Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Karbonfiberspoiler

Startet av MrGekko, mandag 10. november 2014, klokken 21:04

« forrige - neste »

Bjørn

Man kan slå av både "tilt sensor og intrusion sensor" på sikkerhetspakken.. og således trappe ned til vanlig allarm.
Tilt sensor kan slå ut på ferger.. og intrusion går av om man går fra bilen og tar m nøklen m folk el dyr inni.. men igjen.. kjekk å ha om noen hhv begynner å jekke på bilen din (felgtyver) eller knuser et glass..

Hyperstress

Sitat fra: Bjørn på søndag 26. oktober 2014, klokken 00:57
Man kan slå av både "tilt sensor og intrusion sensor" på sikkerhetspakken.. og således trappe ned til vanlig allarm.
Tilt sensor kan slå ut på ferger.. og intrusion går av om man går fra bilen og tar m nøklen m folk el dyr inni.. men igjen.. kjekk å ha om noen hhv begynner å jekke på bilen din (felgtyver) eller knuser et glass..

Kan disse slås av som default, eller skrur de seg på igjen automatisk neste gang en brruker bilen?
Om en kan sette dem av som default så kan pakken være interessant, om ikke så blir det litt styr med det.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Sjøhyene

Sitat fra: Hyperstress på søndag 26. oktober 2014, klokken 06:48

Sitat fra: Bjørn på søndag 26. oktober 2014, klokken 00:57

Kan disse slås av som default, eller skrur de seg på igjen automatisk neste gang en brruker bilen?
Om en kan sette dem av som default så kan pakken være interessant, om ikke så blir det litt styr med det.

Når man slår de av blir de værende av. Har skjedd et par ganger at jeg glemmer å skru de på igjen etter en fergetur, og således kjører rundt uten alarm i noen uker.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

OW

Det er ikke min erfaring. Jeg har også glemt å slå av på ferge en gang, og har blitt veldig bevist på å slå av tilt / intrusion, men det slår seg alltid på igjen når jeg starter bilen neste gang. Jeg setter forøvrig stor pris på at den gjør det. Hadde vært lett å glemme å slå på igjen om jeg ikke fikk "hjelp" med det :-) ellers har jeg aldri hatt noe problemer med denne pakken, og liker å vite at jeg får beskjed på mobilen om at alarmen går om noen prøver seg på noe.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Også_Øyvind_H

Jeg droppet pakken pga av ferjetuting. Det var vel det eneste i tillegg til ekstraseter som jeg droppet. For oss som tar ferje jevnlig er det rett og slett litt plagsomt og på de lange strekkene er det "alltid" en bil som tuter. Om det kan slås av, og holder seg av, så er jo det en løsning, men da har jo pakken lite for seg.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Teslanewbie

Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 26. oktober 2014, klokken 11:11
Jeg droppet pakken pga av ferjetuting. Det var vel det eneste i tillegg til ekstraseter som jeg droppet. For oss som tar ferje jevnlig er det rett og slett litt plagsomt og på de lange strekkene er det "alltid" en bil som tuter. Om det kan slås av, og holder seg av, så er jo det en løsning, men da har jo pakken lite for seg.

Du får ikke pushvarsel ved alarmutløsing hvis du ikke har pakken...
Det tar 1 s å avaktiverer tilt sensorene i menyen ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 26. oktober 2014, klokken 15:08

Sikker på det? Jeg har ikke testet, men har knapp for å aktivere pushmelding for alarmen i appen, og jeg har knapp for alarm av/på i bilen.

Jeg droppet pakken fordi jeg innimellom har hund i bilen. Har hatt uheldige opplevelser med mange sensorer før, og innbruddstyver tar det de vil inni bilen uavhengig av alarm/ikke alarm. De er inn/ut på få sekunder. Unntaket er kanskje tyveri av felger, om man parkerer slik til at det er en risiko.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 26. oktober 2014, klokken 15:08

Ja, som med alt annet så må folk vurdere om det er nyttig. Jeg har aldri hatt innbrudd i bil og bor i et område som er vesentlig mindre utsatt enn i byene. På de tidligere bilene hvor jeg har hatt det, så har jeg alltid deaktivert tiltsensorene. Forøvrig litt rart at jeg får de andre pushvarslene og event ikke innbrudd? Jeg har forøvrig ingen planer om å teste det...
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

MrGekko

Virker som at det er mest plunder og heft med denne pakken da.
Eneste grunnen til at jeg skulle valgt den er lettere/bedre tilkobling av dashcam
Men skjønner nå at det finnes en annen og minst like god måte å koble denne til(hanskerommet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA