Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av torjen6, fredag 07. november 2014, klokken 23:32

« forrige - neste »

kos

Hei - i  teslaen kan jeg stille amp. når jeg lader, enten det er 240 eller 400v. Har både enkellader og dobbltlader. Når den lader med 11kw virker bare den ene. Skal jeg lade med mer, må jeg ha dobbel, altså max 22kw. Men hvorfor den ikke viser hva jeg har av strøm inn virker rart?

Speeder

Hvordan er ladehastigheten nå i kulda?
Leser tann dette begrenses på andre elbiler når det lades på hurtigladere.
Er det camping av batteriet på Zoe under kjøring? Tar den imot 43kW på direkten?
Zoe 43kW

Speeder

#92
For å svare meg selv litt, har lånt en Zoe til i morgen
Det ser ikke ut til att man får særlig til fart?
Dette bildet er tatt på en 22kW stolpe, McDonalds Jessheim.
Noen som aner hvorfor?
Zoe 43kW

hdh

Sitat fra: Speeder på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:12
For å svare meg selv litt, har lånt en Zoe til i morgen
Det ser ikke ut til att man får særlig til fart?
Dette bildet er tatt på en 22kW stolpe, McDonalds Jessheim.
Noen som aner hvorfor?

Bruker du schuko- eller type2-kabel? Tid til fult indikerer at du lader med schuko, får ikke 22kw da.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Speeder

Beklager, feil bilde.
Forøvrig synes jeg også hastigheten fra shucko er i snaueste laget?
Zoe 43kW

Flips

Sitat fra: nime01 på torsdag 18. desember 2014, klokken 21:03
Fra rundt 90% går det tregere og tregere, men slik er det for stort sett alle elbiler.
Akkurat på Zoe har jeg merket at det ikke går sakte før rundt 96%, på de fleste elbiler er det rundt 80%.

Speeder

#96
Sitat fra: nime01 på torsdag 18. desember 2014, klokken 21:03
Sitat fra: Speeder på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:12
For å svare meg selv litt, har lånt en Zoe til i morgen
Det ser ikke ut til att man får særlig til fart?
Dette bildet er tatt på en 22kW stolpe, McDonalds Jessheim.
Noen som aner hvorfor?
Det er kun estimert tid i starten, og den reelle tiden går kjapt nedover ettersom batteriet blir litt varmere. På en 22kW stolpe skal bilen i utgangspunktet fullades på ca 1 time, noe som stort sett har vist seg å være korrekt for de gangene jeg har gjort det.

Fra rundt 90% går det tregere og tregere, men slik er det for stort sett alle elbiler.
Jeg mener bestemt det sto igjen 1time og 10minutter etter 20 minutters "testlading".
Kan man se effekten det lades med noe sted i bilen?
Zoe 43kW

tinker

Sitat fra: Zoe64 på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:57
Noen som har klart å lade Zoe'en på de nye Fortum-stolpene på KIWI? 
Testet stolpen på KIWI Sørlandparken i går (SMS-aktivering), uten suksess (Battery Charging Impossible) . Fortum kundesenter kunne ikke hjelpe, der og da iallefall...

Jeg prøvde også med sms der med samme resultat som deg. Kjørte ned på MF og står der nå.

Får håpe det går bedre når brikken kommer (som jeg forøvrig har ventet på en stund)
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

refreol

#98
Sitat fra: tinker på fredag 19. desember 2014, klokken 12:00
Sitat fra: Zoe64 på onsdag 17. desember 2014, klokken 11:57
Noen som har klart å lade Zoe'en på de nye Fortum-stolpene på KIWI? 
Testet stolpen på KIWI Sørlandparken i går (SMS-aktivering), uten suksess (Battery Charging Impossible) . Fortum kundesenter kunne ikke hjelpe, der og da iallefall...

Jeg prøvde også med sms der med samme resultat som deg. Kjørte ned på MF og står der nå.

Får håpe det går bedre når brikken kommer (som jeg forøvrig har ventet på en stund)

Mistenker at det kan være noe med selve "stolpen" - ettersom Kiwi Billingstad heller ikke virket (med Zoe ihvertfall) før den ble fikset...
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

hdh

Kjapt spørsmål: Nå har vinteren for alvor inntatt østlandet, og her i Moss var det i natt 13-14 minusgrader.Jeg hadde bilen på lading på jobben, og sjekket i løpet av natten status på appen, da var bilen ferdigladet, men hadde bare ladet til 96%. Noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er normalt i såpass kulde?
Sort '14 Renault Zoe Intens

diax

Sitat fra: hdh på fredag 26. desember 2014, klokken 13:54
Kjapt spørsmål: Nå har vinteren for alvor inntatt østlandet, og her i Moss var det i natt 13-14 minusgrader.Jeg hadde bilen på lading på jobben, og sjekket i løpet av natten status på appen, da var bilen ferdigladet, men hadde bare ladet til 96%. Noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er normalt i såpass kulde?

Kan det være at batteriet har vært ladet til 100% i løpet av natten, mens avvik er vampire drain?

hdh

Ifølge appen stoppet den på 96%.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Baard

Min gjorde det samme nå i kveld. 97% ca. 8 minusgrader her....
Renault Zoe, 2014

Elmar

#103
Kunne tenkt meg denne Elpa ladekabelen med justerbar lading, med adapter for schuko og blå cee.


Hadde man i tillegg kunne fått en skilletrafo så liten som mulig på overgangen til schuko så hadde man kunne ladet overalt med alt fra 6 til 22kw med samme ladekabel.

Skilletrafoen kunne de solgt en veske til som man kjenner fra Elinchrom Ranger RX batteriet (foto). Så kan man velge om man henger den opp eller lar den stå på bakken.

http://hawksphotovideo.co.uk/elinchrom-ranger-snappy-case-el19288-p-19281.html?osCsid=2a0r1tvl2ju5eb277scr5eck62
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Elmar

#104
Alt er jo der i dag, bortsett fra skilletrafoen. Og schuko-overgangen struper den til 10A.


Og skilletrafoen skulle kun være til 10A.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA