Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norsk språk

Startet av ekontrol, fredag 07. november 2014, klokken 15:21

« forrige - neste »

ekontrol

Hei
Jeg fikk vognkort i posten idag på en Zoe jeg har kjøpt (har ikke fått bilen enda), og der står det 43 Kw, noe som tilsier 58 HK, men i brosjyren står det 88 HK, er det noe spesiell utregning på dette??

emil

Litt forskjell på hvordan produsentene oppgir effekt. Noen oppgir makseffekt (som Leaf og i3) andre oppgir maksimal kontinuerlig effekt (som b.la Tesla og sansynligvis Zoe).

Kan få utslag den dagen staten synes at effektavgift er en fin ting på elbiler, men tror aldri den dagen kommer.

TM

C-Zero har til sammenlikning 35 kW / 48 HK. Det betyr jo lite, for en eier av C-Zero har uansett ikke noe skryte av når det gjelder kjøreytelser.
Men lav effekt kan være positivt i forhold til prisen på forsikring.

pwb

Sitat fra: tmaehlum på onsdag 22. oktober 2014, klokken 18:22
C-Zero har til sammenlikning 35 kW / 48 HK. Det betyr jo lite, for en eier av C-Zero har uansett ikke noe skryte av når det gjelder kjøreytelser.
Men lav effekt kan være positivt i forhold til prisen på forsikring.
Nei, men vi kan skryte av å spare mest. Vår bil tjener seg inn lenge før din. Dette er vel faktisk en av elbilene de fleste klarer å spare penger på ved å kjøpe. Hvem ler best nå?

TM

Skal ikke motsi deg på det. Trillingene er rimelige og pålitelige biler til lokalkjøring. Jeg har jo en C-Zero selv :-) Men det er ikke akkurat en bil jeg vil dra på langtur med.  Jeg lånte en Zoe og kjørte 40 mil i løpet av noen timer. Da kan jeg kjøre miljøvennlig på weekend-reiser og fylle opp batteriet underveis fra gratis semihurtiglader. Bilen koster litt mer, men for meg er det verd å betale litt ekstra for utvidet bruksområde og betydelig høyere sikkerhetsnivå.

pwb

Sitat fra: tmaehlum på onsdag 22. oktober 2014, klokken 19:43
Skal ikke motsi deg på det. Trillingene er rimelige og pålitelige biler til lokalkjøring. Jeg har jo en C-Zero selv :-) Men det er ikke akkurat en bil jeg vil dra på langtur med.  Jeg lånte en Zoe og kjørte 40 mil i løpet av noen timer. Da kan jeg kjøre miljøvennlig på weekend-reiser og fylle opp batteriet underveis fra gratis semihurtiglader. Bilen koster litt mer, men for meg er det verd å betale litt ekstra for utvidet bruksområde og betydelig høyere sikkerhetsnivå.
Nei, det er ingen langtur bil, skal være enig med deg der ;-) det er mer en bil nr 2 til all småkjøring.

Elmar

Hentet bilen min i dag og ser i vognkortet står det 22kW, hva står det i deres? Er det ikke 66kW som er motoreffekten? Betyr ikke så mye, men vil gjerne ha det korrekt, så jeg unngår styr senere.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

zbk

Sitat fra: Elmar på tirsdag 27. januar 2015, klokken 14:29
Hentet bilen min i dag og ser i vognkortet står det 22kW, hva står det i deres? Er det ikke 66kW som er motoreffekten? Betyr ikke så mye, men vil gjerne ha det korrekt, så jeg unngår styr senere.
Effekten i vognkortet er det som motoren kan levere kontinuerlig. Maks-effekten i en kortere periode er mye høyere for en elmotor enn hva den kan levere konstant.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

vegvesen.no sin kjøretøyopplysning oppgir 43kW på de 10 tilfeldige Zoe jeg sjekket nettopp.

zbk

Sitat fra: emil på tirsdag 27. januar 2015, klokken 14:37
vegvesen.no sin kjøretøyopplysning oppgir 43kW på de 10 tilfeldige Zoe jeg sjekket nettopp.

Sjekket mitt vognkort nå og jammen står det 43kW der også  :o. Hadde kanskje dobbelsjekket de 22kW som Elmar har fått i sitt da, ja.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Zoe64

Det står 43 kW i mitt vognkort også, men hvor dette kommer fra er ikke godt å si.  Har sett på indikatoren på dashbordet at motoren trekker over 70 kW i enkelte situasjoner...
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

Elmar

Takk for svar, da skal jeg sjekke det :)
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

alexkl

Står 43 i mitt vognkort også :)

ZOE

Tror ikke det er noe å tenke på. Sjekket to tilfeldige Tesla en fikk dette
Motorytelse/effekt:   69 KW (94 HK)
Og en hadde
Motorytelse/effekt:   270 KW (367 HK)

Min er oppgitt til
Motorytelse/effekt:   43 KW (58 HK)

Harald VI

Har prøvd å gi på litt i lang 12% motbakke og fått ut 73 kW.
2014 Renault Zoe (43 kW)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA