Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av Teslanewbie, mandag 03. november 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Flere tråder med barnslig diskusjon av person i stedet for sak er slettet.

Greier du ikke å holde fokus på sak i dine innlegg har du ikke noe på forumet å gjøre og vil dermed bli utestengt, slik at vi andre kan diskutere sak.

Lars
Forum admin
Elbilforum.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Olemann

Veldig bra!  Trist å lese tråder som denne, minner mer om usaklighetsnivået i VG's debatt-felt enn et forum for elbil entusiaster.
Synes dette har blitt verre de siste månedene, noe av det verste jeg har sett så langt er dette, som enda ikke er fjernet i denne tråden:  "Du er faen meg en seig jævel som aldri gir seg  med å prate ned denne bilen."

Men; kanskje denne type nett-trolling og fravær av dannelse er noe man må venne seg til....at det er vi som mener det er mulig å uttrykke seg saklig som må finne andre Forum?  Trist om så skjer, jeg har hatt stort utbytte av Elbilforum over mange år.

Mvh Ole

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på søndag 19. oktober 2014, klokken 11:56
Flere tråder med barnslig diskusjon av person i stedet for sak er slettet.

Greier du ikke å holde fokus på sak i dine innlegg har du ikke noe på forumet å gjøre og vil dermed bli utestengt, slik at vi andre kan diskutere sak.

Lars
Forum admin
Elbilforum.no

Teslafanboy00

Sitat fra: Olemann på søndag 19. oktober 2014, klokken 12:33
Veldig bra!  Trist å lese tråder som denne, minner mer om usaklighetsnivået i VG's debatt-felt enn et forum for elbil entusiaster.
Synes dette har blitt verre de siste månedene, noe av det verste jeg har sett så langt er dette, som enda ikke er fjernet i denne tråden:  "Du er faen meg en seig jævel som aldri gir seg  med å prate ned denne bilen."

Men; kanskje denne type nett-trolling og fravær av dannelse er noe man må venne seg til....at det er vi som mener det er mulig å uttrykke seg saklig som må finne andre Forum?  Trist om så skjer, jeg har hatt stort utbytte av Elbilforum over mange år.

Mvh Ole

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på søndag 19. oktober 2014, klokken 11:56
Flere tråder med barnslig diskusjon av person i stedet for sak er slettet.

Greier du ikke å holde fokus på sak i dine innlegg har du ikke noe på forumet å gjøre og vil dermed bli utestengt, slik at vi andre kan diskutere sak.

Lars
Forum admin
Elbilforum.no

+1  ser det var flere som mobbet teslanewbie igår og ikke klarte å holde seg til sak! dette har blitt ryddet opp og slettet i denne tråd.

hoffa

Sitat fra: JohanH på søndag 19. oktober 2014, klokken 10:59

Sitat fra: hoffa på søndag 19. oktober 2014, klokken 10:45
Sitat fra: Stig O på søndag 19. oktober 2014, klokken 10:32
Merker stor forskjell på regen før og etter 6.0. Bremser mye mere nå en jeg gjorde tidligere. Dette er helt signifikant, og savner virkelig den gammle kjørestilen.Manglende behov for bremsing var noe av det jeg satte pris på med elbil.
Du har det samme problemet som jeg. Meld det inn til Tesla, det har jeg gjort og de har opprettet en sak på det. Ikke fått svar enda. Fint hvis flere som har dette problemet melder det inn.

Sett regen til "low", sen tilbake til "standard" sen kjør en reboot på store skjermen så ordner det seg.
Desverre så hjelper ikke denne "fiksen". Har prøvd den minst et dusin ganger tidligere. Klarer å få maks 45kw regen på displayet og den virker ustabil. Feks. Kan jeg ved å slippe energipedalen fra 90km/t den ene gangen få litt over 30kw og neste test få oppunder 45kw. Regen var definitivt ikke slik før.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Tuxedo

Sitat fra: hoffa på søndag 19. oktober 2014, klokken 15:06
Desverre så hjelper ikke denne "fiksen". Har prøvd den minst et dusin ganger tidligere. Klarer å få maks 45kw regen på displayet og den virker ustabil. Feks. Kan jeg ved å slippe energipedalen fra 90km/t den ene gangen få litt over 30kw og neste test få oppunder 45kw. Regen var definitivt ikke slik før.
Da tror jeg det må være noe galt med bilen din.  Jeg får fremdeles inntil 60kW regen. Har 6.0.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Batteritralla

Sitat fra: D.O på søndag 19. oktober 2014, klokken 08:23
Jeg opplever sw6 som mykere både i aks og regen. Den er ikke like agressiv på små utslag på pedalen. Men tramper du pedalen i bånn er den like kjapp som før. Jeg synes bilen er mere behagelig nå
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Bushy

har en G-teck måler lokalisert ved hamar for dem som har lyst på noe tider 0-100 eller no. beste er jo seff om noen har noen gamle tider fra da bilen "var" sprek..:P

fritt frem....
S75D sept. 17

Teslanewbie

Fra en annen tråd som bekrefter det mange erfarte :

Sitat fra: SR på onsdag 19. november 2014, klokken 19:03
Jeg fikk opplyst hos SC at v 6.0 har redusert akselerasjonen fra 0-10 km/t. Dette er gjort for å redusere den bråe påkjenningen på DU som "full guffe" fra stillestående er.  Det betyr vel også at man har innsett at DU er underdimensjonert ift de kreftene som er disponible....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Muffinman

Sitter mer og mer med følelsen av å ha betalt over 60 lakser for en spoiler. Nuvel.

Sånn går nå dagan.

lurium

Må jo være bedre å få redusert effekt til de har en DU fix enn at bilen havarerer. Tesla har kanskje tatt ut mer effekt enn faktisk de burde gjort.

Håper P85Den får en trimme ned funksjon til daglig bruk ....slik at man slipper DU havari der også.

Trenger jo ikke F16 til vanlig bruk.

VigdisA

Vår er som før, samme aks, men regner med den blir tregere når det kommer snø på bakken slik det var sist vinter
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

RuneW

Sitat fra: Thomas M på onsdag 19. november 2014, klokken 23:28
Må jo være bedre å få redusert effekt til de har en DU fix enn at bilen havarerer. Tesla har kanskje tatt ut mer effekt enn faktisk de burde gjort.

Håper P85Den får en trimme ned funksjon til daglig bruk ....slik at man slipper DU havari der også.

Trenger jo ikke F16 til vanlig bruk.

Er det ikke mulig å justere akselerasjonen med effektpedalen? Jeg har ikke peiling på slikt jeg, altså.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lurium

Ja for de med selvbeherskelse så er det sikkert enkelt.

Men for alle de andre så er kanskje elektronisk begrensning å foretrekke frem til de har en fix.

Håper bare tesla overlever dette... må jo kosta de mye negativ pr etterhvert samt penger... massesøksmål i statene så er de ille ute.

Dennis

Hvis det viser seg at P85D ikke klarer 0-100 på 3.4 kommer jeg til å heve kjøpet/selge. Kjøpe den på grunnlag av at den skulle klare oppgitt tid. Alt over 4 sek blir for treigt og hadde aldri giddet å bruke så mye penger på bilen. Da hadde jeg heller beholdt den gamle Subaruen jeg hadde som klarte 0-100 på rett over 3 sek uten problem. Men tar det som en selvfølge at problemet er løst og bilen tåles å kunne brukes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA