Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av torjen6, fredag 07. november 2014, klokken 23:32

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: kos på fredag 21. november 2014, klokken 15:17
Hei Får min Zoe levert med Bøtta og 11. kwh lader i garasjen. har tilgang på 16. 20. 32 amper på hytta 1 og 3 fase. Kan jeg bruke bøtta på 32 og 20 amper eller er den begrenset til max 16.

takker for svar.
Jeg har ikke testet bøtta, men ut i fra det jeg har lest så er det 10A ladestrøm uansett hva kursen din tillater.

kos

Hei I så måte er det faktisk ikke en kjempeløsning, men heller en nødløsning.
Den  burde klart 20 amp eks effektiv 16, samtidig som en 16 borde effektivt vært 13. Håper at noen lure hoder fikser opp i dette.

TM

Fra omtale på hegnar.no

"Det er viktig å merke seg at bilens ladetid med denne løsningen øker inntil ca. 10 timer. Dette er imidlertid det beste våre konkurrenter tilbyr!", skriver importøren i en melding.


elektrolux

Zoe sin lader er mest effektiv ved høy ladestrøm. Ved lave ladestyrker forsvinner relativt mye av strømmen i reaktiv last.

Sats derfor på 32A lading om dette er mulig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmar

Electrolux, har du vurdert å sortere på bilmerke/modell på nettsiden din?
Sikkert ikke bare meg som er forvirret :) Venter på installasjon av veggboxen og startet en annen tråd for å få tips og triks til hva man bør tenke på før installasjonen.

For å sikre meg for fremtiden, burde jeg få satt opp cee/schuko stikk før trafo, eller eventuelt før veggbox?
Eventuelt bør jeg få satt opp et cee/schuko stikk ved siden av veggboxen slik at jeg kan lade en annen elbil/plug-in hybrid på samme kurs, ikke nødvendigvis samtidig.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

elektrolux

Sitat fra: Elmar på fredag 21. november 2014, klokken 22:07
Electrolux, har du vurdert å sortere på bilmerke/modell på nettsiden din?

Har du sett den oppdaterte siden vår? Vi sorterer på ladepistoler og viser biler. Trykk på din biltype, eller ladepistol så kommer du videre til våre ladeløsninger for denne biltypen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmar

Se der ja, har ikke fått med meg det :)
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

kos

Hei er det noen der ute som har Zoe og Tesla. har mottatt 11kw i dag og testet den på teslaen.
den viste (3) 233v og 15 amp. Skal det se slik ut?

zbk

Sitat fra: kos på torsdag 04. desember 2014, klokken 23:48
Hei er det noen der ute som har Zoe og Tesla. har mottatt 11kw i dag og testet den på teslaen.
den viste (3) 233v og 15 amp. Skal det se slik ut?

11kW på 3-fase er 16A sikring, så de tallene er vel som forventet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Elmar

Har montering av trafo og wallbox i neste uke, vet dere om trafoen kan ligge? Har fått oppgitt at den er 34x28x24cm, kan den ligge med 24cm høyde?
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Zoe64

Noen som har klart å lade Zoe'en på de nye Fortum-stolpene på KIWI? 
Testet stolpen på KIWI Sørlandparken i går (SMS-aktivering), uten suksess (Battery Charging Impossible) . Fortum kundesenter kunne ikke hjelpe, der og da iallefall...
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

zbk

Noen som vet om noen Type2-ladepunkter for Zoe i Haugesundsområdet. Møller og Bavaria er lite lystne på å være hjelpsomme. Aksdal skal oppgraderes (omvei og litt langt fra) og det kommer vel McDrive-punkt på Oasen kjøpesenter etter hvert, men det hjelper dårlig nå i jula.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kos

hei - for dere som har tesla og får Zoe lader i garasjen dette fungerer fint bortsett fra at man stusser ved første gangs testing. Teslaen viser 230 v og ikke 400. Men det er 400. Hvorfor det er slik - har noen et svar?

zbk

Sitat fra: kos på onsdag 17. desember 2014, klokken 12:45
hei - for dere som har tesla og får Zoe lader i garasjen dette fungerer fint bortsett fra at man stusser ved første gangs testing. Teslaen viser 230 v og ikke 400. Men det er 400. Hvorfor det er slik - har noen et svar?

Er vel 230V på hver fase. Fra wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/TN-nett

"Null-lederen har nominelt samme potensial som jord. I praksis kan det bli litt avvik på noen volt avhengig av eventuell skjevlast hos abonnenten og forskjellig lederimpedans. Spenning mellom N-leder og hver av faselederne er 230V, mellom faselederne 400V"
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

#89
Sitat fra: kos på onsdag 17. desember 2014, klokken 12:45
hei - for dere som har tesla og får Zoe lader i garasjen dette fungerer fint bortsett fra at man stusser ved første gangs testing. Teslaen viser 230 v og ikke 400. Men det er 400. Hvorfor det er slik - har noen et svar?

Kan godt være at jeg er helt på jordet, men sånn jeg har forstått Tesla-laderen er hver av de (11kW) i prinsippet tre enfase ladere som hver er ~16A 230V. Dermed kan den med litt triksing (lasking) i ladekontakten ved behov lade på omtrent alle tenkelige måter. Som f.eks fordele en enfase 32A kurs til alle tre og dermed lade med 7.2kW. Ladehastigheten man stiller inn er ikke pr lader men totalt fordelt på alle laderene.

Da kan man parallellkoble de i bilen i USA for høy effekt enfaselading eller ha trefaseutgaven man kjører i Europa uten å måtte endre nevneverdig på produktet.

Man kan da igjen ta mange av disse sammensatte laderene og bygge stasjonære superchargere. Masseproduksjon = lavere pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA