Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil i borettslag- og gammeldags styre

Startet av kima, onsdag 12. november 2014, klokken 00:57

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Emil trollet litt når han skrev

Sitat fra: emil på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:54
Men med Zoe kan du jo bare ta en times ladestopp en på gratis 22kW stolpe på hjemveien og så slipper du å lade på jobb. Det er vistnok det som er fremtiden.

Han er litt bitter på Renault-fansen som fremhever hvor fantastisk laderen er på Zoe  ::)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

pwb

Sitat fra: sølv-pilen på fredag 31. oktober 2014, klokken 13:23
Sitat fra: pwb på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:45
Sitat fra: emil på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:54

Men med Zoe kan du jo bare ta en times ladestopp en på gratis 22kW stolpe på hjemveien og så slipper du å lade på jobb. Det er vistnok det som er fremtiden.

HÆ??? Skal man stoppe å lade en time for å komme hjem og man kaller det fremtiden? Det går sikkert helt ok første gangen, men etter det blir det for dumt. Å bruke dobbelt så lang tid hjem hver dag blir liksom helt bak mål, litt tilbake i 1750 eller den tid. Når man kjøper seg en elbil så må man nesten være sikker på å kunne komme begge veier uten å trenge å lade, hva hvis man kommer seg til jobben, telefonen ringer og poden har tryna på skolen og venter på ambulanse, må fort hjem men ungen får bare vente fordi man må lade bilen første. Ja jøss.
Å kjøpe en bil som man ikke kan nå både til og fra jobb blir nesten som å gi f.... i unga, hvis man setter det litt på spissen.
Beklager men her blir jeg kraftig provosert. Ja det er mildt sagt å sette det på spissen. I ditt resonemang er det uansvarlig å ikke ha jetfly parat til å rykke ut i enhver situasjon hvor dine barn er involvert. Poden har fått hjelp, er i ambulanse og far kan ta seg tid til å stoppe en time ekstra på veg til sykehuset da en time fra eller til neppe har noe som helst å si i den sammenhengen.
Så det er greit for hysterisk mor å vente en time på lading, tro om det er like greit å vente mens far er inne å spiser en pizza også? Jeg tar ikke sjansen på å kun rekke en vei.

pwb

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 31. oktober 2014, klokken 14:06
Emil trollet litt når han skrev

Sitat fra: emil på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:54
Men med Zoe kan du jo bare ta en times ladestopp en på gratis 22kW stolpe på hjemveien og så slipper du å lade på jobb. Det er vistnok det som er fremtiden.

Han er litt bitter på Renault-fansen som fremhever hvor fantastisk laderen er på Zoe  ::)

Thomas
Når jeg så boksen første gang så trodde jeg noen tulla, men ser jo nå at det ikke er tull. Er det en festeanordning til den baki bilen? 20 kilo liggende å slenge er jo livsfarlig. Men sikkert ikke noe stort problem da ingen vel gidder å frakte den i bilen mer enn 1 gang. Stemmer det virkelig med 20 kilo?

Griffel

#18
Sitat fra: kima på mandag 27. oktober 2014, klokken 00:00
Hei, jeg ønsker å bytte ut bensinbilen med elbil da kostnadene blir for høye.
Kjøringen er stort sett kun på motorvei, men er litt i tvil på om noen av dagens elbiler under 170.000kr
takler distansen på vinteren. Brukt eller ny.

Kan lade bilen så trenger vel ca.9mil. Føler dette er en distanse som er veldig i grenseland på vinteren :/
Da kjedelig å ta risiko.

Er egentlig åpen for alle modeller som klarer rekkevidden på vinterstid, men personlige erfaringer er alltid fint.
Noen her som pendler tilsvarende distanse i elbil?
Det greieste er nok å kjøpe en Tesla, eller beholde fossilen et år og bestille denne:
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/vg-har-proevekjoert-ny-elbil-mercedes-tar-en-tesla/a/23324616/

SitatMed en pris på 271.980 kroner og en rekkevidde på opptil 230 kilometer (dette krever ekstrautstyr til rundt 7000 kroner) er den noe dyrere, men absolutt konkurransedyktig, med de fleste i klassen.

Kia Soul dekker vel også greit kravet til rekkevidde, og uten ladeproblemer. (Ca 200 000)

En plug in hybrid er jo også et alternative.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

torjen6

Kjøp Mercedes B Electric du, så blir du ikkje mobbet!
Og den kan kjøra 20 mil på ein lading!
Den var omtalt i VG i dag, ser veldig bra ut både utvendig og innvendig, har til og med eletriske stoler!
Har dessvere ikkje varmepumpe, men kan lades med type 2 som vis er framtida ifølge noen på forumet!
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Vind

Vi får håpe det var ment ironisk.  At man daglig skal stoppe for hurtiglading - da må man velge noe annet.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Brorson

Så også testen av MB med Tesla batteri pakke.
Merkelig at de ikke bruker samme batteri pakke som ble brukt i Rav'n da hadde de jo økt kjørelengde og dobbelt salget i Norge.

Mr.Zero

Sitat fra: sølv-pilen på fredag 31. oktober 2014, klokken 13:23
Sitat fra: pwb på fredag 31. oktober 2014, klokken 11:45
Sitat fra: emil på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:54

Men med Zoe kan du jo bare ta en times ladestopp en på gratis 22kW stolpe på hjemveien og så slipper du å lade på jobb. Det er vistnok det som er fremtiden.

HÆ??? Skal man stoppe å lade en time for å komme hjem og man kaller det fremtiden? Det går sikkert helt ok første gangen, men etter det blir det for dumt. Å bruke dobbelt så lang tid hjem hver dag blir liksom helt bak mål, litt tilbake i 1750 eller den tid. Når man kjøper seg en elbil så må man nesten være sikker på å kunne komme begge veier uten å trenge å lade, hva hvis man kommer seg til jobben, telefonen ringer og poden har tryna på skolen og venter på ambulanse, må fort hjem men ungen får bare vente fordi man må lade bilen første. Ja jøss.
Å kjøpe en bil som man ikke kan nå både til og fra jobb blir nesten som å gi f.... i unga, hvis man setter det litt på spissen.
Beklager men her blir jeg kraftig provosert. Ja det er mildt sagt å sette det på spissen. I ditt resonemang er det uansvarlig å ikke ha jetfly parat til å rykke ut i enhver situasjon hvor dine barn er involvert. Poden har fått hjelp, er i ambulanse og far kan ta seg tid til å stoppe en time ekstra på veg til sykehuset da en time fra eller til neppe har noe som helst å si i den sammenhengen.

Hallo...! Har du fått en telefon fra legevakt el sykehus om at poden er skadet, ja da tar du deg f... ikke tid til å stå å lade i en time... Men derimot kan man rimelig sikkert få byttelåne bil med f.eks en kollega som skjønner situasjonen.

I vinter kom jeg rett bak en trailerulykke som sperret E18 i tre timer. Greit å ha litt strøm og ullpledd på lur til uforutsette hendelser..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 31. oktober 2014, klokken 14:06
Emil trollet litt når han skrev

Sitat fra: emil på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:54
Men med Zoe kan du jo bare ta en times ladestopp en på gratis 22kW stolpe på hjemveien og så slipper du å lade på jobb. Det er vistnok det som er fremtiden.

Han er litt bitter på Renault-fansen som fremhever hvor fantastisk laderen er på Zoe  ::)

Thomas

Ikke bitter. Skulle derimot veldig gjerne hatt 22-43kW AC lading på Leafen, men ikke på bekostning av garantert 16A enfase lading.

Men Zoe-menigheten er veldig flinke til å fremheve 22kW AC lading, men "glemmer" å informere om problemene som vil oppstå alle sndre steder.

sølv-pilen

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 31. oktober 2014, klokken 19:35
Hallo...! Har du fått en telefon fra legevakt el sykehus om at poden er skadet, ja da tar du deg f... ikke tid til å stå å lade i en time...
Det er forsåvdt greit det mr HC andersen.. men lag ikke en historie som ikke har noe med mitt utsagn å gjøre. jeg forholder meg til hva pwb faktisk skriver. Å sresse seg dødsens for et barn som er i de beste hender er mer skadelig for barnet en å ta en pustepause og overlate til de proffesjonele til å ta seg av den situasjonen som de allerede har startet. Uansett så er dette en totalt avsporing i forhold til å pendle til å fra jobb med mulighet for lading.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Gliderman

Nok en interessant tråd ødelagt av tull. Tema var vel valg av bil for å kjøre til jobb,  ikke legevakt besøk og andre potensielle drama. Selv en TMS85 kan være tom for strøm når du kommer hjem.
Stadig flere tråder blir ødelagt av tull og skittkasting og for meg gjør det at dette forumet blir mindre interessant.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA