Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av PerC, mandag 10. november 2014, klokken 12:49

« forrige - neste »

Oggen

Nais, sender du regning for "plogetjenester" eller

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

D.O

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 13. januar 2015, klokken 19:16
Sitat fra: D.O på tirsdag 13. januar 2015, klokken 19:10
Luft var greit i dag

Har du fått din dual alt eller?  ;D ;D ;D
jepp, gikk for oppgraderingspakken! 23000kr ferdig montert, men da med den store motoren fremme og bak. www.Teslamotors/844hpupgrade/limitededition.com
:P
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


Tesla P85D

Mulig det er nevnt tidligere, men ved sport og insane mode, blir bilen da stivere enn ved normal mode?

Ble det etter en software oppdatering ikke mulig å ha model s så lav som man kunne da bilen kom på markedet?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Havebigfun

Sitat fra: Neon på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:37
Ble det etter en software oppdatering ikke mulig å ha model s så lav som man kunne da bilen kom på markedet?
Ja -nye low var gml std- er ca 6 mnd siden.

Tesla P85D

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:41
Sitat fra: Neon på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:37
Ble det etter en software oppdatering ikke mulig å ha model s så lav som man kunne da bilen kom på markedet?
Ja -nye low var gml std- er ca 6 mnd siden.

Men hvis du nå setter bilen i low, funker det i alle hastigheter, eller vil bilen justere seg opp ves visse hastigheter.?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Muffinman

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:41
Sitat fra: Neon på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:37
Ble det etter en software oppdatering ikke mulig å ha model s så lav som man kunne da bilen kom på markedet?
Ja -nye low var gml std- er ca 6 mnd siden.
Det var vel lengre siden det skjedde? Man fjernet muligheten til å kjøre i low etter første brannen i USA, og når den kom tilbake var det ikke så lav lenger. Det var vel på senvinteren i fjor?

amund

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:41
Ja -nye low var gml std- er ca 6 mnd siden.

Kan vi dermed konkludere med at

High is the new low!  :o 8)

Skulle ønske vi kunne få justere disse litt selv, kanskje lage en eller flere 'custom'. Jeg er kanskje barnslig, men syns det hadde vært ufattelig morsomt å slippe den helt ned på bumpstoppene i festlige situasjoner, f.eks. 4. juli-cruise på lillestrøm eller bare ved parkering et rånete sted.

Regner med at det er en del press fra tyske eiere om å få bilen skikkelig ned for bedre rekkevidde på Autobahn. Vi får håpe vi får tilbake en lavere low en gang - men jeg beholder gjerne dagens low i tillegg, den er fin på norsk 80-sone med telehiv, bruskjøter og elendig asfalt uten å gå i bånn.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

sn0le

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 13. januar 2015, klokken 18:00
Var så vidt nedi og tror ikke det ble noe skade å snakke om da plata under batteriet er bortimot en tomme tykk hvis jeg husker rett.
1/4 tomme er det jeg har lest diverse plasser.
En kvart tomme er jo kun 6,35mm.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jazzwheel

Nå står det følgende på alle biler, inkludert ikke "D" versjoner:

Smart Luftfjæring
Jevner ut og justerer automatisk stivhet for optimal ytelse og kjøreopplevelse, uavhengig av veibane eller last.

Er det helt nytt oppsett? Det gamle var da vitterlig bare for å kunne heve og senke. Mener de her stivhet som i at bilen ligger i vater selv med last så syns jeg det er å trekke det langt. På den detaljerte siden skriver de nemlig bare "Tilgjengelig smart luftfjæring for å heve og senke kjørehøyde".

I følge USA forum har Tesla fjernet teksten om at P85D har mer sportslig understell enn de andre bilene slik at teksten nå er lik for alle.

krister461

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 14. april 2015, klokken 01:38
Nå står det følgende på alle biler, inkludert ikke "D" versjoner:

Smart Luftfjæring
Jevner ut og justerer automatisk stivhet for optimal ytelse og kjøreopplevelse, uavhengig av veibane eller last.

Er det helt nytt oppsett? Det gamle var da vitterlig bare for å kunne heve og senke. Mener de her stivhet som i at bilen ligger i vater selv med last så syns jeg det er å trekke det langt. På den detaljerte siden skriver de nemlig bare "Tilgjengelig smart luftfjæring for å heve og senke kjørehøyde".
Det er ikke et nytt oppsett, bare en slags forklaring av hvordan luftfjørene oppfører seg. Se posten til lolachampcar her:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/37369-Smart-Air-Suspension-Website-error/page2?p=807718&viewfull=1#post807718


Kan forøvrig nevne at jeg er på min andre Tesla hvorav den første hadde stål og den nye har luft. I praksis merker jeg liten forskjell foruten det praktiske ved å heve den i situasjoner der det er nyttig.

tonl

Før jeg bestilte min første TMS 85 prøvde jeg bilen flere ganger med og uten luftfjæring på samme strekningen. Ærlig talt merket jeg ikke noen forskjellen. Skulle ønske det er mulig å stille komfort nivået på luftfjæring til Tesla som på andre biler,  Audi, BMW osv.

jazzwheel

Ja, nettopp dette som er poenget mitt. Man får inntrykk av at det lar seg gjøre med den beskrivelsen de har nå. Siden de ikke sier noe om sportslig oppsett på P85D kunne det også tolkes dit hen at det var samme understell, men forskjellig settinger via sw.

erot

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:41
Sitat fra: Neon på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:37
Ble det etter en software oppdatering ikke mulig å ha model s så lav som man kunne da bilen kom på markedet?
Ja -nye low var gml std- er ca 6 mnd siden.

Nei, avstanden fra standard ned til low ble halvert. De tre høydene over low forble uendret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA