Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bagasjerom i Model S vs Volvo V60

Startet av StevenE, tirsdag 11. november 2014, klokken 23:39

« forrige - neste »

petersv

Om man får ekstra høyttalere er jeg ikke sikker på, for min hadde høyttalere i bakluka, selv uten lydpakke ;) Lyd var det dog ikke i de, så jeg tror det er minimalt, om noe, med forskjell i HW mellom de to bortsett fra sub-en.

TRM

Har forstått det sånn at bilstereobutikkene vegrer seg for å bygge i en Tesla. Hva om vi som er interessert i bedre bilstereo sender en felles henvendelse til ulike - seriøse - bilstereobutikker? Kanskje det frister mer for dem når antallet blir høyt nok?

Hvem er interessert?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Bjoris

Vi blir ikke enig her, jeg hadde kjørt min TMS 4000 km på 14 dager da jeg gikk direkte over til en uten lydpakke, dvs jeg hadde veldig friskt i minne hvordan lyden var i vår, jeg skrudde alt jeg kunne på standar pakken, men fikk ikke i nærheten av samme fylde i lydbildet, jeg søkte også opp samme sang som jeg hadde spilt når jeg fikk tilbake vår bil og, ja... det var faktisk stor forskjell, men så bra at noe ikke syns det, da sparer de jo mange penger...

Jeg fikk min for 6000 ekstra, men jeg hadde jammen meg lagt på 16.000 også, kjiipt å ha en slik bil uten sikkelig trøkk i lyden, nå er jeg av dem som hver dag spiller på 7-8 i perioder, jeg liker skikkelig lydtrykk selv om jeg må skru ned etter en stund for å hvile ørene litt:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Trustno1

Ingen tvil om at lydpakken øker kvaliteten og lydtrykket betraktlig.

Jeg har selv lydpakke i min, og hadde tidligere en loaner i ett par dager. Det er markant forskjell.

Når det gjelder bilstereobutikker og vegring mot å bygge i en Tesla så forstår jeg det godt. Det er mange hensyn man må ta i en Tesla som ikke (i samme grad) må taes i en konvensjonell bil

- Hvor mye strømtrekk tåler DC-DC konverteren
- Hvordan hente ut lydsignal
- Hvilke feilmeldinger kan trigges når man tukler med ledningsnettet
- Garantihensyn


Knut Erling Øen

Noe å ta med i vurderingen

"Germany's Auto Motor & Sport calls Model S sound system "extraordinary". Beats Audi A7's Bang & Olufsen for 1/3 price"

https://pic.twitter.com/A5xA5TSCi0

Selv mener jeg at lydpakken er veldig bra og verdt pengene. En fornøyelse  så lenge man har låtene i beste oppløsning f eks 320 kbps (iTunes) e.l. og på USB stick.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Teslanewbie

I tyske auto motor und sport kommer Teslas premium lyd bedre ut enn audis bang olufsen system

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Leaf_2014

I sistnevnte test er det vel samme karakter på lyd men Tesla vinner pga lavere pris.
Leaf 2014

Pompel

Jeg har lydpakken i bilen min og har nå en loaner uten lydpakke. Nå er jeg ikke audiofil, men mener selv det er stor forskjell på disse bilene og ville overhodet ikke valgt uten.

Nå skal jeg teste på nytt i morgen tidlig med bluetooth-avspilling og se litt på equalizeren, men jeg blir veldig overrasket om jeg får det i nærheten av lyden i bilen min.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

aryx

Har en lånebil med standaranlegget nå, to forskjellige verdener, mye mer dybde og trøkk med oppgradert anlegg. Hvis du spiller musikk  kun for å høre holder det med orginalanlegget, men for å nyte så må du bla opp litt ekstra.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

mr.rs4

@Teslanewbie
Har du link til den siden, eller det et bilde av et bladet du har tatt? Skulle tatt en google translate på den siden :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

FrederikC@Teslafied.eu

Sitat fra: Trustno1 på mandag 17. november 2014, klokken 17:16
Ingen tvil om at lydpakken øker kvaliteten og lydtrykket betraktlig.

Jeg har selv lydpakke i min, og hadde tidligere en loaner i ett par dager. Det er markant forskjell.

Når det gjelder bilstereobutikker og vegring mot å bygge i en Tesla så forstår jeg det godt. Det er mange hensyn man må ta i en Tesla som ikke (i samme grad) må taes i en konvensjonell bil

- Hvor mye strømtrekk tåler DC-DC konverteren
- Hvordan hente ut lydsignal
- Hvilke feilmeldinger kan trigges når man tukler med ledningsnettet
- Garantihensyn

Denne vil jeg gerne svare på - jeg har custom opgraderet mit std. lydanlæg.

Har ændret følgende:
Tilføjet 2 ekstra højt. i dashboard, fjernet center højt, skiftet højt i dørene foran til 8", skiftet højt i dørene bag, og overvejer også at tilføje en subwoofer. Det hele drives af 2 forstærkere som sidder bag i.

Svar på dine spørgsmål:

- Hvor mye strømtrekk tåler DC-DC konverteren = 250Amp
- Hvordan hente ut lydsignal = Fra højt. signal
- Hvilke feilmeldinger kan trigges når man tukler med ledningsnettet = p.t. har jeg ingen fejl
- Garantihensyn = Dette ændre sig ikke

aness

Sitat fra: FrederikC på onsdag 03. desember 2014, klokken 12:37

Denne vil jeg gerne svare på - jeg har custom opgraderet mit std. lydanlæg.

Har ændret følgende:
Tilføjet 2 ekstra højt. i dashboard, fjernet center højt, skiftet højt i dørene foran til 8", skiftet højt i dørene bag, og overvejer også at tilføje en subwoofer. Det hele drives af 2 forstærkere som sidder bag i.


Har du oppgradert selv? Pris?

mr.rs4

Sitat fra: FrederikC på onsdag 03. desember 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Trustno1 på mandag 17. november 2014, klokken 17:16
Ingen tvil om at lydpakken øker kvaliteten og lydtrykket betraktlig.

Jeg har selv lydpakke i min, og hadde tidligere en loaner i ett par dager. Det er markant forskjell.

Når det gjelder bilstereobutikker og vegring mot å bygge i en Tesla så forstår jeg det godt. Det er mange hensyn man må ta i en Tesla som ikke (i samme grad) må taes i en konvensjonell bil

- Hvor mye strømtrekk tåler DC-DC konverteren
- Hvordan hente ut lydsignal
- Hvilke feilmeldinger kan trigges når man tukler med ledningsnettet
- Garantihensyn

Denne vil jeg gerne svare på - jeg har custom opgraderet mit std. lydanlæg.

Har ændret følgende:
Tilføjet 2 ekstra højt. i dashboard, fjernet center højt, skiftet højt i dørene foran til 8", skiftet højt i dørene bag, og overvejer også at tilføje en subwoofer. Det hele drives af 2 forstærkere som sidder bag i.

Svar på dine spørgsmål:

- Hvor mye strømtrekk tåler DC-DC konverteren = 250Amp
- Hvordan hente ut lydsignal = Fra højt. signal
- Hvilke feilmeldinger kan trigges når man tukler med ledningsnettet = p.t. har jeg ingen fejl
- Garantihensyn = tDette ændre sig ikke
Har du mer info?
Hvilke merke har du brukt? På høytalere og effektforsterkere?

Har du noe bilder?

Har du noe koblingsskjema?

Noen andre utført jobben?

Priser?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Teslanewbie

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 03. desember 2014, klokken 11:14
@Teslanewbie
Har du link til den siden, eller det et bilde av et bladet du har tatt? Skulle tatt en google translate på den siden :-)


Hei, har dessverre ikke lenk bare bilde . Den ble publisert av tesla på Twitter . Vh
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mr.rs4

Har du muligheten til å sende bilder, eller legge di inn her?
Link til Twitter?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA