Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av EL-Milla, fredag 07. november 2014, klokken 14:42

« forrige - neste »

EL-Milla

Hei!
Er det noen som kan hjelpe meg litt?

Satt bilen til lading når jeg kom på jobb, og da lyste alt grønt og virket som det skulle. Fikk se nå at klassen lyser rødt på det feltet som er kladden.

Når jeg setter i ledningen lyser det grønt, men etter en bitte liten stund går det i over til rødt. Har prøvd å resette kladden ved å trykke på pilene, men det hjelper ikke.

Den ene gangen jeg prøvde lyste det grønt på alle unntatt det bakerste lyset "i" bilen..

Men nå lyser det grønt på kontakt, rødt på kladden og gult i uttaket på bilen.. Hva er galt??
Arendal
Hvit VW E-UP 2015-modell (08.10.2014)

EL-Milla

Ringte til forhandleren, og mest sannsynlig var problemet at for mye annet ble brukt på samme kurs. Skrudde ned ladehastigheten litt på pilene, og nå lader den :)
Arendal
Hvit VW E-UP 2015-modell (08.10.2014)

Careka

hos meg lyser det også et rødt lys på det andre symbolet ,  men den lader bilen. ?  har også prøvt og forandre ladinga opp og ned og latt den være uten spenning.  men det røde forsvinner ikke.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Careka

Så måtte eg rett å slett se i manualen,  og der stod det fint forklart,  trukk på knapp 3 så knapp 1  og det røde lystet forsvant,  trykk på på knapp 1 og systmet er opprettet.   :) >:( 8)
Surt å måtte gå veien om Manualen   8) ::) :P
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

TB

Sitat fra: EL-Milla på onsdag 22. oktober 2014, klokken 15:50
Ringte til forhandleren, og mest sannsynlig var problemet at for mye annet ble brukt på samme kurs. Skrudde ned ladehastigheten litt på pilene, og nå lader den :)

Om det er for høgt forbruk på samme kurs vil sikring gå. Dermed må du manuelt slå på sikring i sikringsskapet igjen - det er ikkje nok å ta ladekabel ut / sette den inn igjen.

Om spenningsfall blir for høgt, kan lading stoppe. Det er mulig å måle, ved å måle volt med og uten belastning.

Eller, om kontakten du har plugga ladekabel inn i (schuko kontakt) er dårlig / sliten kan støpsel bli varmt - og lading stoppar. Dette er enkelt å kjenne ved å ta på støpsel.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA