Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endringer i konfigurator

Startet av Beachboy, torsdag 06. november 2014, klokken 14:01

« forrige - neste »

Beachboy

Hei,

Skal en tur opp til Lillehammer denne helgen her, men har ikke superlader på min 60.
Jeg lurer på om noen har noe tips til hvor jeg kan få ladet (gjerne raskt!!) i Lillehammer og om turen vil la seg gjøre med min 60?
Har heller ikke dobbeltlader.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

bb

Kjører du fra Oslo? Jeg har hørt andre som ikke har superladertilgang fikk ladet. Mulig Tesla gir deg det første dopet gratis. Og deretter må du begynne å betale. Du kan eventuelt toppe opp på Energihuset i Gjøvik i Merkantilvegen 2. Den har en 11 kW Type 2. Du må ha Type 2-kabel da (men den er nesten obligatorisk).

Hvor lenge skal du være i Lillehammer? Hvis du blir der i noen timer holder det jo å lade opp på Schuko. Kjør RV4 via Gjøvik. Da sparer du mye energi siden veien er kortere og fartsgrensen lavere.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Leif1

Du må gjerne stikke innom superladeren og prøve.
Det er visst noe med at du får prøve moroa en gang eller to.

(Du vet, første skuddet er gratis..)
Konvertitt fra S til X

bb

Jeg synes for øvrig at dealen med superlader er så bra at alle bør ha den. Det er nettopp denne som skiller bilen fra både Rimac, Mercedes SLS, Leaf, i3 og resten av røkla. Til og med den nye superbilen som har saltvann kan ikke måle seg med Teslas superladernettverk. Allerede nå ser du jo at du må kaste bort en eller flere timer på unødvendig dill fordi du ikke har SC-tilgang. Og dette kommer til å balle seg på gjennom årene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Beachboy

Jeg har vært innom Superladeren på Lier og prøvde nemlig å lade, men det gikk desverre ikke :P
Spurte til og med Tesla om dette, men de mener at det er noe de må aktivere fysisk på min bil.

Jeg vil være der noen timer, for å besøke en venn som studerer der.
Siden jeg ikke har dobbeltlader, så kjøpte jeg heller ikke en type 2 kabel, angrer litt på at jeg ikke tok med SC :(

Men er det et sted på Lillehammer der jeg kan ta i bruk en 11kwt lader med type 2 kabel?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

bb

Kjører du fra Oslo? Hvis du lader til 100 % og kjører i maks 80 km/t via Gjøvik så skal du fint klare turen uten å måtte lade. Men et par timer på Schuko hjelper jo. Mitt stalltips er å kjøre rolig til Lillehammer. På turen hjem kan du gi på litt når du har kommet deg ned til Gran og ser hvor mye du har å gå på.

Sitat fra: awaisaziz på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 16:06
Men er det et sted på Lillehammer der jeg kan ta i bruk en 11kwt 11 kW lader med type 2 kabel?
Jeg fant ikke noe på ladestasjoner.no. Du bør uansett kjøpe en Type 2-kabel. Den vil du få bruk for nå og senere.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Du kan lade på McDonalds Jessheim.
Da trenger du en type-2 kabel.
Kjør derifra med 100% på tur til Lillehammer og fyll opp det du trenger for å komme deg hjem når du er på vei tilbake.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Anew

#7
Jeg har tidligere kjørt tur-retur Stabekk-Hamar med en likt spekket bil (totalt i overkant av 280 km). Lillehammer blir 120km lengre tur-retur og det kan jeg med sikkerhet fastslå at jeg ikke hadde vært i nærheten av å klare.  Regn med at du klarer omkring 280-300km avhengig av hastighet (jeg hadde CC på 115-120). Alt over det må du lade underveis.

Med enkeltlader innebærer det at du må lade 3-4 timer på en type 2 lader (avhengig av om bilen din klarer 32 eller 26A). Imidlertid skal du kanskje tilbringe noen timer i Lillehammer - 6-8 timer og Rv4, så ordner det seg?

Edit: du kan forøvrig godt få låne type 2 kabel av meg om du henter og bringer til Stabekk.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

tstens

Hei hvis du kjører E6 til Lillehammer så er det en 22kw lader på Mcdonalds i Brumunddal og en tilsvarende på Coop OBS Rudshøgda . Du trenger da type 2 kabelen.Er vel Shucko på Rudshøgda også tror jeg ,er noen bokser på veggen der i tilegg til 22kw'ern .
P85,White

Sjøhyene

Sitat fra: bb på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 15:55
Jeg synes for øvrig at dealen med superlader er så bra at alle bør ha den. Det er nettopp denne som skiller bilen fra både Rimac, Mercedes SLS, Leaf, i3 og resten av røkla. Til og med den nye superbilen som har saltvann kan ikke måle seg med Teslas superladernettverk. Allerede nå ser du jo at du må kaste bort en eller flere timer på unødvendig dill fordi du ikke har SC-tilgang. Og dette kommer til å balle seg på gjennom årene.

+1

Uten tvil den viktigste tilleggs featuren. Så eier du en MS uten hadde jeg prioritert hardt for å få spart opp til enn oppgradering. Men det er meg ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Beachboy

Hei,

Takk for alle gode svar og at dere tar dere tid for å svare :)

@anew tusen takk for tilbudet. Jeg tar kontakt med deg ved behov :)

Vurderer sterkt å legge til SC ved neste service.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Tuxedo

Så vidt jeg vet kan SC legges til ved å ta en telefonsamtale.  All nødvendig hardware skal allerede være installert i bilen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Anew

Det har vært litt varierende rapporter. Superlader FAQen sier at det skal kunne legges til ved en telefonsamtale, og jeg har tidligere fått dette bekreftet. Andre har fått beskjed om at de må ha bilen inn for oppgradering.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

laumb

Sitat fra: awaisaziz på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:50
@anew tusen takk for tilbudet. Jeg tar kontakt med deg ved behov :)
'

Jeg har Type2 kabel du kan låne på Råholt. Koster deg ca. totalt 6kWh for turen opp fra MacDonalds til meg med kabelen etter lading - og tilbake til MacDonalds.

Oreo

Joda, Lillehammer tur-retur skulle gå greit det, ...om du kjører fra Hamar.

Forøvrig merkelig å prioritere 21" foran Type2 kabel spør du meg. SC og dobbeltlader er en ærlig sak å velge bort om en ikke har behov for det, men bb har et godt poeng.
Selv bruker jeg Kirkebø kittet mer enn Type2 kabelen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA