Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ampera nekter å ta i mot lading eller starte

Startet av elektrolux, lørdag 01. november 2014, klokken 14:10

« forrige - neste »

elektrolux

Er i Oslo i morgen formiddag og tar en runde med dem som ønsker bedre levevilkår for batteripakken i sin Think Classic.

Pris: 500 kr inkl moms
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Yeyeye

Bra tiltak for vidre liv i Thinkene, vil i allefall anbefale alle uten noe batteriovervåking eller nikometer dette.
Har du satt noen standardspecs eller er det opp til vær og en kunde elektrolux?
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

cs

2x Peugeot Scootelec, City EL (running), Th!nk City 1299 returner (sold), Th!nk City Gen2 Zebra EX-Ambulance 2008 1PP-2 Prototype Series, Kewet Citi Jet5
DE-52XXX near Cologne

http://www.thinkers.24.eu/

http://www.evalbum.com/3418

elektrolux

#3
Interesting video showing what big love for theese small cars can lead to. Thanks to Gero and Christopher for all they are doing to keep this litte gem alive and kicking, and when they finally do bite the dust, collecting and using the remaining high quality parts to convert ICE cars in Germany.

Its a BIG mistake for Norway and our growing generation's that we have no practical way to do similar convertions here in Norway. Its increadable how much quality learning and enjoyment there is building your own car, and here we are told its next to impossible to do so if we use electric parts.

Thats why most of theese spares are exported instead of beeing reused here in Norway.

With proper roules allowing for safe upgrade to Lithium batteries as used in Tazzari, Citroën C1, and other cars legally driving in Norway, the Think Classic could be converted from a great little run around to a high performing time mashine outliving many of todays standarized cars.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: Yeyeye på fredag 17. oktober 2014, klokken 08:28
Har du satt noen standardspecs eller er det opp til vær og en kunde elektrolux?

Kunden bestemmer, men standarden er 95V minstespenning i stedet for 85V, 180A maks strøm i stedet for 230A og toppfart økt til 100 Km/t i stedet for 90 km/t.

Dette gir en raskere bil, med ubetydelig redusert akselerasjon og rekkevidde som stresser batteriet betydelig mindre enn originalt fra Think.

I Oslo omprogramerte vi en bil etter denne oppskriften, men like etter meldte eier at bilen kun gikk i 20 km/t opp bakken hans tross 50% ladekapasitet.

Han hadde tidligere forklart at han hadde "trimmet" batteriet opp fra 50 km rekkevidde til 80 km rekkevidde ved å lade og kjøre ned til 50%, så lade og kjøre ned til 30%, og gradvis ned til stopp.

Desverre betyr slike behov for trimming/recondisjonering at batteriet har skader.
Recondisjonering gir i beste fall forbigående forbedring av kapasiteten og i dette tilfellet manifesterte skaden seg da minimum kjørespenning ble økt.

Fordelen var at bileier nå ble klar over problemet han hadde og får en tjangs å fikse det. Han har bestilt time hos Elbilmek. I original utførelse kamuflerer Think slike problemer, og kjører med full effekt til det smeller.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

FiDo

#5
Dette hørtes litt interessant ut.. Har du fortsatt mulighet for programmering her i Stavanger elektrolux?

-Hva menes med "ubetydelig redusert akselerasjon og rekkevidde" ? Hvor stor forskjell / rekkevidde er det snakk om VS originalt?

-Jeg renker med den tweeken din kun endrer "redusert effekt 80%" i motorstyring til en høyere verdi (100%)?, så motorkraft er fortsatt like dårlig som originalt?

-Jeg har lyst å sette oppi to ekstra batteri, der hvor HV/BMS står idag, og flytte disse komponentene ut.
Takler de øvrige komponentene og SW dette, eller må jeg programmere om motorstyring? Noen her som har gjort dette tidligere? (Oppskrift?)
->-> Har mye Think City deler til salgs, nye og brukte! Send PM. <-<-

-LADERE
-BMS
-HV-BOKS
-INTERFACE-BOKS
-STØTDEMPERE
-BREMSER
-SEND PM !!

-Volvo V60 Plug-In Hybrid
-Volvo C30 Electric generasjon 2.
-Volvo V60 R-Design.
-Volvo V40 R-Design.
-Think City. (Flere)
-Think El-sykkel ! (Orginal fra Think!!!)

Stavanger

elektrolux

20 mils classic'en begynte sitt ombygde liv som 21 blokks NiCd. Fungerte veldig bra, selv om vi den gang ikke kunne omprogramere noenting.

En del arbeid likevel å flytte kontaktorboks og BMS fram under fronten, men gir mye igjen inkludert lettere tilgang til disse delene, og en "renere" batterikasse.

Litt redusert sikkerhet da strømmen ut av batterikassen nå kun er brutt av bussikringen, og kan være aktiv etter f.eks en kollisjon. Nå er dette tilfellet på PSA uansett, men Think CLassic, og nye biler bryter jo strømmen ut av batterikassene ved en kollisjon.

Spenningsmessig kan Think bygges ut til 150V startspenning uten omprogramering, og over 250V med omprogramering. ( Og omrokkering av varmelementet i kupeen, og ny lader ), så mye å gå på der.

Redusering av rekkevidden ved oppgradering til nye "styandardparameter" er nok individuell, og avhengig av batteriets indre motstand. Er likevel ubetydelig på en sunn bil, og muligens bedre grunnet 50A mindre maks strøm. Økt toppfart trekker selvfølgelig mer strøm, så også avhengig av sjåførs kjørestil. Den store gevinsten er at minste spenning på hver blokk er innenfor trygge rammer i motsetning til original programmering, og forhindrer reversering av celler på en god batteripakke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

FiDo

#7
Jeg ser for meg at det blir mer arbeid en det smaker å flytte ut HV/BMS, siden alt av kabler må forlenges. Det hadde vært morro, men tiden vil vise.. :)

Om du har langåpent en kveld i nær fremtid, kanskje eg kommer innom for omprogrammering i første omgang (som sikkert resulterer i at batterikassen må overhales etterpå, he he)

Edit: Må jeg ta ut motorkontroller?
->-> Har mye Think City deler til salgs, nye og brukte! Send PM. <-<-

-LADERE
-BMS
-HV-BOKS
-INTERFACE-BOKS
-STØTDEMPERE
-BREMSER
-SEND PM !!

-Volvo V60 Plug-In Hybrid
-Volvo C30 Electric generasjon 2.
-Volvo V60 R-Design.
-Volvo V40 R-Design.
-Think City. (Flere)
-Think El-sykkel ! (Orginal fra Think!!!)

Stavanger

elektrolux

Kom gjerne innom neste uke. Tar under 10 minutter via diagnoseporten.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Anders B

Hei Elektrolux,

Jeg skulle gjerne ha gjort den omprogrammeringen på min Think, så innlegget dit for sent fredag den 17.10.!
Skal du til Oslo/Elbilmek med utstyr igjen?

elektrolux

Blir muligens en ny runde ved en senere anledning, men helt uvisst når det kan bli.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA