Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade startbatteri?

Startet av Cec2014, fredag 07. november 2014, klokken 10:54

« forrige - neste »

Cec2014

Ja, det lurer jeg på....  Får jeg plass til en bakovervendt bilstol i en av Trilling bilene?

Bilen skal forøvrig brukes til pendling 16 km om dagen, og henting i bhg av 2 barn.
Resten av bilforbruket har vi firmabil som bør brukes for å få noe igjen for skattepengene vi bruker på den...

Så er på jakt etter en ok bil nr 2 som pendlebil i hverdagen.

Thomas Parsli

Besafe IZI Combi Isofix  gikk ihvertfall inn i en i-MiEV for tre år siden -og det er knapt mulig å lage større stol en den... Selv store biler (A6, Touran, V70 ) virker korte med det setet...

Spørsmålet er heller om du får plass til noen i forsetet! (nei, jeg tuller ikke)

Stikk innom en forhandler og prøv det aktuelle setet, eller bytt setet til et Cybex Solution (fremovervendt) hvis barnet er gammelt nok. Cybex Solution skårer utrolig bra på alt annet enn frontkollisjoner, så til småkjøring er det kanskje et bedre valg...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Cec2014

Ok, vi har flere seter å prøve med i så fall - et av de er BeSafe IziCombi som er det største av de ja.
Har ikke behov for å ha noen i forsetet, så det skal gå bra. Jeg er ikke mer enn 160, så kan vel kanskje få plass til meg selv i føresetet med en litt mindre bilstol bak meg da.....  Men da er det i alle fall hope in the hanging snore ;)
Takk for svar.

Lynvingen

Jeg har to barnestoler i min C-Zero (identisk som I-Miev), begge er Besafe.
De er riktignok fremovervendt begge to med barn på 6 og 1,5 år.

I utgangspunktet var det litt tidlig å snu minstemann fremovervendt, men nå er vel ikke I-Miev/C-Zero fryktelig heldig å kollidere med uansett...så jeg konkluderte med at småkjøring til barnehage/butikker/indre veier så hadde vendingen på setet minimal betydning om man tar kjøretøyet i betrakning. Kjør forsiktig og ikke ta med barn på motorvei og langtur nesten uansett....dette er ikke kollisjonssikre biler.

Passasjersetet foran er beregnet for folk under 1,50, uansett barnesete :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

svingen

har en luring på 2 år og en på 5 år.
han på 5 år sitte fremme (med slik vanlig fremoverlent sete) pga blir bilsyk hele tiden og han på 2 år sitter bak i et bakovervente sete,90% kjører vi kun 3 stk i bilen,han får fint plass til han på 5 år fremme,har noen ganger hatt noe gjester i bilen som har siti fremme,det er ikke noe særlig hvis man ikke er veldig lav,dvs barn men får korte turer går det jo greit og sitte en voksen med beina på skrå,jeg satt fremme får noen dager siden når vi kjørte sammen på vei til jobb og det gikk greit (kun 20 min kjøring) men ikke veldig behaglig,på langturer som når vi skal til svergie eller besøke foreldrene mine (som er 23 mil) så sitter vi alltid 1 bak og en fremme men det har like mye med att han på 2 år ikke alltid går så bra overens med broren sin så greit og dele dem,så kan man under holde han på 2 år som ikke alltid like og kjøre bil.
bilstolen vi har ligner på den her http://www.besafe.no/bilstol-produkter/bilstol-0-18-0-25kg/izi-combi-x3 men er vel nå snart 4 år gammel så var vel noe annet "lurt" før.
Legger og med et vedlegg,beklager rotet i bilen ;)

og ja vi har hatt par ganger begge 2 bak er ikke noe problem det eller,tror det fint går 2 bakover vente seter her og hvis man ønsker det, så hvis du vil ha dem begge bak så setter du bare han på 6 år bak deg,da han ikke har så lange bein enda,så får eller fruen sitte med litt dårlig plass fremme ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

edyrli

Jeg bruker 2 barneter bak i iOn. Et bakovervendig og et forovervendt. Vi kjører ofte på tur alle 4. Litt trangt på passasjersiden framme men det går helt fint. Klarer tilogmed å ha hunden på gulvet framme.
Det bakovervendre setet jeg har på passasjersiden er Britax Multi-Tech. Det er ikke isofix men sitter alikevel stødig og godt på plass. Ungene er nå 1,5 og 4,5 år.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

buestad

Vi har brukt en Cybex Sirona i iMiev-en. Litt trangt med mine lange bein på passasjerplassen, men kona sitter godt.
Nå er den forøvrig byttet ut med en MaxiCosi Priori XP fremovervendt på 2-åringen.
i-MiEV 2012

SUNPWRD

Gikk fint med 2 BeSafe X3 i min C-Zero, men ble litt trangt for meg. (183 høy). Byttet til fremovervendt så fort den eldste ble gammel nok..
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Beamer Screamer

Vi har en Cybex Sirona og en Maxi Cosi Cabriofix (spedbarn), begge bakovervendte og begge tar ca like mye plass i lengden.

Det er en kamp om centimetrene, men for meg som er 180 går det akkurat både på fører og passasjersiden. Jeg ville ikke sittet sånn i timevis, men for de korte turene iOn'en er bygd for så går det helt fint.

Jeg fant ut at ved å strekke ut det "beinet" som barnestolen har nedi guvet (dvs. vippe barnestolen litt opp fra bilens sittepute) så tok stolene litt mindre plass og jeg fikk skjøvet forsetet et verdifullt hakk eller to lenger bakover!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA