Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av TorC, lørdag 08. november 2014, klokken 23:59

« forrige - neste »

TorC

Et nytt Thule takstativ til LEAF koster ikke all verden (ca 2000,- kroner tror jeg).

Det finnes imidlertid er rimeligere alternativ for de som ønsker å spare litt penger og samtidig drive litt gjenbruk.

Thule settet som selges til LEAF består av:
*kit 1633
* Squarebar 696 (evt. Wingbar 969 eller Slidebar 892, men disse er langt dyrere). Lengen er 127 cm.
* Rapid System 754

Det selges massevis av brukte Thule sett på nett for under 500,- kroner, og de fleste nyere har Rapid System 754.  Selv kjøpte jeg et sett fra en Golf (den passer fra 2004 til 2012) for 400,- (det var overpris, men den var i nærheten av der jeg bor) samt kit 1633 for ca 400,-. Totalt kostet det meg ca 800,-. Og i tillegg fikk jeg med stropper.  Så for 800,- kroner er dette veldig "kjekt å ha" selv om det gir betydelig økt luftmotstand når de er påmontert.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

ingolfzp

Samme her.

Kjøpte nevnte Thule kit for 327kr på etsports.no
Rapid system med squarebar brukt på Finn.no for en veldig billig penge. Anbefales :)

Lynet

I mitt vognkort står det taklet: 0kg!
Da blir det litt feil med takstativ!
Heller montere hengerfeste og ta med en liten henger da  8)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

emil

Sitat fra: Lynet på torsdag 23. oktober 2014, klokken 23:11
I mitt vognkort står det taklet: 0kg!
Da blir det litt feil med takstativ!
Heller montere hengerfeste og ta med en liten henger da  8)

Har vært flere diskusjoner rundt det. Taklast 0kg i vognkort betyr ikke nødvendigvis at det er forbudt med taklast. Henger er derimot ulovlig uansett, men hengerfeste kan du montere lovlig til bruk for f.eks sykkelstativ.

Lynet

Da blir det vel å frakte heliumballonger på taket da ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Midgard

40 kg sier thule,  har selv fraktet kajakk på taket mange ganger.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Mippen

Dette hørtes jo ok ut. Skal selge bilen min over nyttår men trenger stativ til ski i vinter. Hvis jeg kan få det så billig frister det. Har ikke montert slik stativ så vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen som kan gi meg et eksempel?
Fremtiden er elektrisk.

Ebe

Drar opp igjen denne tråden, da jeg er på leit etter samme løsning.

Er det noen som ver forskjellen på Firkantstang 769 (som er spesifisert til LEAF) og f.eks 761? Vil en 761 passe på en leaf?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

769 er 127 cm lang, mens 761 er 120 cm lang. Blir kanskje akkurat litt for kort?

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Trekkoppbil

Man kan sjekke kjøpsguiden til Thule for tips om utstyr:
https://www.thule.com/sv-se/se/buyers-guide?c=roof+racks&q=PD6tnLU9u
Det anbefales ulike lengder for de forskjellige typene barer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA