Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Karbonfiberspoiler

Startet av Sprucemoose, mandag 10. november 2014, klokken 20:52

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

moso


Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:14
Jeg har bestilt S85D

Kult, da begynner det å skje noe. Bekreftet en sølvgrå (tror kanskje farge er viktig) helgen bilen var i konfiguratoren. Får refreshe mytesla hyppig fremover.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

cairnz

Elbilist

NegativeElectrode

#64
Sitat fra: cairnz på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:37
Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:23
Kommer alle Teslaer til Norge via Drammen?
Ja, med båt fra Rotterdam.

OK, tenkte på hvis de kom via ulike sjøfartsveier ville det kunne spille inn på leveransetidspunkt.

Men avhengig av når det kommer båter til Norge vil leveransene komme i grupper. Kan være enkelte utstyrskombinasjoner som bestemmer, men også at en båt (bestillt transportkapasitet) er fylt opp. Tesla gjør også mange endringer (gjennomsnittlig 20 i uken) på bilen. Ved skifte av underleverandører (styrt av kontrakter) og andre mer langsiktige endringer kan det kanskje avgjøre leveransetidspunkt dersom innføring av endringen krever tilpasning på produksjonslinjen. De som bestiller uten utstyret som berøres går da foran i slike perioder.

Etter at de hadde full produksjonsstans i august sa vel Musk noe om at senere endringer av produksjonslinjen ville være mer smidig, men noen opphold uten full stans vil det sikkert bli.

PS! Jeg har ikke fått VIN ennå. Hadde opprinnelig S85 bestilling, gjorde om til S85D så raskt det lot seg gjøre etter lansering.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

GeirHM

Jeg tilhører også en selekt gruppe av oppdateringsavhengige av "mytesla", først med en vanlig S85 og offisielt fra og med 13.11. for S85D. ( jeg gjorde endringen telefonisk samme dag som Elon holdt pressekonferansen, altså den 10, men min kontakt hos Tesla hadde vel noen han måtte registrere inn i systemet, så derfor gikk dagene..) Og blant oss som bruker dette flotte googlediskverktøyet en vennlig sjel har laget, ser jeg at ingen ennå har fått VIN nummer blant de som har bestillt familieutgaven med AWD. Det var en PD som fikk sitt VIN nummer en av de siste dagene av november og i går fikk tre fire til av PDfolka sine VIN. De har jo så dårlig tid (grrr). Men altså ingen vanlig SD har fått noe som helst. Dette er det aller verste svangerskapet jeg har vært borti. Og jeg vil ikke høre på noen som har behov for å fortelle meg at "late mars" inkluderer "to tesla uker". Jeg vil heller ikke høre om valutasvingninger. Jeg hører heller ikke på de som sier at svingeradius på D er redusert eller at frunk ikke er stor nok. Eller at jeg har gjort feil valg av farge. Eller at setene på PD er bedre. eller at det sikkert kommer en mye mer komplett utgave av model s seinere i 2015. Sannheten er at jeg egentlig bare vil høre fra Tesla Drammen at jeg kan komme å hente bilen nå. Nå nå. Nå. Nå........... 

lurium

Herlig post Geir :)

Opplevde samme her. Bestilte flere uker før D kom P85 men å omgjøre til D brukte de i Bergen uker på. Så kompis som bestilte etter meg har nå chassi nr og koser seg over at han bestilte etter meg men får bil i februar.

Jaja sånn går no dagan.... :)

GeirHM

Ufrivillig pessimist der. Tesla registrerte meg 13 oktober ikke 13 november. Det får være måte på. Ikke at det hjelper det aller minste. Jeg finner uansett ikke fram til perrong ni og tre kvart. Og det er sikkert dit jeg må for å få dette fabeldyret av et kreatur, denne vevre enhjørning som bare nekter å bli min. Som et fata morgana som fordamper i solen. Ok, Thomas, sånne rå forbigåelser som din venn her har begått, er kort og godt ikke til å tilgi. Uansett om han visste hva han gjorde eller ikke. Selv ikke i Bergen.

lurium

Vi får prøve å se det positive i dette... du vet de gjør jo 20 endringer i uken "bugfixes". Så vi som får "late march" får jo da biler som kanskje det er fikset mangen "D" barnesykdommer på.

Så når vi da får våre så er de PERFEKT! ... mens de andre som kom før angrer på at sneeeeeek seg frem i køen :)

Elbil fundamentalist

Sitat fra: moso på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:29

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:14
Jeg har bestilt S85D

Kult, da begynner det å skje noe. Bekreftet en sølvgrå (tror kanskje farge er viktig) helgen bilen var i konfiguratoren. Får refreshe mytesla hyppig fremover.
Jeg ble oppringt av Tesla Skøyen på D-dagen 10 oktober og hoppet umiddelbart på en bestilling av TMS P85D og betalte depositumet med kredittkort der og da. Dette var før konfiguratoren var endret med D-alternativet. Siden endet jeg til TMS 85D mørk grå metallic og har førøvrig valgt alt av utstyr unntatt 21" Premium intr. alcantara og alarm.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Elbil fundamentalist

Har fått VIN, men min leveringsdato er endret fra mars til late mars   :( 
Flere S85D som har fått forsinket levering?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

mr.rs4

Står samme hos meg, som ifra dag 1.

Beregnet levering
Mars, 2015

VIN 5YJSA7H21EFP67997
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

moso

Ingen VIN ennå, og heller ingen endring på leveransetid bortsett fra at den relativt tidlig gikk fra April til Late March. Låste bestilling og betalte dagen etter at D var tilgjengelig.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

turfsurf

Sitat fra: moso på mandag 15. desember 2014, klokken 15:20
Ingen VIN ennå, og heller ingen endring på leveransetid bortsett fra at den relativt tidlig gikk fra April til Late March. Låste bestilling og betalte dagen etter at D var tilgjengelig.

Ikke VIN her heller, men jeg valgte levering mai, så da er jeg vel ett stykke bak i produksjonskøen. Blir vel VIN om ett par måneder på meg.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA