Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av klumpen, mandag 10. november 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

klumpen

vi er på vei til nice, frankrike for øyeblikket. For å spare litt tid tenkte vi å ta veien via Italia mot frankrike istedenfor vis lyon og sørover.
Blir litt for langt mellom SC i Dorno ovest og Frejus. Noen som har tips til ladeplasser/ hoteller med lading på denne strekningen?

Ellers må det sies at turen fra arendal til st. Anton har gått som en drøm.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

arnehelge

Vi kom hjem fra en tilsvarende tur i dag  :), men kjørte den andre veien. (Tyskland- Sveits- Franske riviera, Menton- Italia- Sveits - Lichtenstein- Østerike - Tyskland).
Vi hadde et forbruk på 257 typicel på de 255 km det er mellom Menton og Dorno. Snittfart 97 Km/t, strømforbruk i snitt ble 197. Du skal endel høydemeter nedover, mens jeg kjørte oppover. I tillegg ca. 10 mil fra Menton til Frejus.
Jeg tror sikkert du greier den turen uten lading. Vi bodde hos venner i båt i Menton å ladet i havnen. Det er mange havner helt fra Genova, så du kan helt sikkert spørre pent i en av havnene om litt strøm. I Menton var det både 16 og 32 amp enfas blå, men jeg tror du finner de fleste alternativene.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

klumpen

Fant et hotell på veien mot nice.
http://www.hotelbelforte.com/
Tilbyr 400v 16a ( men ser ut som nøytral/jord mangler..) og 16 a 230v cee.
To egnede plasser i garasjen til elbil. Svært stas med tesla i italia. Tyskerne, sveitsfolket og østerikerne har tydeligvis hatt mange på besøk.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA