Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kansellere kontrakt

Startet av edakcots, onsdag 05. november 2014, klokken 15:42

« forrige - neste »

sven erik

håper da at om jeg er på ferie i spania eller på tur ned kan få ting på garanti selv om det er i utlandet  og at vi ikke må til norge

OleJA

Sitat fra: sondell på fredag 24. oktober 2014, klokken 16:35
@OleJa.  Du pastet svaret og tolket det likevel feil.
Har skrevet om dette på bloggen min. European Economic Area! Norge er da med i EØS! Det er garanti og service området og bilen kan like greit serves i Spania. Dette er bekreftet fra Tesla i Nederland.  Importerer min till Sverige om noen uker. Blir skrevet om på bloggen.
Jepp, trodde jeg hadde rettet opp dette under 'Edit', men fjernet ikke den første feilaktige konklusjonen.  Ser at dette kunne forvirre og misforstås. Så da er vi alle enige om at norske TMS kan eksporteres innenfor EU og EØS uten at garantien ryker.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

thilo

Sitat fra: OleJA på lørdag 25. oktober 2014, klokken 14:05Så da er vi alle enige om at norske TMS kan eksporteres innenfor EU og EØS uten at garantien ryker.

Denne informasjon fikk jeg også hos Tesla i Tyskland.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Kjell Leaf

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 00:31
Min forrige bil var en tyskimportert BMW. Jeg fikk beskjed av BMW om å reise til Tyskland hvis jeg ville ha noe ordnet på garanti.

At norsk 5 års forbrukergaranti skal gjelde i utlandet er nok å forvente for mye, men at Tesla sine egne garantier som er like over hele verden ikke skal gjelde er merkelig.
Da har de gitt deg feil informasjon. Mange importerte BMW blir fikset på fabrikkgarantien. Garantier som importører gir i Norge i tillegg til fabrikkgarantien gjelder selvsagt ikke.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

MartinezSC

Chlangum

Sitat fra: sven erik på lørdag 25. oktober 2014, klokken 13:18
håper da at om jeg er på ferie i spania eller på tur ned kan få ting på garanti selv om det er i utlandet  og at vi ikke må til norge

Fikk min reparert på tur gjennom Danmark etter Europa tur i sommer på garanti + leiebil i 5 dager. To bolter i hjulopphenget bak som hadde løsnet. Tesla satte seg ganske på bakbeina men det var pga at jeg har uoriginale hjul (Vossen 22"). Kunne blitt en dyr affære hvis jeg ikke hadde stått på mitt.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Bjoris

Er det slik at Tesla kan unngå denne ekstra avgiften som en må betale for norske TMS ved eksport ved f.eks å skru litt på bilen. Det er vel i dg slik at motor og bil må komme separat til EU og bli montert her for å unngå denne avgiften?

Er det tenkelig at Tesla demonterer DU og sender innbytte bilene/DU separat til EU og monterer DU igjen og vips kommer de unna den avgiften som vi som eiere ikke kommer unna om vi vil eksportere?

Isåfall kan det jo bli ganske hyggelige innbyttepriser som ikke de vil ta alt i egen lomme da:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

2r-e-rik

Sitat fra: MartinezSC på fredag 31. oktober 2014, klokken 08:33
Ser vi her den første nordmannen som selger TMS'en sin i Tyskland? ;) http://www.mobile24.no/details.php?id=200535601&offset=10&source=mob&type=autos&lang=nor

han kommer aldri til å få solgt den bilen i tyskland... tyskere kjøper nemlig ikke biler uten kassett spiller...

frankofobia

Sitat fra: 2r-e-rik på fredag 31. oktober 2014, klokken 18:29
Sitat fra: MartinezSC på fredag 31. oktober 2014, klokken 08:33
Ser vi her den første nordmannen som selger TMS'en sin i Tyskland? ;) http://www.mobile24.no/details.php?id=200535601&offset=10&source=mob&type=autos&lang=nor

han kommer aldri til å få solgt den bilen i tyskland... tyskere kjøper nemlig ikke biler uten kassett spiller...

+1 ROFL :-D
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Cirion

Fikk bytte AC kompressor i Sveits i sommer. Gikk på garanti.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA