Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flyer for feilparkerte biler...

Startet av ravn, lørdag 14. februar 2009, klokken 19:56

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 28. september 2016, klokken 20:23
Kan plugin-hybridbiler stå lovlig på ladeplasser uten å lade?

Bare på plasser merket «for ladbar motorvogn». Men de behøver visst ikke å lade - lenger ???

Sitat fra: Orbit på lørdag 17. september 2016, klokken 08:11
Jeg var innom Oslo kommunes nettsider i går:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/lade-elbil/

Jeg mener at det her tidligere stod det var ladeplikt for hybrider på ladeplass. Dette er i så fall nå tatt bort, men en del av ladeplassene er nå KUN for elbil:
SitatLadbare hybridbiler kan kun parkeres på ladeplasser merket «for ladbar motorvogn».
EL-biler kan parkeres på ladeplasser merket både «for EL-bil» og «for ladbar motorvogn».

Jeg fikk bekreftet at det nå ikke er noe ladekrav ved å sende epost med Bymiljøetaten, hverken for hybrid eller elbil. Dersom dette faktisk er endret, synes jeg det er underkommunisert. Jeg spurte også hva Oslo gjør med betaling for parkering på ladeplasser etter nyttår, men det var ikke gjort noe vedtak ennå.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Panduck

Stort sett alt som er av vedlegg på denne tråden er ikke lengre tilgjengelig. Noen som vil gjøre ting tilgjengelig igjen? :)

Elmo

Sitat fra: Panduck på søndag 31. desember 2017, klokken 15:32
Stort sett alt som er av vedlegg på denne tråden er ikke lengre tilgjengelig. Noen som vil gjøre ting tilgjengelig igjen? :)
Det er en feil som oppstod ved siste oppgradering av "rammerverket" forumet bygger på og gjelder alle tråder.
Jo flere som klager til Forumadmin desto bedre.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Orbit

Sidespor: Mens forumet var nede dukket denne saken opp på DinSide ang. det å legge lapp på biler som ikke lader.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

65lars

:+1:   Me likes datt.

Og til Elmo:

Sitat fra: Elmo på søndag 31. desember 2017, klokken 16:37
Sitat fra: Panduck på søndag 31. desember 2017, klokken 15:32
Det er en feil som oppstod ved siste oppgradering av "rammerverket" forumet bygger på og gjelder alle tråder.
Jo flere som klager til Forumadmin desto bedre.

Samme ting jeg sier på jobben: Om dere ønsker forandring i IT systemet her, må dere si i fra!
:)
Trilling, bestilt KIA

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA