Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endringer i konfigurator

Startet av Kåre, søndag 09. november 2014, klokken 11:11

« forrige - neste »

Kåre

Renault går i alle fall nye veier for å få fart på salget: http://www.renault.no/kampanjer/zoe.
Regner med at dette er den store overraskelsen som er blitt skrevet om her.
Hadde det ikke vært for at jeg allerede har bestilt Seoul så hadde dette vært noe å vurdere. Noen som har forhørt seg og vurderer dette? Snakker vel om litt i overkant av 200.000,- + tapet på "vraket"?
Kia Soul EV. Blå-Hvit. Levering januar ble medio april.

elektrolux

Absolutt fristende. Men dette er vel ikke helt nytt? Eneste jeg ser som er nytt er at du får beholde vrakpanten i tillegg til å få 25000 kr i avslag? Veldig bra av Renault å oppgi pris fra 199 000 kr inkludert frakt og levering. Det betyr vel at en skal kunne kjøre ut av butikken 174 000 kr fattigere? + ektrautstyr en måtte velge selvfølgelig.

Hva anbefales?

Liker ikke tanken på hjemmelading, og at en elektriker skal snuse rundt i garasjen min. Lader aldri hjemme og ønsker å velge vekk denne opsjonen.

Må ta en tur til den lokale Zoe pusheren og høre hva de tilbyr. Går ut fra at alle modellene har 43 kW lademulighet som standard?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TM

Sitat fra: elektrolux på fredag 24. oktober 2014, klokken 01:16
Liker ikke tanken på hjemmelading, og at en elektriker skal snuse rundt i garasjen min. Lader aldri hjemme og ønsker å velge vekk denne opsjonen.

Må ta en tur til den lokale Zoe pusheren og høre hva de tilbyr. Går ut fra at alle modellene har 43 kW lademulighet som standard?
Det er fabrikken som betaler for wall-box, så den følger med enten du vil eller ikke. Alle modeller har 43 kW lader og varmepumpe som standard, så de har eksakt samme bruksverdi. Vær obs på at Life leveres med stålfelger, men løsningen kan være å kjøpe vinterhjul på alufelg og legge vinterdekkene over på stålfelg. 185/65 R15 er en fornuftig dimensjon, men 16" ser jo penere ut. Det koster 3600 i tillegg for 16" originalfelg på sommerhjulene. Personlig synes jeg Life er mye bil for pengene.

jkirkebo

Sitat fra: tmaehlum på fredag 24. oktober 2014, klokken 05:55
Det er fabrikken som betaler for wall-box, så den følger med enten du vil eller ikke.

Så hva skjer med de som ikke skal/kan få den montert hjemme? Ligger i eske i bagasjerommet når du henter bilen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TM

Det jeg fikk vite var at hvis jeg ville ha den, så var det fabrikken som tjener på det. Mitt svar var at da ville jeg heller få den montert et eller annet sted. Den er jo universell, og siden du eier den, så kan du vel i teorien selge hele pakka. Men da får du et problem hvis du skulle ønske å benytte deg av 30 dagers angrefrist. Det blir vel til at jeg får den montert, men problemet er at det er ca 35 meter avstand fra sikringsskapet. Det betyr et tillegg på 200 kr/m + mva dvs. ca 5000 kr. Det er jo litt dumt å betale ekstra for noe jeg ikke trenger  :(

tinker

Jeg har 20m fra sikringsskap til wallboksen, og elektrikeren fra Infratek mente jeg ville få en faktura på ca 3500,- ink moms for de 5 meterene ekstra.

Jeg har ikke fått noen faktura enda, så det kan virke som om de kanskje har settlitt mellom fingrene på den 15-metersregelen.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

TM

Sitat fra: tinker på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:15
Jeg har 20m fra sikringsskap til wallboksen, og elektrikeren fra Infratek mente jeg ville få en faktura på ca 3500,- ink moms for de 5 meterene ekstra.
Det hørtes mye ut.  Prisen jeg hadde fått oppgitt var for en 400V anlegg og 3.6 kW lader. Da benytter de 3x4 mm2 ledning. Hvis det er snakk om 11 kW lader er det dyrere fordi de må benytte en annen kabel.

tinker

Sitat fra: tmaehlum på fredag 24. oktober 2014, klokken 12:07
Sitat fra: tinker på fredag 24. oktober 2014, klokken 10:15
Jeg har 20m fra sikringsskap til wallboksen, og elektrikeren fra Infratek mente jeg ville få en faktura på ca 3500,- ink moms for de 5 meterene ekstra.
Det hørtes mye ut.  Prisen jeg hadde fått oppgitt var for en 400V anlegg og 3.6 kW lader. Da benytter de 3x4 mm2 ledning. Hvis det er snakk om 11 kW lader er det dyrere fordi de må benytte en annen kabel.

Det var 400V og 3,6kW lader, men de har brukt 6mm2 kabel (det er i alle fall det de har skrevet i sikringsskapet)

Jeg har nå uansett ikke fått noen faktura enda og han fra Infratek var i alle fall ikke interessert i noen prisdiskusjon, så jeg får heller ta det med dem hvis fakturen skulle dukke opp.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

TM

Hvis du har fått 5 x 6 mm2 kabel så er du heldig, for det betyr at du senere kan oppgradere til 11 kW lader uten å trekke om. Det er nok derfor tillegget vil være litt høyere, men det er en fornuftig investering. Jeg har tenkt å be om det samme selv.

jkirkebo

Sitat fra: tmaehlum på fredag 24. oktober 2014, klokken 15:05
Hvis du har fått 5 x 6 mm2 kabel så er du heldig, for det betyr at du senere kan oppgradere til 11 kW lader uten å trekke om. Det er nok derfor tillegget vil være litt høyere, men det er en fornuftig investering. Jeg har tenkt å be om det samme selv.

5x6mm2 er da godt for minst 25A (17kW) og kanskje også for 32A (22kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

edakcots

Med mindre du har bunner fast kona di over hjemmebrent apparatet i garasjen og det står 12 pallen smuglersprit midt i glaninga, så monter for Guds skyld opp den wallboxen! Er du enda lurere så legg på 10.000kr å få 11kw med på kjøpet. Det er veldig rimelig og jeg lover at du ikke vil angre da du nå har infrastruktur for fremtiden også:)
Kanskje et familiemedlem kommer på besøk i nyinnkjøpt elbil men trenger å lade? Svigers har fått seg elbil og truer med å overnatte hvis hun ikke kan få ladet opp sin bil under middagen?
Mange gode grunner til å få seg "hurtiglader" i garasjen...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

erik e

Veldig "greit" med hjemmelading. Men jeg har ladet min EL-bil 95 % "borte" siden ny. Den er nå 3.5 år og gått over 50 000 km,det er jo også greit.  Ja,bilen var nesten 100 000 kr dyrere enn i dag.  God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

ZOE

Er det noen som vet hvilken dimensjon de bruker på kablene til wallbox når de må sette opp trafo? Har bestilt bil og infratek ringte om montering. De mente det var behov for 50mm trekkerør! Jeg har ett 16mm med 2*2,5 som kommer ut omtrent der jeg vil ha den og ønsket egentlig å bruke det røret. 


torjen6

Oss meg brukte dei 3 x 6 frå trafoen til laderen som står ute.
Dei satt nye sikringer i sikringsskapet og lagde eit nytt lite sikringsskap med jordfeilbryter etter trafoen og trakk 14,5 meter med kabel ut til iPont laderen.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Stormfull

Da er min hjemmelader montert og kun etter 2 uker. 3,6 kW lader og her har dem også lagt 6mm2 ledning så da kan jeg oppgradere etterhvert hvis behovet melder seg. Henter bilen på mandag :)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA