Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjernstyrt Defa WarmUp eller Eberspracher

Startet av Tesla P85D, søndag 09. november 2014, klokken 11:34

« forrige - neste »

Tesla P85D

Er det noen her på forumet som har hatt en helt problemfri tesla? Leser stadig om at noen har hatt et eller annet tull.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

bb

Jeg har kjørt 84 000 km og har ikke hatt problemer ennå. Småfeil har det selvfølgelig vært. Men jeg hadde også småfeil med min BMW 525d og Renault Laguna. De to andre bilene hadde for øvrig flere nødstopp, noe jeg ikke har hatt på min Model S.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tesla P85D

84000 km og ikke noen større problem. Det høres veldig bra ut av et merke som er rimelig nytt og en helt ny model. Barnefeil er jo ikke unormalt. 84.000 km på 1 år eller? drosje?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

NilsG

Hehe Neon. Du er nok rimelig fersk som ikke er kjent med "verdens mest kjente Teslaeier Bjørn". Klikk på linken i signaturfeltet hans. Der får du muligheten til å å se mange timer med praktiske råd og bruk av denne fantastiske bilen!

Ellers så kan jeg rapportere det samme som Bjørn, ikke feilfri bil, men ingen feil som har skapt problemer, riktignok 65-70000 km mindre enn Bjørn...  ;)

Er nok også slik at det er en større andel med trøbbel enn de uten som er aktive her. Mange av feilene som rapporteres er relativt uproblematiske eller lett løselige. Det "renner ofte over" med gode råd til bilholdet og problemløsning og. Men det skal ikke underslås at noen har hatt til dels store problemer, men min opplevelse er at Tesla er på ballen for å løse opp i dette for de!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Harlex

Henger meg paa Bjoern... 32 000 km her  ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Zett

Ingen feil på min etter syv måneder og 10k km.

cairnz

Hva definerer du som en feil? At noe fører til at bilen stopper, eller lading ikke virker? I så fall, ingen feil (49000km).
Elbilist

ellholt

Vår bil har vært " feilfri" når det gjelder driftstans og alvorlige feil. Det har vært "småfeil" som dørhåndtak byttet, AC vifte piper, panotak lekk, knekk i forstilling o.l. Alt har blitt tatt hånd om av Teslamotors på en forbildelig måte, det eneste som bekymrer meg er om hvor bra de løser DU problematikken.
Vi er ellers kjempefornøyde med bilen og med servicen Teslamotors har vist oss :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

RaBalder

De som ikke har hatt en eneste feil, de tror jeg vi kan telle på en amputert finger  ::)


Muffinman

Sitat fra: bb på fredag 24. oktober 2014, klokken 01:59
Jeg har kjørt 84 000 km og har ikke hatt problemer ennå. Småfeil har det selvfølgelig vært. Men jeg hadde også småfeil med min BMW 525d og Renault Laguna. De to andre bilene hadde for øvrig flere nødstopp, noe jeg ikke har hatt på min Model S.
Har heller ikke hatt stopp etter veien med min på 45.000km, selv om lista over feil er lang som et uår.

Du glemte forresten å nevne at motor/inverter/differensial (også kalt driveunit)holder på å ta kvelden på bilen din  hvis du ikke allerede har fått den byttet, samt bærearmen i forstillingen for en tid tilbake som måtte skiftes. Og jeg tipper at du heller ikke har sluppet unna at mobilen slår inn på anlegget, samt at det trekker fra sidevinduene når det blåser fra siden. Regner med at du også har hatt din smørbrødliste over "småfeil". Antar at det kommer an på definisjonen "problemfri". Hvis problemfri er å ikke bli stående etter veien er også min problemfri.

Feilfri er nok et annet begrep enn problemfri. Det kan godt være masse feil som ikke blir til problemer så lenge det blir ordnet opp.

bb

#10
Sitat fra: NilsG på fredag 24. oktober 2014, klokken 04:36
Hehe Neon. Du er nok rimelig fersk som ikke er kjent med "verdens mest kjente Teslaeier Bjørn". Klikk på linken i signaturfeltet hans. Der får du muligheten til å å se mange timer med praktiske råd og bruk av denne fantastiske bilen!
Ikke glem øl og popcorn da :)

Jeg har hatt diverse småfeil med min Tesla:
- Kneppelyd i panoramatak og interiør
- Brukket plastluke for takstativ
- Fukt i lyktene bak
- Slakk i drive unit
- Ulyd i understellet
- Feil som medførte bytte av MCU

Alt dette er enten blitt utbedret på garanti eller skal utbedres. Mine tidligere biler har derimot hatt:

2007 BMW 525d E61:
- Fukt i tåkelys foran
- Fukt i sidemarkeringslys (angel eyes)
- Feil i dieselpumpe som medførte nødstopp og tauing av NAF
- Feil i turbo som gjorde at den kuttet ut ved høyt pådrag
- Tilbakekalling for å utbedre ledninger til batteriet. Dette hadde medført brann i en eller flere andre E61 av det årskullet.
- Korrosjon i sender/mottaker som gjorde at fjernkontroll ikke fungerte
- Lamdasonde og luftmassemåler måtte byttes
- Problemer med Webasto

2004 Renault Laguna II 1.9 dCi:
- Slitt batteri som medførte nødstopp
- Korrosjon i ledninger som gjorde at turboen kuttet ut og bilen ble like slapp som en traktor
- Tett EGR-ventil som gjorde at turboen ble kuttet ut. EGR-ventil måtte byttes for 8000 kr.
- Eksosanlegg måtte byttes
- Feil i ABS-sensor som førte til at ESP ble deaktivert
- Feil i girkasse. Ble byttet ut (på garanti).

1996 Renault Laguna I 2.0:
- Feil i startmotor som medførte tilkalling av NAF
- Feil i bensinpumpe som medførte tilkalling av NAF igjen
- En drøss med andre feil jeg ikke kommer på nå siden det er ti år siden jeg hadde bilen
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

snurrehue

Sitat fra: bb på fredag 24. oktober 2014, klokken 08:57
2007 BMW 525d E61:
2004 Renault Laguna II 1.9 dCi:
1996 Renault Laguna I 2.0:

Da regner jeg med at du ikke hadde disse bilene fra "brand new", men kjøpte de når de hadde fått noen år og kilometer på baken, og gjerne var utenfor garanti?

Siden dette er tråd for problemfri bil så skal jeg unnlate å nevne min Model S (med tre verkstedbesøk på like mange måneder).

Nordtroms

Jeg har hatt min i 4 mnd og 9000 km og har måtte resette skjermene 3 ganger. Hadde og en vannlekasje bak bakdøra men denne er tettet av seg selv. ;D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

hELgenen

Feil er pr. def ufrivillig besøk til forhandler. Klarer en å rette feil
uten at det hefter meg som kunde så er det en ikke sak. Så fort
en må bruke av egen tid, f.eks ett besøk til forhandler, fordi ett eller annet
ikke fungerer som forventet, ja så bruker jeg tid på bilproblemer og følgelig
er det en feil. 

arnkl

#14
Sitat fra: hELgenen på fredag 24. oktober 2014, klokken 09:49
Feil er pr. def ufrivillig besøk til forhandler. Klarer en å rette feil
uten at det hefter meg som kunde så er det en ikke sak. Så fort
en må bruke av egen tid, f.eks ett besøk til forhandler, fordi ett eller annet
ikke fungerer som forventet, ja så bruker jeg tid på bilproblemer og følgelig
er det en feil.

Bra definisjon. For då kan eg seie at eg har feilfri bil  :)
Fekk bilen i starten av februar og har køyrt 23 000 km. Eg har ikkje vore innom Tesla etter utlevering, men skal på 20000 km service om ei veke. Då skal ladaren oppgraderast til 32A, klikkelyd ved maks rattutslag fiksast (har forresten nesten blitt vekke av seg sjølv), korroderande speglbrakettar skiftast. Og det er det! (3G har falt ut ein og annan sjelden gang, men ikkje så ofte at det irriterar meg).

EDIT: Tesla vil også skifte den vesle skjermen, pga ein svakheit i produksjonsserien. Litt rart, då eg ikkje har lest om nokon som har opplevd feil med denne.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA