Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av siforko, mandag 10. november 2014, klokken 14:57

« forrige - neste »

siforko

Da er e-golfen bestillt.
Bestillt den 23.10, leveres 15.12, uten varme pumpe.
Tenkte på dette en stund, håper jeg ikke har gjort noe dumt
Kjører E-Golf FL300

Ohm

Gratulerer. Kjørt litt over 6 000 km i min eGolf. Fungerer knallbra.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

soarer

Oj, det var en god leveringstid!!  :)

Jeg bestilte i slutten av Juni, og får bilen først i neste uke....
Og jeg tør ikke tenke på alle som har bestilt med ventepumpe...... 
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Ohm

Golfen funker bra, selv om det går mye strøm til varme. Jeg er uansett veldig fornøyd, vi bruker eGolfen til nesten all kjøring. Men regn med 10-13 mil rekkevidde om vinteren hvis dere skal ha normal temp i bilen.

grorudklovnen

Sitat fra: siforko på lørdag 25. oktober 2014, klokken 08:14
Da er e-golfen bestillt.
Jeg bestilte også en e-golf uten VP 23.10. Den kommer vistnok i løpet av november.

eivhelle

Sitat fra: grorudklovnen på lørdag 25. oktober 2014, klokken 10:20
Sitat fra: siforko på lørdag 25. oktober 2014, klokken 08:14
Da er e-golfen bestillt.
Jeg bestilte også en e-golf uten VP 23.10. Den kommer vistnok i løpet av november.
Da jeg bestilte i midten av september fikk jeg et tidsestimat for levering i Q1 2015. Men hvis dere har valgt en vanlig konfigurasjon av farge + ekstrautstyr kan det vel kanskje hende at dere kan få levert en bil som alt er ferdigprodusert. Det har vært snakk om at noen hundre biler tiltenkt det tyske markedet skulle bli tilgjengelig for Norge fordi man ikke solgte nok i Tyskland.

Men det er uansett positivt om VW har fått opp kapasiteten og redusert leveringstiden.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

siforko

Bilen er dyp sort perlemet, sorte skinnseter.
17" sommer og 16" vinter, ellers det meste av utstyr.
Var nok leveringstiden som gjorde utslaget.
Kjører E-Golf FL300

Elbert

Dere som har bestilt E-golf med kort leveringstid, hvor har dere bestilt?

siforko

Møller bil i Bergen, selger hadde 2 biler tilgjengelig for i levering i Desember.
Kjører E-Golf FL300

Råde

Sitat fra: siforko på lørdag 25. oktober 2014, klokken 16:39
Møller bil i Bergen, selger hadde 2 biler tilgjengelig for i levering i Desember.
Lønner seg nok å ringe rundt. Det kan være forhandlere som har avbestille biler.
e-Golf | X75D

grorudklovnen

Sitat fra: Elbert på lørdag 25. oktober 2014, klokken 13:10
Dere som har bestilt E-golf med kort leveringstid, hvor har dere bestilt?
Møller i Oslo. Det er en bil som stod på lager et eller annet sted.

soarer

Er mann heldig så har VW forhandlerene sikret seg et stort antall av bilene som står usolgte rundt i Tyskland. Ryktene sier at mange side importører har sikret seg mange biler også. Men side import bilene får kanskje ikke samme garanti, som de som kommer inn via VW sentralt?
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

siforko

Ser at biler som er importert, kun har 2 års garanti, men de tilbyr å øke denne med 3 år mot tillegg
i prisen.
Kjører E-Golf FL300

Ohm

Siden dette er min 4. nye VW, vil jeg sterkt anbefale alle å kjøpe den fra forhandler med full garanti. Husk at eGolf er en helt ny modell, som det sikkert kan bli en del kluss med etter hvert. På min forrige VW hadde jeg garantijobber for over 80 000,- i løpet av 4 år, de dyreste det 4. året. 

K S

Sitat fra: Ohm på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:02
Siden dette er min 4. nye VW, vil jeg sterkt anbefale alle å kjøpe den fra forhandler med full garanti. Husk at eGolf er en helt ny modell, som det sikkert kan bli en del kluss med etter hvert. På min forrige VW hadde jeg garantijobber for over 80 000,- i løpet av 4 år, de dyreste det 4. året.

Oj, det var voldsomt, jeg har hatt VW siden -99, en kjøpt brukt ett år gammel, de andre fire nye, hatt totalt fire verkstedbesøk for reklamasjon, ingen som forårsaket driftsstans. Det verste var styreenhet for hengerfeste som konket ut med campingvogn bak.....så jeg hadde ikke vært skeptisk mtp kvalitet, vi valgte bort VW pga pris og lav bil....

Hvor mye trekker varmeapparatet i e-Golf? På vår Kia Soul Ev m/varmepumpe trekker i starten drøyt 2 kW, ved varm bil og 8-10 grader ute så veksler det mellom 0 til 6-800 watt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA