Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Electromechanical brakes

Startet av Cobos, mandag 03. november 2014, klokken 23:39

« forrige - neste »

Cirion

Helt klart Pirelli dekkene! Jeg har de selv og de er meget gode på alt annet enn snøføre og is. Selv bruker jeg de til utetempen stiger over 15 grader og setter dem på når utetempen synker under 15 på dagtid. De liker godt våte veier og støyer ekstrem lite, ruller lett. Merker stor forskjell i forbruk på de og P85+ dekkene.

De fungerer nok vesentlig bedre på snøføre/is om det skulle dukke opp i stedet for helårsdekkene.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cobos

Ja det stemmer greit med min erfaring også. Da blir det Pirelli nedover Europa.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Havebigfun

Jeg kjørte fra Emsbühren til Hamburg igår med P85 med iX3 - det var 298 km, jeg startet med batteri på ca 90% og ankom Hamburg med 36 km på tanken- jeg hadde da brukt 61 kW og 205Wh/km. Jeg kjørte mye fort, 130km/h men inn mot Hamburg med tilpasset hastighet både pga tett trafikk og byggeplasser. Det var stort sett tørt og ca 14C.
Jeg brukte 2 timer 36 for etappen. Forbruket kan reduseres etter behov- det er bare å tilpasse farten.
Det som er kjiipt med så lange etapper er at man må vente så lenge for å fylle opp batteriene til høy SOC.

Mtp dekk er det en opsjon å kompensere for redusert rekkevidde med lettrullende vinterdekk- enten R2 eller iX3- sistnevnte er det beste kompromisset for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA