Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Interessert i batteribytte til Dynex rørbatterier ? tilsvarer 240-260Ah

Startet av Arild69, fredag 07. november 2014, klokken 08:43

« forrige - neste »

Arild69

Heisan
Da jeg skulle lade Thinken igår, stoppet den plutselig å lade. Power fault og car link fault lyste rødt. Jeg koblet av strømmen og prøvde på nytt noen ganger med samme resultat. Jeg prøvde også å kun koble ladekladden til strøm og etter en stund begynte Power fault og car link fault lampene å lyse. Er da ladekladden som er i ferd med å ta kvelden, eller kan det være andre feil.

Arild
Think City Litium 2011 modell. Bosatt på Nøtterøy i Vestfold.

Go-carter

Det har jo regnet mye i det siste, så da er jeg fristet til å si; Har den ligget i direkte regn/vannpytt? Den er -ikke- sprutsikker, og mange har dødd av vannskade(blant annet min egen).
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arild69

Hei og takk for tilbakemeldingen. Ladekladden har kun blitt brukt i garasjen og er tettet med silikon, sånn sett tror jeg den ikke har noen vannskade. Må kanskje prøve å få tak i en ny en og sjekke at det ikke er noe feil på bilen.

Go-carter

Har du prøvd den i et annet støpsel, f.eks. innendørs eller et annet sted?

Power Fault har ikke noe med bilen å gjøre, det er ladekladden som ikke er fornøyd med spenningen den får. Evt. jordfeil.
TMX60D
Leaf S 2015

Arild69

Heisan

Takker for tipset. Jeg har vært opp og ned, rundt svingen og overalt og testet på mange stikk kontakter i huset med samme resultat. Jeg har derfor gått til anskaffelse av en Menneskes ladekabel som jeg venter på. Vi får håpe det er ladekabelen som er feilkilden.

Mvh
Arild

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015

haakon88t

Har du prøvd å bytte den sorte gummikabelen? Det har lett for å bli delvis brudd i den, og da kan den oppføre seg som du sier.
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Arild69

Hei
Han jeg kjøper ladekabelen av sier han har brukt den på en 2010 modell Think (Finn.no) så da tror jeg den går. Jeg har ikke byttet gummikabel, men kan jo forsøke det etterhvert.

Go-carter

Tipper den passer da ja. Jeg kjøpte også min på finn :) Men ikke kast den gamle! Den blå kontakten på enden er gull verdt.
TMX60D
Leaf S 2015

Arild69

Ja nå har jeg lånt en lader og konstatert at ladekladden min er defekt og heldigvis ikke noe annet. Elbilmek skal ta en kikk på ladekladden og se på om den kan ordnes før jeg tar av den blå kontakten.

Go-carter

Herlig! Bra at det var en så "billig" fix. Min sa takk for seg etter 55.000km/3 år. "Feilbruk" som R&S kalte det.
TMX60D
Leaf S 2015

Warlock

Apropos Lewdon pluggen, ingen som har en til salgs vel?

Arild69

Warlock

Vet ikke.
Er 500,- ink frakt en grei pris?

Arild69

Heisan
Skal se om jeg har en til overs til uken dersom ladekladden ikke lar seg reparere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA