Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er nybil egentlig verdt de ekstra kostnadene?

Startet av nagela, onsdag 05. november 2014, klokken 15:46

« forrige - neste »

nagela

Hei.

Ville bare høre om jeg muligens har et problem med min bil, eller om det bare er slik det fungerer :-)

Jeg har ikke noe problem med å få det varmt i bilen, tar bare 1-2 min fra start så begynner varmluft å komme.

Men utfordringen er å justere ned varmen.

I det "røde" feltet er det jo litt variasjon fra max til min, men når det er 5-10 grader ute blir det fortsatt for varmt etter en 30-45 min kjøring når jeg har det helt nederst på rødt.
Men nesten med en gang ( ca 3-5 min) jeg går over på hvitt område, får jeg bare kald luft ut av ventilene på dashbordet.

Er dette normalt ?

Har en 2010/2011 mod.   
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Go-carter

Egentlig ikke. Varmen står på så fort du er utenfor det blå området. Kanskje noe er feiljustert i varmeapparatet? Ikke hørt om dette før.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA