Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys

Startet av rmr, mandag 03. november 2014, klokken 14:26

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Haknys på mandag 08. desember 2014, klokken 18:31
Det er en dårlig investering å kjøpe ekstrautstyr for neste eier.
Det er for det meste helt riktig- men:
Folk flest mener norske biler bør ha vinterpakke og mister interessen for bruktbiler når denne mangler- helt uavhengig av hva den inneholder :o. Således kan manglende vinterpakke for en rel liten kostnad medføre at blien blir vesentlig tyngre solgt- med konsekvenser for den endelige prisen.
Det hjelper lite å trøste seg med at bruktbilkundene er uopplyste når man blir sittende på bilen.

HåkonE

Folk flest/uavhengig av innhold? Hvilken undersøkelse baserer du denne klare konklusjonen på?

Havebigfun

Jeg har solgt en TMS uten vinterpakke- og hadde en del henvendelser :o- dette er ingen randomisert kontrollert dobbel blind studie men en meningsyttring.
I den settingen er det også interessant å se hva slags oppfattninger folk har om dobbellader ol.
Det virket som om en del ikke har satt seg godt inn i de enkelte funksjonene- som de samtidig gjerne ville ha med.
Når det gjelder vinterpakken kan det fort bli en showstopper spes. i en tid med et betydelig større utbud på finn.no.

Selv om jeg fortsatt ikke ser behovet for vinterpakke har jeg allikevel tatt det med på den neste P85D- av hensyn til nettopp bruktbilsalg. Det er nå min mening :)

rmr

Ingen flere tips til flere ting enn gummimatter , takbøyler og JKirkebo lade settet før bilen er her?

Også takknemlig for felg/dekk tips , ser for meg 19" eller 20" Polarwheels i Gunmetal.

Har 400v anlegg , hus fra 2008. Har folk fått montert egen lader hjemme eller bruker flesteparten 10/16a kurser?

Trenger tips til en lader som kan lade Tesla``en og eventuelt en e-UP.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Asarin

Sitat fra: rmr på mandag 08. desember 2014, klokken 19:04
Takk for innspill. Det med rattvarme visste jeg ikke , må kanskje revurdere vinterpakke.....

Kjøper ikke ekstrautstyr for neste eier , kun meg selv  ;D

Det er fortsatt bare vill spekulasjon om rattvarme faktisk kommer i en ny vinterpakke. Selv om én DS har bekreftet dette skriftlig, så er det enda flere som sier "Nei" eller "Vi vet ikke om dette kommmer".

Så fremt det ikke står på nettsiden, eller Elon sier at alle biler etter X dato med vinterpakken får rattvarme - ville jeg anta at det ikke finnes.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

rmr

Ingen innspill til dette (under) , har finalize dato 18.12 , så det nærmer seg :)

Ingen flere tips til flere ting enn gummimatter , takbøyler og JKirkebo lade settet før bilen er her?

Også takknemlig for felg/dekk tips , ser for meg 19" eller 20" Polarwheels i Gunmetal. Koster vel rundt 20K?

Har 400v anlegg , hus fra 2008. Har folk fått montert egen lader hjemme eller bruker flesteparten 10/16a kurser?

Trenger tips til en lader som kan lade Tesla``en og eventuelt en e-UP.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Quaoar

Håper noen kan komme med innspill her...
Ikke om jeg vet om det i det hele tatt er mulig, men skader kanskje ikke å forsøke  :o

Første bildet er det jeg faktisk har bestilt (og sikkert finalized osv.)
Det andre bildet er hva jeg i ettertid kanskje tror jeg kunne tenkt meg. Er endringene (hovedsakelig effekt, spoiler og seter) verdt de ekstra 100' og er det mulig å få endret dette?

Bestilt:


Mulig ønske:

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Mr.Hansen

Sitat fra: rmr på tirsdag 16. desember 2014, klokken 14:22
Ingen innspill til dette (under) , har finalize dato 18.12 , så det nærmer seg :)

Ingen flere tips til flere ting enn gummimatter , takbøyler og JKirkebo lade settet før bilen er her?

Også takknemlig for felg/dekk tips , ser for meg 19" eller 20" Polarwheels i Gunmetal. Koster vel rundt 20K?

Har 400v anlegg , hus fra 2008. Har folk fått montert egen lader hjemme eller bruker flesteparten 10/16a kurser?

Trenger tips til en lader som kan lade Tesla``en og eventuelt en e-UP.

Det med lader kommer helt ann på hvor mye du kjører om dagen.

Jeg brugte ikke min bil til og fra jobb så jeg kunne ha klart meg med en vanlig 1 fase 16A kurs. Kan faktids brukes med opp til 160km kjøring om dagen på den kursen(10timer ladning).

Men etter mye prat om ladning og problemer så bestemte jeg meg for og gå for en Salto lader med 1 fase 32A, da jeg har IT anlegg i huset(230V). Men bruker bare 20A på den.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Mr.Hansen

#69
Sitat fra: Quaoar på tirsdag 16. desember 2014, klokken 22:35
Håper noen kan komme med innspill her...
Ikke om jeg vet om det i det hele tatt er mulig, men skader kanskje ikke å forsøke  :o

Første bildet er det jeg faktisk har bestilt (og sikkert finalized osv.)
Det andre bildet er hva jeg i ettertid kanskje tror jeg kunne tenkt meg. Er endringene (hovedsakelig effekt, spoiler og seter) verdt de ekstra 100' og er det mulig å få endret dette?

Hvis du har råd til den P85D så ville jeg gå for den.
Ingen ting er mere irriterende å irritere seg etterpå når du kommer i den situvasjonen du trenger det du ikke bestilte.

Jeg forandra min S85D til en P85D pga jeg ikke kunne overbevise meg selv at jeg ikke kommer til å savne det ekstra trøkket i en P85D. Jeg gliste hver gang jeg la litt ekstra på høyre pedalen i min P85.

PS. Legg til en dobbellader er mitt råd. Det vil redusere ladning din med halvparten på 22KW ladere når du ikke er i nærheten av en SC. Det var en ting jeg angret på min P85.

PSS. Du kan forandre din ordere så samt den ikke er satt i produksjon. Det kan påvirke levering punkte og prisen på bilen din.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Davidsv

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 16. desember 2014, klokken 23:44
Sitat fra: Quaoar på tirsdag 16. desember 2014, klokken 22:35
Håper noen kan komme med innspill her...
Ikke om jeg vet om det i det hele tatt er mulig, men skader kanskje ikke å forsøke  :o

Første bildet er det jeg faktisk har bestilt (og sikkert finalized osv.)
Det andre bildet er hva jeg i ettertid kanskje tror jeg kunne tenkt meg. Er endringene (hovedsakelig effekt, spoiler og seter) verdt de ekstra 100' og er det mulig å få endret dette?

Hvis du har råd til den P85D så ville jeg gå for den.
Ingen ting er mere irriterende å irritere seg etterpå når du kommer i den situvasjonen du trenger det du ikke bestilte.

Vel.. hvis du trenger litt mer rekkevidde, er nok S85D det man bør bestille.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 16. desember 2014, klokken 23:44
...Det andre bildet er hva jeg i ettertid kanskje tror jeg kunne tenkt meg. Er endringene (hovedsakelig effekt, spoiler og seter) verdt de ekstra 100' og er det mulig å få endret dette?


Hvis du har råd til den P85D så ville jeg gå for den.
Ingen ting er mere irriterende å irritere seg etterpå når du kommer i den situvasjonen du trenger det du ikke bestilte.
P-utgaven er det du minst trenger hvis du ikke har mer penger enn du har godt av. Kommer alltid noe som er litt bedre, ref "panikken" blant P85 eiere da P85D kom.
For min egen del er rekkevidde og driftsøkonomi det viktigste.
Det betyr bare 19" dekk som gir bedre rekkevidde, lengre levetid på dekk og bedre driftsøkonomi.
Vinterpakke og dobbeltlader hører med på det som gir bedre rekkevidde slik jeg ser det ;)

rmr

Heftig kupping av Tråden min Quaoar ;)

Da var finalize knappen trykket :-)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Quaoar

Sitat fra: rmr på onsdag 17. desember 2014, klokken 19:35
Heftig kupping av Tråden min Quaoar ;)

Da var finalize knappen trykket :-)
Gratulerer!  :D

Og...
Beklager!
Ikke meningen å kuppe noe, men tenkte bare det var dumt å lage ny tråd om (nesten) det samme.  :-\


I og med at forbrytelsen har skjedd, så er det ikke noe poeng å holde tilbake...  :-[
Angående dobbeltlader, så får jeg i løpet av denne uken installert 3x32A 400V Salto lader på parkeringsplassen min. Jeg så for meg at dobbeltlader ville for det meste bli brukt hjemme om man ikke hadde alternativ lading?

D.O

Kjørte endel i Sverige i sommer. Da var dobbeltlader kjekt! Bare å stoppe ett sted å spise, og vips hadde man 10-20mil ekstra. Er mange hotel og resturanter med 400V 32A stikk, så dobbelt lader og bærbar type2mode3 "umc" er bra å ha utenfor hovedårene.
Ble dobbelt lader på p85D også, selv om den nå er kommet superladere. Disse fantes ikke i fjor når jeg kjøpt P85.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA