Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns videoer

Startet av TorT, torsdag 06. november 2014, klokken 13:00

« forrige - neste »

TorT

Hei, har brukt Lyses nye ladere noen ganger nå.
Den har stoppet av seg selv når jeg setter på varmeapparat mens jeg lader.
Jeg trykker 1 gang for å høre på radio, det går bra, og en gang til for å få på ventilasjonen i tillegg.
Da stopper ladingen, og jeg får en feilmelding på laderen som sier noe sånt som at bilen stoppet ladingen fordi den detekterte en feil. Skal skrive ned ordrett neste gang.
Nissan Leaf Tekna fra januar 2014.

Noen andre som har samme problem? Er det en bug i lader eller bil som må oppdateres?

mvh TorT



PerBear

Har ikke hørt om noe lignende. Har du snakket med Nissan forhandleren?
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

TorT

Nei,har ikke snakket med forhandler enda. Det er jo så mye bugs ute å går. Leste feks nylig at når en Soul har ladet, så må laderen resettes, før den kan brukes igjen.  :o
Skulle jo tro at når det er protokoller som skal følges, både for bil og lader, så skulle det være mulig å unngå slikt, men det ville jo være for enkelt. Ting lages visst etter prøve og feile metoden.
Dessuten har det aldri skjedd med den gamle typen lader, så neste gang skal jeg prøve med en av dem igjen.

mvh TorT

Arha

Tror ikke dette er en ny bug, har sett enkelte ladere hvor det står at bilen må være avslått under lading.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

emil

Sitat fra: Arha på onsdag 22. oktober 2014, klokken 23:48
Tror ikke dette er en ny bug, har sett enkelte ladere hvor det står at bilen må være avslått under lading.

Har aldri hatt problemer med hurtiglading og varmen i bilen på. Men da har det hovedsakelig vært snakk om gamle rene CHAdeMO ABB-ladere. 40-50 minutters lading vinterstid uten varme på kan bli en kald fornøyelse.

TorT

#5
Ja, det er vinteren jeg også tenker på, så hvis noen kan sjekke med sin bil på de nye laderne til Lyse, så hadde det vært fint for alle.
Er det en bug i laderen, bør jo Lyse få beskjed snarest.

mvh TorT

Edit: Jeg har heller ikke hatt problemer med å ha varmeapparatet på med den gamle typen ladere.

Og det er vel normal praksis å kunne starte varme under lading. Det ligger jo som opsjon i appen.

Hvis det forventes at folk skal sitte å lade en times tid i kald bil i kansje 25 kuldegrader enkelte

steder, så er ikke bilen, eller  laderen mye brukbar.

For så lang tid tar det vel minst når det blir kaldt nok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA