektor, onsdag 12. november 2014, klokken 12:35

« forrige - neste »

detektor

Teller på knappene om vi skal kansellere kontrakten med Møller. Har ikke fått produksjonsbekreftelse ennå. Bestilte med varmepumpe i august. Da jeg ved kontraktsinngåelsen spurte selger om eventuell kansellering av kontrakt, ble det sagt at vi måtte påregne å betale ti prosent av kjøpssummen ved kansellering. Men det er mulig dette gjaldt etter produksjonsbekreftelse. Noen som vet noe om dette?

torsteo

Jeg spurte om det same. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne kansellere uten å betale noen ting frem til fabrikken har gitt bilen en produksjonsuke

Råde

Du sitter med ganske gode muligheter siden bilene er lette å selge videre. Bare å presse på så kommer du deg nok ut av den uten å skulle betale.
e-Golf | X75D

BadaBing

Ti prosent er visst standard selv om bilen ikke har gått i produksjon. Det dekker inntektstapet Møller har på at de ikke selger bilen til deg.

Mr.Zero

Sitat fra: nime01 på mandag 27. oktober 2014, klokken 17:31
Har fått beskjed om at kontrakt kan kanselleres uten kostnad, helt frem til bilen går i produksjon.

Off topic - kompis bestilte Soul for 14 dgr siden og får den i juli '15.. Undrer litt over at du får din i januar..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Ohm

Veldig synd dette med varmepumpeproblematikken. eGolf er en knallbil, og jeg angrer i alle fall ikke på at jeg ovetok min i august og har kjørt 6200 km med den. Hvis elbiler er fremtidens bil, kan jeg garantere alle at det vil komme elbiler som er bedre enn de vi har i dag. Jeg kjører eGolf mens jeg venter.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

m55ikael

Jeg prøver å avbestille en bil jeg bestilte for en uke siden med forventet levering i april. Møller Bil Åsane ser foreløpig ut til å være lite samarbeidsvillige og prøver å få meg til å finne en annen kjøper av bilen med mine spesifikasjoner, eller betale 10 % av kjøpesummen i erstatning.

Hvor var det du fikk beskjed om at det ikke var noe problem, Torsteo?

sjeverni

Sitat fra: m55ikael på onsdag 05. november 2014, klokken 15:42
Jeg prøver å avbestille en bil jeg bestilte for en uke siden med forventet levering i april. Møller Bil Åsane ser foreløpig ut til å være lite samarbeidsvillige og prøver å få meg til å finne en annen kjøper av bilen med mine spesifikasjoner, eller betale 10 % av kjøpesummen i erstatning.

Hvor var det du fikk beskjed om at det ikke var noe problem, Torsteo?

Da jeg bestilte min e-Golf hos Møller Bil Drotningsvik sa selger at jeg kan kansellere kontrakten nesten opp til produksjon dato (mart eller april) uten å betale noenting...
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

m55ikael

Etter litt press gikk Møller Bil Åsane med på å kansellere kontrakten min. Takker for svar fra dere over! Er jo også bra at Møller kan tilby dette, ihvertfall så lenge det ser ut til at bilene omtrent selger seg selv.

Moonrise

Sitat fra: detektor på mandag 27. oktober 2014, klokken 11:08
Teller på knappene om vi skal kansellere kontrakten med Møller. Har ikke fått produksjonsbekreftelse ennå. Bestilte med varmepumpe i august. Da jeg ved kontraktsinngåelsen spurte selger om eventuell kansellering av kontrakt, ble det sagt at vi måtte påregne å betale ti prosent av kjøpssummen ved kansellering. Men det er mulig dette gjaldt etter produksjonsbekreftelse. Noen som vet noe om dette?

Jeg bestemte meg for å avbestille min E-golf med varmepumpe som jeg hadde bestilt i august i år. Har vært svært misfornøyd med mangelen på informasjon fra møller. Først ville de ha meg til å betale 10% for å kansellere bilen, men senere har de snudd.

Har heller lagt inn en bestilling på nærmest fullutstyrt Mercedes B-klasse electric drive (Urban). Antatt levering på denne er april 2015. Forutsatt at Mercedes greier å bygge bilen riktig.  ;)
Bestilt:
2015 Mercedes B-klasse electric drive, antatt levering April 2015

Avbestilt:
2015 VW E-golf, Night blue med Marrakech
Med varmepumpe, antatt levering Mars 2015

Ohm

@ Moonrise: fin bil du har bestilt.  Er det vp på den? Tror Mb vil være et godt alternativ uansett.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

hovik

Sitat fra: Ohm på torsdag 06. november 2014, klokken 21:08
@ Moonrise: fin bil du har bestilt.  Er det vp på den? Tror Mb vil være et godt alternativ uansett.

MB B electric er uten VP. Den bruker samme system om e-Golf uten, tapping av overskuddvarme i andre komponenter.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Holand

Jeg har idag avbestilt eGolf som ble bestilt i første halvdel av august.
Var aldri snakk om noe gebyr for avbestilling.

Selger sa at HVIS kvalitetskontrollen i uke 51 ble bestått, så var det produksjon fra uke 7.

Peterik

Sitat fra: Moonrise på torsdag 06. november 2014, klokken 16:49
Sitat fra: detektor på mandag 27. oktober 2014, klokken 11:08

Jeg bestemte meg for å avbestille min E-golf med varmepumpe som jeg hadde bestilt i august i år. Har vært svært misfornøyd med mangelen på informasjon fra møller. Først ville de ha meg til å betale 10% for å kansellere bilen, men senere har de snudd.

Har heller lagt inn en bestilling på nærmest fullutstyrt Mercedes B-klasse electric drive (Urban). Antatt levering på denne er april 2015. Forutsatt at Mercedes greier å bygge bilen riktig.  ;)
Er det lov å spørre hva MB B electric nærmest fullutstyrt kom på? Jeg har begynt å tenke i samme baner.
e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Sidewinder

Sitat fra: Holand på tirsdag 11. november 2014, klokken 10:54
Jeg har idag avbestilt eGolf som ble bestilt i første halvdel av august.
Var aldri snakk om noe gebyr for avbestilling.

Selger sa at HVIS kvalitetskontrollen i uke 51 ble bestått, så var det produksjon fra uke 7.

Hvis den blir bestått så bruker de fortsatt 8 uker til de starter produksjon igjen?
Hmm, kanskje jeg også må begynne å se meg etter en annen bil, dette kan drøye veldig ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA