Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av torjen6, fredag 07. november 2014, klokken 23:32

« forrige - neste »

aronesen

Sitat fra: ZOE på søndag 09. november 2014, klokken 10:13
Trafo er 35cm høy og ca 30*25 i grunnflate.
Veier rundt 15 kilo.
Det er den jeg har som er for 3,6kw

Jeg satt min oppå en plate igår, skulle legge litt glava under for å dempe lyden, men den ble flatklemt av vekten, endte opp med at jeg la en hel rull med glava dyttestrimmel under.
Fremdeles var det ganske mye lyd i etasjen under ved lading av nesten tomt batteri.

Skal prøve å lage en plate med gummidempere under og se om det hjelper.
http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/lastsikring/lastesikringsutstyr/vibrasjonsdemper-416083/

Fant du en god løsning på problemet?
Prøver å være litt i forkant med tanke på plassering og lyd/vibrasjond demping.

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

ZOE

Jeg fant en god løsning. Det viste seg å være tilnærmet umulig å fjerne lyden. Så trafo ble flyttet ned i kjellertrappen ved kjellerinngangen (under tak)  der satte jeg opp to hylleknekter, slike som brukes til varmepumper og slikt. De festet jeg med ekspansjonsbolter i betongveggen. Så kom elektriker å flyttet den. Det ble gjort for elektrikers regning da han hadde sagt at den ikke laget lyd.

Ettersom trafoen allerede sto på gummiben så lot jeg disse bli værende på. Nå lager det ikke lyd i huset, men du hører during hvis du står like i nærheten av trafoen. Ser ikke ut til at noe lyd transplanteres til huset.

aronesen

Hei.
Hva trenger jeg av ting og tang for å utnytte dette stikket? Se bilder.

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

jkirkebo

Sitat fra: aronesen på mandag 05. januar 2015, klokken 11:01
Hei.
Hva trenger jeg av ting og tang for å utnytte dette stikket? Se bilder.

En semiportabel 22kW ladekabel samt overgang fra 125A til 32A.

F.eks denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html

Overgang er ikke noe problem å fikse, men vil nok koste litt da de 125A støpslene ikke er veldig billige.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

aronesen

Ser fristende ut, men du har rett. Må ut med ca en høvding bare for støpselet..
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

PerBear

Sitat fra: aronesen på mandag 05. januar 2015, klokken 12:48
Ser fristende ut, men du har rett. Må ut med ca en høvding bare for støpselet..
Du må også ha en sikring på 32A for å beskytte overgangskabelen.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

aronesen

Ja. Fikk et tilbud på overgang der dette var tatt med.. :-)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Speeder

#112
]
Danske som har testet 43kW.
Hans kommentarer nedenfor:
"Jeg har prøvet at lave lidt data på hvor hurtigt en Zoe bliver ladet op fra en 43 kW lynlader. Zoe'en havde nul procent på batteriet (i det røde felt og dertil kørt 3 km med "Limited performance")
Fra nul til 87% lader den jævnt med 40,7 kW
Fra 88 til 95% falder ladningen fra 40,7 kW til 22 kW
Fra 96 til 99% falder ladningen drastisk til 13,6 kW.
87% var nået efter 28 min.
95% var nået efter 32 min.
99% var nået efter 36 min.
100% var ikke nået efter en time! Så stoppede forsøget og der var tappet 22,62 kWh fra lynladeren.
Så det optimale er at fortsætte turen ved 87% opladning. Hvis der lige skal lidt mere på, så kun til 95%. Herefter er lynladeren ikke mere effektiv end alle andre almindelige ladere.
Testen er sket ved 5 grader, men ville være den samme ved højere temperaturer. Der er taget mellemtid fra 0 til 25% ved hver procentpoint. Næste mellemtid er ved 75% og alle procentpoint til 99%"
Zoe 43kW

jkirkebo

Er det mulig å justere ned ladestrøm manuelt i Zoe, slik det kan gjøres i Tesla? Hvordan gjøres i så fall dette?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmar

Hei, har ikke sett noe mulighet for å justere ladingen på Zoe, kun kalender for å styre tidspunktene for lading, ikke effekt.

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA